Αποτελεσματικότητα των διοικητικών πρακτικών και πολιτικών στην διαχείριση των χειρουργείων : Μια ανασκόπηση των βελτιστών πρακτικών και προκλήσεων
ENGLISH ABSTRACT Operating rooms are critical units in health structures, as they perform simple to very important surgical procedures that can save human life. At the same time, by their nature, operating rooms are particularly complex, since their environment covers various types of resources, as well as various specialties of health professionals. This cooperation, in fact, must be completed in such a way as to achieve the highest possible quality in health care. Quality in the health sector and in operating rooms is related to various factors and can be affected by the administrative procedures that are applied. Although operating rooms differ significantly from any form of business, there are administrative methods that can be introduced in this case as well in order to strengthen the factor of effectiveness that is validated by the clinical results in patients. This thesis aims to highlight the basic administrative procedures within operating rooms that have been identified in recent years in international practice and that seek to improve efficiency. The approach to the subject was based on the method of systematic literature review. Specifically, a search was made in the electronic databases PubMed, Google Scholar and Web of Sciences, from which 15 studies that had been published since 2012 and that were suitable to serve the purposes of the work were selected. As it was found, the main parameters that influence inefficiency in operating rooms are time, the availability of personnel and material resources and hygiene, among others. Regarding administrative practices, models such as lean management and Six Sigma also seem to have positive results. It is also emphasized that the role of technology can become a catalyst for more efficient operation in operating rooms
Thesis
Τα χειρουργεία αποτελούν κρίσιμες μονάδες στις δομές υγείας, καθώς μέσω αυτών πραγματοποιούνται από απλές έως πολύ σημαντικές χειρουργικές επεμβάσεις από τις οποίες μπορεί να διαφυλάσσεται η ίδια η ανθρώπινη ζωή. Ταυτόχρονα, από τη φύση τους, τα χειρουργεία είναι ιδιαίτερα σύνθετα, εφόσον στο περιβάλλον του καλύπτουν εμπλέκονται διαφόρων μορφών πόροι, καθώς και ποικίλες ειδικότητες επαγγελματιών υγείας. Η συνεργασία, μάλιστα, αυτή πρέπει να ολοκληρώνεται με τέτοιο τρόπο, ώστε να επιτυγχάνεται η υψηλότερη δυνατή ποιότητα στην υγειονομική φροντίδα. Η ποιότητα στο χώρο της υγείας και στα χειρουργεία σχετίζεται με διάφορους παράγοντες και μπορεί να επηρεάζεται από τις διοικητικές διαδικασίες που εφαρμόζονται. Αν και τα χειρουργεία διαφέρουν σημαντικά από οποιαδήποτε μορφή επιχείρησης, υπάρχουν διοικητικές μέθοδοι που μπορούν να εισαχθούν και σε αυτή την περίπτωση ώστε να ενισχυθεί ο παράγοντας της αποτελεσματικότητας που επικυρώνεται από τα κλινικά αποτελέσματα στους ασθενείς. Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως στόχο να αναδείξει τις βασικές διοικητικές διαδικασίες εντός των χειρουργείων οι οποίες εντοπίζονται κατά τα τελευταία χρόνια στη διεθνή πρακτική και που επιδιώκουν να βελτιώσουν την αποτελεσματικότητα. Η προσέγγιση του θέματος έγινε βάσει της μεθόδου της συστηματικής βιβλιογραφικής ανασκόπησης. Συγκεκριμένα, έγινε αναζήτηση στις ηλεκτρονικές βάσεις δεδομένων PubMed, Google Scholar και Web of Sciences από όπου επελέγησαν 15 μελέτες που είχαν δημοσιευθεί από το 2012 κι έπειτα και που ήταν κατάλληλες για να εξυπηρετήσουν τους σκοπούς της εργασίας. Όπως διαπιστώθηκε, οι βασικές παράμετροι που επηρεάζουν την αναποτελεσματικότητα στα χειρουργεία είναι ο χρόνος, η διαθεσιμότητα σε προσωπικό και υλικούς πόρους και η υγιεινή, μεταξύ άλλων. Όσον αφορά τις διοικητικές πρακτικές, μοντέλα όπως η λιτή διαχείριση και το Six Sigma φαίνεται ότι επίσης έχουν θετικά αποτελέσματα. Υπογραμμίζεται, ακόμα, ότι ο ρόλος της τεχνολογίας μπορεί να καταστεί καταλυτικός για την αποτελεσματικότερη λειτουργία στα χειρουργεία.