Browsing by Author "Athanasoula-Reppa, Anastasia"
Now showing items 1-16 of 16
-
Greek School Principals’ Efficacy Beliefs on Teacher Performance Evaluation
Kaltsonoudi, Kalliope; Athanasoula-Reppa, Anastasia (Journal of Teacher Education and Educators, 2016)This study, through quantitative approach, aims to determine the level of Greek school prin-cipals’ self-efficacy (SE) beliefs regarding their new role as evaluators of their teaching staff. It also aims to examine how ...
-
The headmaster's regulation of school conflicts
Argyriou, Argyris; Andreadou, Despoina; Athanasoula-Reppa, Anastasia (UNESCO Chair in Gender Equality and Women's empowermentUniversity of Cyprus, 2012)The present work researches the types as well as the frequency of conflicts occurring in a school unit of Secondary Education. Furthermore, it eχamines the ways chosen by the school Headmasters to regulate the various ...
-
Job satisfaction among Secondary School Teachers: The Role of Gender and Experience
Eliofotou-Menon, M.; Athanasoula-Reppa, Anastasia (Taylor & Francis (Routledge), 2011)The paper investigates the association between individual characteristics and teacher job satisfaction in secondary education in Cyprus. It focuses on two individual characteristics commonly linked to job satisfaction in ...
-
Managing Graduate Unemployment: The Case of Education Students in Cyprus
Eliophotou-Menon, Maria; Athanasoula-Reppa, Anastasia (Emerald Publishing Limited, 2016)Purpose - The paper investigates the problems faced by unemployed and underemployed graduate students in a small European country. It focuses on the way young people adjust to unemployment and underemployment and on the ...
-
The role of educational policy in shaping the professional identity of Secondary School teachers in Greece
Skodra, Eleni; Eliofotou-Menon, M.; Athanasoula-Reppa, Anastasia (Americanos College, 2013)In this paper the issue of the professional identity of Greek teachers in Secondary Education was explored. The factors which affect the work of teachers, the way teachers view their work and themselves as professionals ...
-
School Leadership Innovations and Creativity: The case of communication between school and parents.
Athanasoula-Reppa, Anastasia; Makri-Botsari, Evi; Kounenou, Kalliopi; Psycharis, Sarantos (Elsevier, 2010)In this work we examine how the creativity of the school leaders improves the relationships between school and parents through the innovations. Our study is based on a quantitative approach to the issue through interviews ...
-
Trainees’ perception of vocational training institutes degree apprenticeship: An empirical approach
Athanasoula-Reppa, Anastasia; Brinia, Vasiliki; Stavropoulos, Petros (Emerald Publishing Limited, 2018)Purpose – The purpose of this paper is to investigate how the degree apprenticeship of the vocational training institutes (VTIs) enhances the labor market and enables the trainees to detect the knowledge and skills that ...
-
Women in Managerial Positions in Greek Education: Evidence of Inequality
Athanasoula-Reppa, Anastasia; Koutouzis, Manolis (EDUCATION POLICY ANALYSIS ARCHIVES, 2002-01-31)This article deals with the under-representation of women in managerial positions in Greece. While substantial progress has been made in terms of the legal framework that ensures equal rights to both men and women in ...
-
Αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας του θεσμού της Πρακτικής Άσκησης των ΙΕΚ στον τομέα της απασχολησιμότητας. Η περίπτωση των ΔΙΕΚ Πάτρας.
Athanasoula-Reppa, Anastasia; Stavropoulos, Petros (Ελεύθερο Πανεπιστήμιο Πολιτών, 2017-12)Η παρούσα έρευνα είχε ως στόχο να διευρενήσει την προώθηση στην αγορά εργασίας των συμμετεχόντων στην Πρακτική Άσκηση των Ινστιτούτων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (ΙΕΚ), καθώς και να ανιχνεύσει τις γνώσεις και τις δεξιότητες ...
