Search
Now showing items 1-10 of 35
Orthodoxy and heresy of the Non-Chalcedonians according to St. John Damascene
(2010)
The progress of the Theological Dialogue between the Orthodox Church and the non-Chalcedonian Churches of the East, although it has raised the keen interest and admiration even of Western theologians1, nonetheless has ...
The significance of the distinction between essence and energies of God according to St. Basil the Great
(Divine Essence and Divine Energies. Ecumenical Reflections on the Presence of God in Eastern Orthodoxy, Cambridge (The Institute for Orthodox Christian Studies), 2013)
Concerning the important positions that Professor D. Bradshaw has expressed in regards to the formation and development of the distinction between the essence and energies of God in the Orthodox tradition , we considered ...
Νους και βούληση κατά τον ιερό Αυγουστίνο και την ελληνική πατερική παράδοση
(Εκδ. Μυγδονία, 2011)
Είναι γεγονός ότι η δυτική σκέψη, τόσο η θεολογική όσο και η φιλοσοφική, από το Μεσαίωνα και εξής χαρακτηρίζεται από μια διαλεκτική ένταση μεταξύ νου και βουλήσεως που φτάνει πολλές φορές μέχρι και την πλήρη διάσπασή τους. ...
Το θεολογικό και εκκλησιαστικό κλίμα της Θεσσαλονίκης κατά το 14ο αιώνα και το κίνημα των Ζηλωτών
(2011)
Αν το ξέσπασμα μιας κοινωνικής επανάστασης είναι συνάρτηση όχι μόνο των οικονομικών και πολιτικοκοινωνικών συνθηκών, αλλά και του πνευματικού κλίματος, μέσα στο οποίο ζει και δραστηριοποιείται η επαναστατημένη κοινωνική ...
Το Άγ. Πνεύμα ως "έρως απόρρητος" μεταξύ Πατρός και Υιού κατά τον άγ. Γρηγόριο Παλαμά
(2011)
Εἶναι γνωστό ὅτι οἱ Ἕλληνες Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας στηριζόμενοι κατά βάση στό ἰωάννειο χωρίο «ὁ Θεός ἀγάπη ἐστίν» χαρακτηρίζουν γενικότερα τό Θεό, εἴτε λόγω τῆς ἀγαπητικῆς ἐνδοτριαδικῆς κοινωνίας τῶν θείων προσώπων εἴτε ...
Η εκκλησιολογική σκέψη του Μητροπολίτη Περγάμου Ιωάννη Ζηζιούλα στο πλαίσιο του οικουμενικού διαχριστιανικού διαλόγου
(2012)
Λίγοι νεo-έλληνες θεολόγοι, απ’ όσους επιχείρησαν να προβάλουν διεθνώς την ορθόδοξη θεολογία, επηρέασαν τόσο πολύ τη σύγχρονη θεολογική σκέψη των δυτικών Εκκλησιών και Ομολογιών όσο ο Μητροπολίτης Περγάμου Ιωάννης Ζηζιούλας. ...
Ursünde und Erlösung nach den griechischen Kirchenvätern
(2012)
Die Ursünden- und Erlösungslehre, so wie sie die griechischen Kirchenväter entwickelt haben, unterscheidet sich klar von derjenigen der lateinischen Kirchenväter und besonders von der des Heiligen Augustinus. Dies ist ...
Κατάφαση και απόφαση κατά την ορθόδοξη πατερική παράδοση.
(Αδελφών Κυριακίδη Α.Ε., 2013)
Ένα από τα κυριότερα χαρακτηριστικά γνωρίσματα της θεολογίας των Πατέρων της Εκκλησίας, όταν αναφέρονται στην έννοια του Θεού, στη σχέση του με τον κόσμο ή ακόμη και στις θεωτικές εμπειρίες τους, είναι ο καταφατικός και ...
Ορθόδοξο δόγμα και θεολογικός προβληματισμός. Μελετήματα δογματικής Θεολογίας Δ'
(Π.Πουρνάρα, 2011)
Αποσκοπώντας στη διεξοδική και τεκμηριωμένη εξέταση ορισμένων θεμάτων δογματικής θεολογίας με βάση την ορθόδοξη παράδοση και τη συγχρονή έρευνα , καθώς και τον εν γένει θεολογικό στοχασμό, δημοσιεύσαμε μέχρι στιγμής τρείς ...
Eastern Orthodox - Oriental Orthodox Dialogue - A Historical and Theological Survey
(Volos Academy Publications, 2014)
The dyophysite formula in the Definition of Chalcedon («ἕνα καί τόν αὐτόν Χριστόν…ἐν δύο φύσεσιν…γνωριζόμενον» – “One and the Same Christ…known… in two natures”) , which constitutes, as is well known, its most crucial and ...