Μετάβαση στο νέο σύστημα αξιολόγησης απόδοσης των Δημοσίων Υπαλλήλων στην Κύπρο

Κυριάκου, Έλενα (2025-01)

Thesis

Μία από τις βασικότερες λειτουργίες της Διοίκησης Ανθρωπίνων Πόρων είναι η αξιολόγηση της απόδοσης των εργαζομένων, η οποία είναι ιδιαίτερα σημαντική αφού μέσω αυτής μπορούν να καθοριστούν οι στόχοι απόδοσης και ανάπτυξης των εργαζομένων, να προαχθούν οι ικανότεροι εργαζόμενοι, να εντοπιστούν οι εκπαιδευτικές ανάγκες, να βελτιωθεί το σύστημα προσέλκυσης και επιλογής του προσωπικού και μέσω της ανατροφοδότησης στοχεύει στην αύξηση της απόδοσης των εργαζομένων και κατ’ επέκταση στον κάθε οργανισμό/υπηρεσία. Στην παρούσα μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία μελετάται η μετάβαση στο νέο σύστημα αξιολόγησης απόδοσης προσωπικού στη Δημόσια Υπηρεσία στην Κύπρο, το οποίο τέθηκε σε εφαρμογή την πρώτη Ιανουαρίου του 2023. Συγκεκριμένα, θα μελετηθεί η στάση των Δημοσίων Υπαλλήλων για το νέο σύστημα αξιολόγησης και εάν υπάρχουν διαφορές στις αντιδράσεις των υπαλλήλων προς το σύστημα αξιολόγησης ανάλογα με την ιεραρχική τους βαθμίδα, εάν προάγει το νέο σύστημα αξιολόγησης την αύξηση της απόδοσης των εργαζομένων και τέλος θα μελετηθεί κατά πόσον λειτουργεί το νέο σύστημα αξιολόγησης περισσότερο ως κίνητρο για τους/τις Δημοσίους Υπαλλήλους και εάν ναι, εάν το κίνητρο έχει συσχέτιση με την ιεραρχική βαθμίδα των εργαζομένων και εάν επηρεάζεται από το γεγονός εάν θα ήθελαν να προαχθούν ή όχι; Στην αρχή της μελέτης παρουσιάζεται η προβληματική του θέματος, ακολούθως γίνεται μέσω της βιβλιογραφικής ανασκόπησης μελετάται η σπουδαιότητα της αξιολόγησης, δίνεται ιδιαίτερη σημασία στην αντικειμενικότητά της, τα σφάλματα, τα προβλήματα και οι δυσκολίες που μπορεί να προκύψουν. Ακολούθως, γίνεται αναφορά στο προηγούμενο και στο νέο θεσμικό πλαίσιο αξιολόγησης των Δημοσίων Υπαλλήλων στην Κύπρο και επισημαίνονται οι διαφορές. Τέλος, μέσω της ποσοτικής έρευνας η οποία διεξήχθηκε μέσω ερωτηματολογίου το οποίο διανεμήθηκε σε Δημοσίους Υπαλλήλους στην Κύπρο παρουσιάζονται τα αποτελέσματα και δίνονται απαντήσεις στα ερευνητικά ερωτήματα της μελέτης.