Conference papers: Recent submissions

Now showing items 21-40 of 96

  • Η διδασκαλία της έννοιας της συμμετρίας 

    Kakavas, Konstantinos; Kakavas, Panagiotis; Manesis, Nikolaos (ΠΕΣΣ Πανελλήνια Ένωση σχολικών συμβούλων, 2015-03)
    Η διδασκαλία της έννοιας της συμμετρίας ξεκινά από την Α' τάξη του Δημοτικού Σχολείου και εξελίσσεται σε όλες τις επόμενες. Αναπτύσσεται μέσα από διαφορετικές όψεις, όπως ο άξονας συμμετρίας, το κέντρο συμμετρίας και ...

  • Θεωρήσεις των ανθρωπιστικών και των κοινωνικών επιστημών 

    Kopsidas, Odysseas (Neapolis University Paphos, 2019)
    Η διεπιστημονική προσέγγιση αποτελεί ταυτόχρονα την αιτία αλλά και το αποτέλεσμα της συνέργειας που αναπτύσσεται μεταξύ των διαφόρων κλάδων ης Επιστήμης. Η Οικονομική Επιστήμη δανείζει και δανείζεται εργαλεία και μεθόδους ...

  • Ανάπτυξη και παρουσίαση εφαρμογής "Το ράλι της προπαίδειας" 

    Kakavas, Panagiotis; Kakavas, Konstantinos; Manesis, Nikolaos (Νέος παιδαγωγός, 2015-11)
    Τα τελευταία χρόνια με την ένταξη και τη χρήση των Νέων Τεχνολογιών στην εκπαίδευση διαμορφώνεται ένα νέο πεδίο της διδακτικής πράξης που συνεχώς εξελίσσεται, επηρεάζοντας τις μεθόδους διδασκαλίας που εφαρμόζονται. Η παρούσα ...

  • Το συμπλήρωμα του 10 

    Kakava, Ismini; Lambropoulou, Athina; Manesis, Nikolaos (Πανελλήνια ένωση σχολικών συμβούλων, 2013)
    Το σχέδιο μαθήματος διάρκειας 90’ που θα αναπτυχθεί αφορά στην κατανόηση του συμπληρώματος του αριθμού 10 από τους μαθητές της Α’ τάξης. Με το σχέδιο που θα παρουσιάσουμε θα αναδείξουμε τη χρήση διαφορετικών στρατηγικών ...

  • Απόψεις των γονέων για το Πρόγραμμα Σπουδών του Νηπιαγωγείου 

    Papadimitropoulou, Panagoula; Karali, Maria; Manesis, Nikolaos (Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Σχολή Επιστημών εγωγής παιδαγωγικό τμήμα νηπιαγωγών, 2015)
    Γνωρίζουμε η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την ποιότητα της συνεργασίας ανάμεσα στο σχολείο και την οικογένεια (βλ. ενδεικτικά Γεωργίου, 2000; Μπρούζος, 1998). Η σχέση όμως των δύο ...

  • Τέλεια και ατελής διαίρεση 

    Kakavas, Panagiotis; Karabasi, Evanthia; Manesis, Nikolaos (Πανελλήνια ένωση σχολικών συμβούλων, 2013-11)
    Η διδασκαλία των Μαθηματικών στην ελληνική πραγματικότητα προκαλεί πολλές φορές δυσκολίες και δυσχέρειες στην εκπαιδευτική πράξη, τόσο στους μαθητές όσο και στους εκπαιδευτικούς. Συγκεκριμένα η διδασκαλία της διαίρεσης δε ...

  • Μετρώ και υπολογίζω βάρη 

    Kakavas, Constantinos; Alexopoulos, Christos; Manesis, Nikolaos (Πανελλήνια ένωση σχολικών συμβούλων, 2013-11)
    Οι σύγχρονες προσεγγίσεις της διδακτικής των Μαθηματικών δίνουν βαρύτητα στη διδασκαλία μέσα από τη χρήση προβλημάτων περιεχομένου (contexts). Η ακριβής και τυποποιημένη μαθητικοποιημένη έκφραση των δεδομένων του κάθε ...

  • Η Νεανική Επιχειρηματικότητα στην Κύπρο: Μια ανάλυση των κύριων χαρακτηριστικών της 

    Masouras, Andreas (Neapolis University of Paphos (NUP)., 2019)
    Η επιχειρηματικότητα, και ιδιαίτερα η νεανική επιχειρηματικότητα αποτελεί ένα από τα πιο ενδιαφέροντα πεδία συζήτησης στα πλαίσια μιας θεσμικής ανάλυσης αφού ουσιαστικά οι θεσμικές διαδικασίες και συνθήκες επηρεάζουν σε ...

