Η σημασία της εκπαιδευτικής διοίκησης στην αποτελεσματική λειτουργία της συμβουλευτικής στην περίπτωση των μαθητών με μαθησιακές και συναισθηματικές δυσκολίες

Αϊσέλ, Aχμέτ (2024-01)

Thesis

Η παρούσα έρευνα στοχεύει να διερευνήσει τη συμβολή της σχολικής διοίκησης στη διαμόρφωση ενός υποστηρικτικού και ασφαλούς περιβάλλοντος για μαθητές με μαθησιακές και συναισθηματικές δυσκολίες, μέσω της εφαρμογής σχολικών συμβουλευτικών υπηρεσιών. Ειδικότερα, εστιάζει στην αξιολόγηση του ρόλου της συμβουλευτικής στην ακαδημαϊκή και κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξη των μαθητών και αναλύει τον τρόπο με τον οποίο οι διοικητικές πρακτικές και η στάση των σχολικών ηγεσιών ανταποκρίνονται στις ανάγκες αυτών των μαθητών. Γίνεται μια προσπάθεια, ώστε να εντοπιστούν οι τομείς που χρήζουν βελτίωσης, προκειμένου να επιτευχθεί μία πιο οργανωμένη και αποτελεσματική υποστήριξη στους μαθητές, ενισχύοντας τη συνεργασία με τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς. Η έρευνα επικεντρώνεται σε τέσσερις βασικούς άξονες: πρώτον, στη συμβολή της συμβουλευτικής στην ακαδημαϊκή και κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξη των μαθητών, δεύτερον, στις ευκαιρίες που προσφέρει η σχολική διοίκηση για την αποτελεσματική υποστήριξη αυτών των μαθητών, τρίτον, στις αδυναμίες και τα κενά στις διοικητικές δομές που περιορίζουν την αποτελεσματικότητα της συμβουλευτικής, και τέταρτον, στην ανάγκη για πιο συνεκτική στρατηγική στη διαχείριση των μαθησιακών και συναισθηματικών δυσκολιών. Μέσω της ανάλυσης των δεδομένων, η έρευνα αναδεικνύει τις αντιφάσεις και τις διαφορετικές προσεγγίσεις που ενδέχεται να υπάρχουν στις σχολικές μονάδες, τονίζοντας την ανάγκη για ενίσχυση της στρατηγικής της σχολικής ηγεσίας και για βελτίωση της συνεργασίας με τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς. Παρά την αναγνώριση της αξίας των συμβουλευτικών υπηρεσιών, τα αποτελέσματα δείχνουν ότι υπάρχουν σημαντικές αδυναμίες που περιορίζουν την πλήρη ανάπτυξή τους, όπως η ανεπαρκής επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και η περιορισμένη διοικητική υποστήριξη. Η έρευνα καταλήγει στο συμπέρασμα ότι, η ενίσχυση των σχολικών συμβουλευτικών υπηρεσιών, η αναβάθμιση της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, και η βελτίωση της διοικητικής υποστήριξης είναι θεμελιώδεις παράγοντες για την ενίσχυση της υποστήριξης στους μαθητές με μαθησιακές και συναισθηματικές δυσκολίες. Επιπλέον, προτείνεται η ανάπτυξη πιο αποτελεσματικών μηχανισμών διοίκησης και η ενίσχυση της συνεργασίας με τους γονείς για να διασφαλιστεί η ποιότητα των υποστηρικτικών υπηρεσιών. Τέλος, η εφαρμογή οργανωμένων κοινωνικοσυναισθηματικών προγραμμάτων και εξειδικευμένων υπηρεσιών είναι απαραίτητη για τη δημιουργία ενός υποστηρικτικού σχολικού περιβάλλοντος που να καλύπτει τις ανάγκες των μαθητών αυτών.