-
Η θεωρία της Ανεστραμμένης Τάξης: διερεύνηση εφαρμογής και απόψεις φοιτητών του Πανεπιστημίου Νεάπολις
Πούλκα, Ζωή Ευαγγελία (Πρόγραμμα Δημόσιας Διοίκησης, Σχολή Οικονομικών Επιστημών και Διοίκησης, Πανεπιστήμιο Νεάπολις Πάφου, 2022-01)Στα πλαίσια του μεταπτυχιακού προγράμματος στην Δημόσια διοίκηση με κατεύθυνση την Εκπαιδευτική διοίκηση, εκπονήθηκε η παρούσα εργασία με τίτλο «Η θεωρία της Ανεστραμμένης Τάξης: διερεύνηση εφαρμογής και απόψεις φοιτητών ...
-
Θεωρητικές προσεγγίσεις για τον ρόλο του διευθυντή στη διαμόρφωση του σχολικού κλίματος
Αλεβυζάκης, Γεώργιος (Πρόγραμμα Δημόσιας Διοίκησης, Σχολή Οικονομικών Επιστημών και Διοίκησης, Πανεπιστήμιο Νεάπολις Πάφου, 2022-01)Οι βασικές ενότητες της παρούσας μελέτης έχουν ως εξής: α) Η διαμόρφωση του σχολικού κλίματος και τα μοντέλα ηγεσίας, β) Η Προσωπικότητα του διευθυντή (Πέντε μεγάλοι παράγοντες) και ο ρόλος της στη διαμόρφωση των διαπροσωπικών ...
-
Λόγοι συμμετοχής γονέων στα Διοικητικά Συμβούλια και τους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
Karra, E.; Vasilakis-Reppas, G.; Athanasoula-Reppa, Anastasia (2015)Με την παρούσα έρευνα διερευνήθηκαν οι λόγοι συμμετοχής των γονέων στα Διοικητικά Συμβούλια και στους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Αναζητήθηκαν και καταγράφηκαν με βάση την ποσοτική προσέγγιση ...
-
Οι ενεργητικές εκπαιδευτικές τεχνικές στη διδακτική πράξη της εκπαίδευσης ενηλίκων
Athanasoula-Reppa, Anastasia; Ioannou, Nikoletta (Παιδαγωγική Εταιρεία Κύπρου, 2008)Η χρήση ενεργητικών-συμμετοχικών εκπαιδευτικών τεχνικών στη σύγχρονη εκπαίδευση ενηλίκων αποτελεί κατά τους μελετητές κομβικό στοιχείο για την αποτελεσματική μάθηση, εφόσον σχετίζεται άμεσα με τη βασική αρχή μάθησης ενηλίκων ...
-
Προϋποθέσεις αποτελεσματικής μεντορικής σχέσης
Athanasoula-Reppa, Anastasia (Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Φθιώτιδας, 2017-06)Στο τομέα της εκπαίδευσης ο μέντορας αναλαμβάνει την «ανατροφή» του νεοδιόριστου, λειτουργεί ως πρότυπο, προσφέρει φροντίδα, στήριξη και ενθάρρυνση, διδάσκει, συμβουλεύει και είναι φιλικός μαζί του. Κατά τον Daloz (1983), ...
-
Συγκριτική προσέγγιση της αξιολόγησης εκπαιδευτικών μέσης εκπαίδευσης με στοιχεία και επιρροές από τον ιδιωτικό τομέα
Κωνσταντινίδη, Δέσπoινα (Διδακτορικό Πρόγραμμα Οικονομικών, Σχολή Οικονομικών Επιστημών και Διοίκησης, Πανεπιστήμιο Νεάπολις Πάφου, 2021-08)Η παρούσα διατριβή εξετάζει τo σύστημα αξιολόγησης των εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης της Κύπρου. Σκοπός της έρευνας είναι η ενσωμάτωση αποτελεσματικών πρακτικών και επιρροών από τον ιδιωτικό τομέα στο πεδίο της αξιολόγησης ...
-
Συμβουλευτική παρέμβαση στη διευθέτηση των συγκρούσεων στο σχολείο από τον/την διευθυντή/ντρια
Argyriou, Argyris; Andreadou, Despoina; Athanasoula-Reppa, Anastasia (Παιδαγωγικό Τμήμα Δ.Ε. Πανεπιστημίου Κρήτης, 2013)The present work explores the issue of advisory intervention in conflict settlement by the directing person in schools of Secondary Education. is paper seeks the features and the advisory skills used to intervene in a ...