Η επίδραση της Εικονικής Πραγματικότητας (VR), της Επαυξημένης Πραγματικότητας (AR) και του Μετασύμπαντος (Metaverse) στη βιομηχανία της μόδας. Μια ανάλυση της χρήσης των αναδυόμενων τεχνολογιών από fashion brands για τη βελτίωση της εμπειρίας των πελατών στον ψηφιακό χώρο
ENGLISH ABSTRACT This thesis aims to study the influence of the innovative technologies, Virtual Reality (VR), Augmented Reality (AR) and the Metaverse on the fashion industry, a sector known for its rapid evolution and the constant pursuit of innovation. In the beginning, an overview of these innovative technologies is presented, breaking down the definition and their various categories while, a significant number of examples is provided, illustrating the application of each technology in various aspects of daily life. This dissertation focuses on the research of the impact of VR, AR, and the Metaverse on fashion brands. Real-world examples from globally renowned fashion brands are presented, showcasing their successful adoption of innovative methods in their marketing strategies to enhance the digital experience of their customers. For the purpose of the thesis, research was carried out focusing on one of the many applications of Augmented Reality and more specifically the Virtual try-on example, which allows the users to try on fashion items virtually while they visit an online store. The questionnaire that was created, aims to explore the consumers’ overall experience using this tool while navigating through an online fashion store, including satisfaction and loyalty to the brand. Based on the survey findings, someone can say that innovative technologies, such as VR, AR, and Metaverse and in this particular case taking as an example the Virtual Try-On application, can have a positive impact on the overall consumer experience in fashion e-shops, increasing customers’ satisfaction and loyalty. However, there are still opportunities for improvement in designing these tools and educating consumers on their usage for the best customer experience.
Thesis
Η παρούσα διπλωματική εργασία επιδιώκει να διερευνήσει την επίδραση των καινοτόμων τεχνολογιών της Εικονικής Πραγματικότητας (VR), της Επαυξημένης Πραγματικότητας (AR) και του Μετασύμπαντος (Metaverse) στη βιομηχανία της μόδας, έναν τομέα ο οποίος εξελίσσεται με ραγδαίους ρυθμούς και χαρακτηρίζεται από την τάση του για καινοτομία και συνεχείς αλλαγές. Αρχικά, γίνεται μια παρουσίαση των καινοτόμων αυτών τεχνολογιών, αναλύοντας τις έννοιες και τις διάφορες κατηγορίες στις οποίες διακρίνονται, ενώ στη συνέχεια δίνονται αρκετά παραδείγματα της κάθε τεχνολογίας, σε διάφορους τομείς της καθημερινής ζωής. Βασικός στόχος της εργασίας είναι να διερευνηθεί η επίδραση του VR, AR και Metaverse στις επωνυμίες μόδας και έτσι στη συνέχεια παρουσιάζονται πραγματικά παραδείγματα από fashion brands παγκοσμίου φήμης, τα οποία επηρεάστηκαν από τις τεχνολογικές εξελίξεις και υιοθέτησαν με μεγάλη επιτυχία καινοτόμες μεθόδους στη στρατηγική μάρκετινγκ, προκειμένου να βελτιώσουν την ψηφιακή εμπειρία των πελατών τους. Η έρευνα η οποία πραγματοποιήθηκε, για τους σκοπούς της παρούσας διπλωματικής εργασίας, εστιάζει σε μια από τις πολλές εφαρμογές της Επαυξημένης πραγματικότητας και συγκεκριμένα το Virtual try-on, το οποίο επιτρέπει την εικονική δοκιμή ειδών μόδας σε ηλεκτρονικά καταστήματα. Μέσα από την έρευνα με ερωτηματολόγιο, σκοπός είναι να διερευνηθεί η συνολική εμπειρία των καταναλωτών από τη χρήση του συγκεκριμένου εργαλείου, κατά την πλοήγησή τους σε κάποιο ηλεκτρονικό κατάστημα με είδη μόδας, συμπεριλαμβανομένου της ικανοποίησης και της αφοσίωσης στη συγκεκριμένη επωνυμία. Με βάση τα ευρήματα του ερωτηματολογίου, εξάγεται το συμπέρασμα ότι οι καινοτόμες τεχνολογίες VR, AR και Metaverse, όπως στη συγκεκριμένη περίπτωση το Virtual try-on, μπορούν να έχουν θετική επίδραση στη συνολική καταναλωτική εμπειρία σε e-shops με είδη μόδας, αυξάνοντας την ικανοποίηση και αφοσίωση των πελατών. Ωστόσο, υπάρχουν ακόμη περιθώρια βελτίωσης στη διαδικασία κατασκευής των εργαλείων αλλά και στην εκμάθηση των καταναλωτών όσον αφορά στον χειρισμό τους, για την επίτευξη της καλύτερης δυνατής εμπειρίας.