Η Μπρεχτική αρχιτεκτονική των ταινιών του Roy Anderson

Xenopoulos, Solon (2007)

Article

Ως συνέχεια τής προηγούμενης που είδαμε πριν λίγα χρόνια, προβάλλεται αυτές τις μέρες η τελευταία ταινία τού Σουηδού σκηνοθέτη Roy Anderson, με τίτλο ‘’Εσείς οι ζωντανοί’’. Στην τελευταία αυτή ταινία, την οποία μάλιστα η κριτική –παραδόξως– εκτίμησε ως επανάληψη ή υποδεέστερη τής προηγούμενης (Τραγούδια από τον Β΄ Όροφο), ο σκηνοθέτης φαίνεται να οδηγεί στα όρια τής τελειότητας μια τεχνική και μια αισθητική με την οποία αξιοποιείται στον μέγιστο βαθμό η αρχιτεκτονική, με στόχο την αποστασιοποίηση τού θεατή και τη διατάραξη τής παθητικής στάσης του κατά την παρακολούθησή της. Ο όρος «αρχιτεκτονική» χρησιμοποιείται με διπλή έννοια. Η πρώτη συνίσταται από τους χώρους που αναπαρίστανται μέσα στις προβαλλόμενες εικόνες, η δε δεύτερη αναφέρεται στην ίδια τη δομή τής ταινίας ως χωροχρονική κατασκευή.

Collections:
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/