Show simple item record

Τα επιμορφωτικά κίνητρα των εκπαιδευτικών για την αντιμετώπιση των αναγκών των δίγλωσσων μαθητών στο δημοτικό σχολείο

dc.contributor.authorSamanta, Aggeliki
dc.contributor.authorManesis, Nikolaos
dc.contributor.authorAggelopoulou, Paraskevi
dc.date.accessioned2021-04-20T07:41:36Z
dc.date.available2021-04-20T07:41:36Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1149-1163
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11728/11933
dc.description.abstractΗ παρούσα έρευνα στοχεύει να διερευνήσει τις απόψεις των εκπαιδευτικών για τα κίνητρα που υιοθετούν σχετικά με την περαιτέρω επιμόρφωση τους σε θέματα διαπολιτισμικής παιδαγωγικής για την κάλυψη των αναγκών των δίγλωσσων μαθητών. Διεξήγαμε έρευνα με ερωτηματολόγιο με ερωτήσεις κλειστού και ανοικτού τύπου, που βασίστηκε σε προηγούμενες έρευνες από τη διεθνή και ελληνική βιβλιογραφία, το οποίο διανεμήθηκε και συμπληρώθηκε από 106 εκπαιδευτικούς που εργάζονταν σε Δημοτικά σχολεία της Αχαΐας. Τα ερευνητικά αποτελέσματα υποδεικνύουν ότι εκπαιδευτικοί με χαμηλή επιμόρφωση σε θέματα διαπολιτισμικής παιδαγωγικής υιοθετούν πιο στερεοτυπικές αντιλήψεις που τους οδηγούν στην αναγνώριση συγκεκριμένων κινήτρων και αντίστοιχων εμποδίων ως προς την επιμόρφωση τους σε θέματα διαπολιτισμικής παιδαγωγικής. Επιπλέον, αυτές οι στερεοτυπικές αντιλήψεις τους για τη διαπολιτισμική παιδαγωγική έχουν ως αποτέλεσμα την υιοθέτηση συγκεκριμένων εκπαιδευτικών πρακτικών για την κάλυψη των εκπαιδευτικών και κοινωνικών αναγκών των δίγλωσσων μαθητών. Τέλος, τα ερευνητικά αποτελέσματα καταδεικνύουν ότι οι εκπαιδευτικοί δεν αναγνωρίζουν υψηλά τη δική τους ευθύνη για την αντιμετώπιση των αναγκών των δίγλωσσων μαθητών. Περαιτέρω ποιοτικές έρευνες θα έπρεπε να λάβουν χώρα στο πλαίσιο της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης προκειμένου να αποκρυσταλλωθούν καλύτερα οι επιμέρους δυσκολίες των εκπαιδευτικών σε σχέση με τους δίγλωσσους μαθητές. Δυσκολίες που αναφέρονται τόσο στη μαθησιακή διαδικασία όσο και στην κοινωνικοποιητική ενταξιακή πορεία των παιδιών που προέρχονται από διαφορετικά πολιτισμικά περιβάλλοντα.en_UK
dc.language.isoel_GRen_UK
dc.publisherΕθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνώνen_UK
dc.relation.ispartofseriesΠανελλήνιο συνέδριο Επιστημών Εκπαίδευσης;τόμος 1
dc.rightsCopyrıght 2017 Αγγελική Σαμαντά, Παρασκευή Αγγελοπούλου, Νικόλαος Μάνεσηςen_UK
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en_UK
dc.subjectΕκπαιδευτικοίen_UK
dc.subjectΔίγλωσσοι μαθητέςen_UK
dc.subjectΚίνητραen_UK
dc.subjectΕπιμόρφωσηen_UK
dc.titleΤα επιμορφωτικά κίνητρα των εκπαιδευτικών για την αντιμετώπιση των αναγκών των δίγλωσσων μαθητών στο δημοτικό σχολείοen_UK
dc.typeArticleen_UK


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Copyrıght 2017 Αγγελική Σαμαντά, Παρασκευή Αγγελοπούλου, Νικόλαος Μάνεσης
Except where otherwise noted, this item's license is described as Copyrıght 2017 Αγγελική Σαμαντά, Παρασκευή Αγγελοπούλου, Νικόλαος Μάνεσης