  • Evaluating citizens’ actual perceptions and expectations and assessing e-Service Quality Gap in Public Sector related to e-Government Services 

    Anastasiadis, Lazaros; Christoforidis, Christos (Neapolis University Paphos, 2018)
    Purpose - The main purpose of this article is to explore the inter-relationships of major constructs related to citizens’ satisfaction regarding e-Service Quality in Public Sector. The plan of the document is to evaluate ...

  • Entrepreneurship and Innovation in Education: the model of the Inclusive Leader 

    Papademetriou, Christos; Charalambous, Constantia (Neapolis University Paphos, 2018)
    Entrepreneurship and innovation are parameters whose theory beyond business could also be used in the field of education. Using action research as a methodological approach we tried to convert a traditional Cypriot Secondary ...

  • Consumers’ perceptions toward E-Service Quality, Perceived Value, Purchase and Loyalty Intentions 

    Anastasiadou, Sofia D.; Papadaki, Zafeiria (Neapolis University Paphos, 2018)
    Purpose: Customers’ Perceptions and Attitudes are significant aspects of consumer behavior for Marketing. Such perceptions and attitudes are measured as advantages, carrying special weight for the company. Furthermore they ...

  • Valuation issues with early equity finance 

    Polimenis, Vasilis (Neapolis University Paphos, 2018)
    The need to finance startups generates the effect of equity dilution. By dilution we mean the decrease in founders’ ownership of the startup due to the company issuing new equity. An important issue with early equity ...

  • Tracing the concept of entrepreneurship and the role of an entrepreneur: A critical review 

    Giossi, Styliani; Anastasiadou, Sofia D.; Gamanis, Achilleas; Gamanis, G. George (Neapolis University Paphos, 2018)
    This study provides a critical examination of how different theoretical perspectives present the concept of entrepreneurship and its relative issues evident in the creation and development of some theories, trends and ...

  • Voting Consuming Behaviour, Political communication campaigns and Ideological Clarity - a parallel review of academic/empirical evidence 

    Sophocleous, Harry Ph. (Neapolis University Paphos, 2018)
    This paper combines the notions of consuming behaviour and ideological clarity in relation to the political Marketing and more specifically the production and consumption of political campaigns and examines the empirical ...

  • Innovation as a powerful tool for Problem Solving: The key role of Universities 

    Kokou, George (Neapolis University Paphos, 2018)
    Innovative entrepreneurial attempts are rather limited in Cyprus, compared to the EU average. Since its conception in 2011, the Enterprise Liaison Office at Cyprus University of Technology (CUT) works vigorously towards ...

  • New generation of consumers in the tourism industry: Secondary Research 

    Komodromos, Ioannis (Neapolis University Paphos, 2018)
    Marketing communication has taken a new approach towards the consumers due to the vast transition and interaction of technology in our daily lives. After introducing the relevant factors stating the importance of mobile ...

  • Promoting the European member states online: A critical discourse analysis (CDA) of the official tourism websites 

    Liasidou, Sotiroula (Neapolis University Paphos, 2018)
    Tourism today is characterised by an omnivorous production of goods and services. Destinations are in a struggle to present their characteristics (nature, history, culture, food) in an attractive way and to stimulate the ...

  • Contemporary advanced statistical methods for the science of marketing: Implicative Statistical Analysis vs Principal Components Analysis 

    Fotiadis, Thomas A.; Anastasiadou, Sofia D. (Neapolis University Paphos, 2018)
    Even though there is a substantial development and utilization of pattering methods in the science of marketing, a direct comparison of multivariate methods in group/cluster identification in the field of Consumer Behavior ...

  • Image Encryption Using the Recursive Attributes of the eXclusive-OR Filter on Cellular Automata 

    Chatzichristofis, Savvas A.; Marques, Oge; Mathias, Lux; Boutalis, Yiannis (Springer-Verlag, 2012)
    A novel visual multimedia content encryption method based on cellular automata (CA) is presented in this paper. The proposed algorithm is based on an attribute of the eXclusive-OR (XOR) logic gate, according to which, ...

  • The NOPTILUS project: Autonomous Multi-AUV Navigation for Exploration of Uknown Environments ★ 

    Chatzichristofis, Savvas A.; Kapoutsis, A.; Kosmatopoulos, E. B.; Doitsidis, L.; Rovas, D.; Borges de Sousa, Joao (IFAC (International Federation of Automatic Control), 2013)
    Current multi-AUV systems are far from being capable of fully autonomously taking over real-life complex situation-awareness operations. As such operations require advanced reasoning and decision-making abilities, current ...