Τεχνολογία VR και Διαφήμιση: Διαμόρφωση της στάσης των ατόμων
ENGLISH ABSTRACT This thesis entitled: "VR Technology and Advertising: shaping people's attitudes", was prepared by "Technology of Attitude Attitude Creation", by the student Andrea Charalambous, in the third semester of the Department of Digital Marketing. Neapolis Paphos, under the supervision of Professor Stavros Souravlas and completed in January 2024. This work aims to study the influence of advertising through VR (Virtual Reality) technology. The purpose is to determine whether virtual reality technology shapes the attitudes of consumers. In other words, whether individuals have a more positive tendency to purchase the promoted product compared to advertising without VR technology. To conduct the study, a quantitative data collection method was employed after an online publication of a participation and consent form. The data collection tool selected was the questionnaire. The research was carried out in person. Participants watched two advertisements for Coca-Cola and subsequently filled out two questionnaires. The first questionnaire consisted of 10 questions and included the first Coca-Cola advertisement. The second questionnaire contained 5 questions and featured the second advertising spot, which participants watched with VR glasses. This research collected data and findings for the first time. The results of the study revealed that different versions of the same advertisement can influence the attitude of individuals. Through the use of virtual reality the attitude of consumers towards advertising has been influenced more positively. Participants seem to have had a more positive attitude towards the elements of advertising related to the degree of pleasure, success, creativity, originality, liking, persuasiveness and the degree of participation. This means that this technology can serve as an effective tool in the field of advertising, enhancing audience response and positive influence on the purchase decision.
Thesis
Η εν λόγω διπλωματική εργασία με τίτλο: «Τεχνολογία VR και Διαφήμιση: Διαμόρφωση της στάσης των ατόμων», εκπονήθηκε από την φοιτήτρια Άντρια Χαραλάμπους, το Γ΄ εξάμηνο του τμήματος Ψηφιακού Μάρκετινγκ του Νεάπολις Πάφου, υπό την επίβλεψη του καθηγητή Σταύρου Σουραβλά και ολοκληρώθηκε τον Ιανουάριο του 2024. Στόχος της παρούσας εργασίας είναι να μελετήσει την επιρροή που έχει διαφήμιση μέσω της τεχνολογίας VR. Σκοπός είναι να καταλήξει εάν η τεχνολογία της εικονικής πραγματικότητας διαμορφώνει τη στάση των καταναλωτών. Δηλαδή, εάν τα άτομα έχουν θετικότερη τάση να αγοράσουν το προϊόν που προβάλλεται, σε σχέση με την διαφήμιση χωρίς την τεχνολογία VR. Για την διεξαγωγή της μελέτης, χρησιμοποιήθηκε η ποσοτική μέθοδος συλλογής δεδομένων, αφού πρώτα δημοσιεύτηκε έντυπο συμμετοχής και συγκατάθεσης διαδικτυακά. Το εργαλείο συλλογής δεδομένων που επιλέχθηκε είναι το ερωτηματολόγιο. Η έρευνα διεξήχθη από κοντά. Οι συμμετέχοντες παρακολούθησαν μία Χριστουγεννιάτικη διαφήμιση της Coca-Cola και συμπλήρωσαν αντίστοιχα 2 ερωτηματολόγια. Το πρώτο ερωτηματολόγιο περιείχε 18 ερωτήσεις. Το δεύτερο ερωτηματολόγιο είχε 11 ερωτήσεις στο οποίο οι ερωτώμενοι παρακολούθησαν το διαφημιστικό βίντεο με γυαλιά VR. Για πρώτη φορά συλλέχθηκαν τα δεδομένα και ευρήματα της έρευνας. Τα αποτελέσματα της εργασίας αποκάλυψαν ότι οι διάφορες εκδοχές της ίδιας διαφήμισης μπορεί να επηρεάσει την στάση των ατόμων. Μέσω της χρήσης της εικονικής πραγματικότητας η στάση των καταναλωτών απέναντι στην διαφήμιση έχει επηρεαστεί θετικότερα. Οι συμμετέχοντες φαίνεται πως είχαν μια πιο θετική στάση στα στοιχεία της διαφήμισης που αφορούσαν τον βαθμό ευχαρίστησης, επιτυχίας, δημιουργικότητας, πρωτοτυπίας, αρεσκείας, πειστικότητας και στον βαθμό συμμετοχής. Αυτό σημαίνει ότι η τεχνολογία αυτή μπορεί να αποτελέσει ως αποτελεσματικό εργαλείο στον τομέα της διαφήμισης, ενισχύοντας την ανταπόκριση του κοινού και τη θετική επίδραση στην απόφαση αγοράς.