Χρήση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης από ελληνικές επιχειρήσεις για την ανάπτυξη των δυνατοτήτων τους
ENGLISH ABSTRACT In a rapidly changing world, technological advancements have highlighted artificial intelligence (AI) as the next force capable of bringing major changes to the way we live and work. The main objective of this thesis is to describe and analyze the ways and extent of the integration and use of AI tools by businesses in Greece, and to highlight the views and attitudes of employees. In order to achieve this goal, primary research was conducted with the tool of the online survey, which included a sample of 100 participants who work in Greece. Participants answered a set of 27 questions, which included multiple-choice questions for easy data quantification, but also open-ended questions to further explore their views. The research findings show the attitudes, opinions and experiences of employees regarding AI, regardless of their position in the business and their experience with AI, helping to create a "big picture". Although employees do not appear to be highly familiar with AI, they are certainly positive about AI and recognize the importance and value it can bring to businesses in many areas and in many ways, without overlooking the obstacles and difficulties that the business might face. The analysis and comparison of the research findings, combined with the literature review focusing on the fields and tools of AI as they are used in the business world, compiles a result that is expected to be a valuable tool in the hands of decision-makers in Greek businesses in order to detect the benefits and risks of AI and be able to exploit it and significantly enhance their business.
Thesis
Σε έναν ταχύτατα μεταβαλλόμενο κόσμο, οι τεχνολογικές εξελίξεις έχουν αναδείξει την τεχνητή νοημοσύνη (ΤΝ) ως την επόμενη δύναμη που είναι ικανή να φέρει μεγάλες αλλαγές στον τρόπο που ζούμε και εργαζόμαστε. Ο κύριος στόχος της διπλωματικής εργασίας είναι να περιγράψει και να αναλύσει τους τρόπους και την έκταση της ενσωμάτωσης και της χρήσης των εργαλείων ΤΝ από τις επιχειρήσεις στην Ελλάδα, και να αναδείξει τις απόψεις και τις στάσεις των εργαζομένων. Για να επιτευχθεί ο στόχος αυτός, διεξήχθη πρωτογενής έρευνα με το εργαλείο της διαδικτυακής δημοσκόπησης, στην οποία συμμετείχε δείγμα 100 συμμετεχόντων οι οποίοι εργάζονται στην Ελλάδα. Οι συμμετέχοντες απάντησαν σε ένα σύνολο 27 ερωτήσεων, οι οποίες συμπεριλάμβαναν ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής για εύκολη ποσοτικοποίηση των δεδομένων, αλλά και ανοιχτού τύπου για επιπλέον διερεύνηση των απόψεών τους. Τα ευρήματα της έρευνας δείχνουν τις στάσεις, τις απόψεις και τις εμπειρίες των εργαζομένων όσον αφορά στην ΤΝ, ανεξάρτητα από την θέση τους στην επιχείρηση και την εμπειρία τους με την ΤΝ, συμβάλλοντας στην δημιουργία μιας «μεγάλης εικόνας». Αν και οι εργαζόμενοι δεν φαίνονται εξοικειωμένοι σε μεγάλο βαθμό με την ΤΝ, είναι σίγουρα προσκείμενοι θετικά στην ΤΝ και αναγνωρίζουν τη σημασία και την αξία που μπορεί να φέρει στις επιχειρήσεις σε πολλούς τομείς και με πολλούς τρόπους, χωρίς να παραβλέπουν τα εμπόδια και τις δυσκολίες που θα βρει η επιχείρηση μπροστά της. Η ανάλυση και σύγκριση των ευρημάτων της έρευνας, σε συνδυασμό με την βιβλιογραφική ανασκόπηση που εστιάζει στους τομείς και τα εργαλεία της ΤΝ όπως αυτά χρησιμοποιούνται στον επιχειρηματικό κόσμο, συνθέτει ένα αποτέλεσμα που αναμένεται να αποτελέσει πολύτιμο εργαλείο στα χέρια των υπευθύνων για την λήψη αποφάσεων στις ελληνικές επιχειρήσεις, προκειμένου να ανιχνεύσουν τα οφέλη και τους κινδύνους της ΤΝ και να μπορέσουν να την εκμεταλλευτούν και να ενισχύσουν σημαντικά την επιχείρησή τους.