Αλληλεπιδράσεις μεταξύ σχολείου και Οικογένειας: Η συμβολή τους στην ψυχική υγεία και τις ακαδημαϊκές επιδόσεις των παιδιών
ENGLISH ABSTRACT Nowadays, the role of parents in the education and school performance of children is a multidimensional issue. Related studies suggest that parental involvement or non involvement is one of the key factors affecting students ' academic achievement and well-being. The connection between school and family determines to a significant extent the parental commitment and academic performance of students. Despite the positive effect of parental involvement, there are also factors that often hinder their active participation in the educational process. Such as the social and economic conditions of the family, cultural diversity and the challenges presented by education systems. This study treats parental involvement as a multidimensional phenomenon and highlights the importance of collaboration between school and family throughout the learning process.
Thesis
Η παρούσα έρευνα εξετάζει τη σημασία των σχέσεων που αναπτύσσουν γονείς και εκπαιδευτικοί , τον τρόπο που αλληλοεπιδρούν και πως επηρεάζεται η κοινωνική και ακαδημαϊκή ανάπτυξη των παιδιών στο πλαίσιο της σύγχρονης εκπαίδευσης. Πιο συγκεκριμένα, προσπαθεί να αναλύσει τον τρόπο με τον οποίο αυτές οι αλληλεπιδράσεις επηρεάζουν γενικά την ψυχική υγεία και τη σχολική απόδοση των παιδιών. Στην εποχή μας, ο ρόλος των γονέων στην εκπαίδευση και τις σχολικές επιδόσεις των παιδιών, αποτελεί ένα πολυδιάστατό ζήτημα. Σχετικές μελέτες υποδεικνύουν ότι η συμμετοχή ή μη των γονέων είναι ένας από τους βασικούς παράγοντες που επηρεάζουν την ακαδημαϊκή επίτευξη και ευημερία των μαθητών. Η σύνδεση μεταξύ σχολείου και οικογένειας καθορίζει σε σημαντικό βαθμό την γονική δέσμευση και την ακαδημαϊκή απόδοση των μαθητών. Παρόλη τη θετική επίδραση της συμμετοχής των γονέων, υπάρχουν και παράγοντες που συχνά εμποδίζουν την ενεργή τους συμμετοχή στην εκπαιδευτική διαδικασία. Τέτοιες είναι , οι κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες της οικογένειας, η πολιτισμική ποικιλομορφία και οι προκλήσεις που παρουσιάζουν τα εκπαιδευτικά συστήματα. Η συγκεκριμένη μελέτη έχει στηριχθεί στην βιβλιογραφική ανασκόπηση που αντιμετωπίζει τη γονική συμμετοχή ως ένα πολυδιάστατο φαινόμενο και επισημαίνει τη σημαντικότητα της συνεργασίας μεταξύ σχολείου και οικογένειας σε όλη τη διαδικασία της μάθησης και συμβάλλει στη προώθηση της υγιούς συνεργασίας γονέων – σχολείου αποσκοπώντας στην δημιουργία ενός κατάλληλου σχολικού περιβάλλοντος