Νευρομάρκετινγκ: Πως τα συναισθήματα επηρεάζουν τη λήψη αποφάσεων και τι ρόλο διαδραματίζουν οι πέντε αισθήσεις

Παππά, Δάφνη (2023-01)

The science of Neuromarketing is an emerging field in marketing that has been growing rapidly in recent years. The human brain is responsible for all the decisions of individuals buyers and non-buyers alike. Most of the decisions a person makes during the day happen subconsciously and are based on the stimuli they have received throughout their life. The purpose of this science is to study the human brain and understand public’s consuming choices. Neuromarketing research is based on technological methods of neuroscience and examines emotions, unconscious thoughts, and reactions of individuals to various stimuli. The purpose of this thesis is to study the importance of emotions in the decision-making process and to clarify the role of the five senses in these decisions. First, some basic concepts of marketing science and its application are presented. The role of neuroscience is then interpreted, and emotions and their contribution to decision-making are analyzed. Then, reference is made to the science of neuromarketing, the techniques it uses, the areas in which it is applied, the limitations and the ethical issues raised around it are explained. Next, the contribution of the five senses to the consumption process and purchasing decisions is examined. Finally, the results from the conducted research are analyzed and the conclusions for this research study are presented.

Η επιστήμη του Νευρομάρκετινγκ αποτελεί έναν αναδυόμενο κλάδο στο marketing που αναπτύσσεται ραγδαία τα τελευταία χρόνια. Ο ανθρώπινος εγκέφαλος ευθύνεται για όλες τις αποφάσεις των ατόμων- αγοραστικές και μη. Οι περισσότερες αποφάσεις που λαμβάνει ένα άτομο κατά τη διάρκεια της μέρας συμβαίνουν υποσυνείδητα και βασίζονται στα ερεθίσματα που έχουν λάβει καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής τους. Σκοπός της επιστήμης είναι η μελέτη του ανθρώπινου εγκεφάλου και η κατανόηση των καταναλωτικών επιλογών του κοινού. Οι μελέτες του βασίζονται σε τεχνολογικές μεθόδους της νευροεπιστήμης και εξετάζουν τα συναισθήματα, τις ασυνείδητες σκέψεις, και τις αντιδράσεις των ατόμων σε διάφορα ερεθίσματα. Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να μελετήσει τη σημασία των συναισθημάτων στη διαδικασία λήψης αποφάσεων και να αποσαφηνίσει το ρόλο που διαδραματίζουν οι πέντε αισθήσεις σε αυτές τις αποφάσεις. Αρχικά, παρουσιάζονται ορισμένες βασικές έννοιες της επιστήμης του μάρκετινγκ και της εφαρμογής του. Στη συνέχεια ερμηνεύεται ο ρόλος της νευροεπιστήμης, και αναλύονται τα συναισθήματα και η συμβολή τους στη λήψη αποφάσεων. Έπειτα, γίνεται αναφορά στην επιστήμη του νευρομάρκετινγκ, επεξηγούνται οι τεχνικές που χρησιμοποιεί, οι τομείς στους οποίους εφαρμόζεται, οι περιορισμοί και τα ηθικά ζητήματα που εγείρονται γύρω από αυτό. Ακολούθως, εξετάζεται η συμβολή των πέντε αισθήσεων στην καταναλωτική διαδικασία και στις αγοραστικές αποφάσεις. Τέλος, γίνεται ανάλυση των αποτελεσμάτων που διεξάχθηκε για τους σκοπούς της εργασίας και παράθεση των συμπερασμάτων για αυτήν την ερευνητική μελέτη.