Η κατάκτηση του γραμματισμού απο παιδιά πρώτης σχολικής ηλικίας με αυτισμό σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς και η επαγγελματική εξουθένωση/ δυσκολίες στο Ηνωμένο Βασίλειο
ENGLISH ABSTRACT The present thesis investigates the acquisition of literacy by children in early primary school who are on the autism spectrum, as perceived by their teachers. It further examines the correlation between this process and teachers' professional burnout. The theoretical framework focuses on the psychosocial and emotional difficulties faced by children with autism, the pedagogical strategies implemented to support them, and the factors influencing teachers' professional exhaustion. The research methodology adopts a mixed-methods approach, utilising questionnaires (MBI and SDQ) and semi-structured interviews with special education teachers. The findings indicate children with autism exhibit significant emotional and behavioural difficulties, which are associated with their performance in literacy. At the same time, specific factors, such as students' pro social behaviour and teachers' age, emerge as influential in levels of professional burnout. This study contributes to a deeper understanding of the educational and emotional needs of children with autism and highlights the importance of supporting their teachers both emotionally and professionally
Thesis
Η παρούσα διπλωματική εργασία διερευνά την κατάκτηση του γραμματισμού από παιδιά πρώτης σχολικής ηλικίας με αυτισμό, όπως την αντιλαμβάνονται οι εκπαιδευτικοί τους, και εξετάζει τη συσχέτιση αυτής της διαδικασίας με την επαγγελματική εξουθένωση των εκπαιδευτικών. Το θεωρητικό μέρος εστιάζει στις ψυχοσυναισθηματικές δυσκολίες των παιδιών με αυτισμό, στις παιδαγωγικές στρατηγικές που εφαρμόζονται, καθώς και στους παράγοντες που επηρεάζουν την επαγγελματική κόπωση των διδασκόντων. Η ερευνητική μεθοδολογία συνδυάζει ποσοτική και ποιοτική προσέγγιση, αξιοποιώντας ερωτηματολόγια (MBI και SDQ) και ημιδομημένες συνεντεύξεις με εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής. Τα αποτελέσματα καταδεικνύουν, ότι τα παιδιά με αυτισμό παρουσιάζουν σημαντικές ψυχοσυναισθηματικές και συμπεριφορικές δυσκολίες, οι οποίες σχετίζονται με την επίδοσή τους στο γραμματισμό, ενώ παράλληλα, αναδεικνύονται συγκεκριμένοι παράγοντες, όπως οι προκοινωνική συμπεριφορά και η ηλικία των εκπαιδευτικών, που επηρεάζουν την επαγγελματική τους εξουθένωση. Η εργασία συμβάλλει στην κατανόηση των εκπαιδευτικών και συναισθηματικών αναγκών των παιδιών με αυτισμό και υπογραμμίζει την ανάγκη υποστήριξης των εκπαιδευτικών τους σε συναισθηματικό και επαγγελματικό επίπεδο.