Η ψηφιοποίηση στην Ευρωπαϊκή Ένωση και οι προοπτικές του ψηφιακού μάρκετινγκ σε αυτή

Σκρεπετού, Αναστασία (2022-05)

Thesis

Η έννοια και η εφαρμογή της ψηφιοποίησης δεν ήρθαν τώρα στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος και της προσοχής. Προϋπήρχε η ανάγκη της ψηφιοποίησης και μάλιστα αποτελούσε και συνεχίζει να αποτελεί βασικό στόχο της Ευρωπαϊκής ένωσης. Οι ταχύτατες εξελίξεις στον τομέα της τεχνολογίας και η εμφάνιση απροσδόκητων κοινωνικών προκλήσεων συμβάλλουν στην επιτάχυνση της εφαρμογής και χρήσης της σε όλες τις πλευρές της ζωής. Για παράδειγμα, η εμφάνιση και η εξάπλωση του κορωνοϊού επιτάχυνε τις διαδικασίες της γενικότερης ψηφιακής αλλαγής και μετάβασης. Επιπροσθέτως, η ολοένα αυξανόμενη χρήση των κοινωνικών δικτύων για ενημέρωση, προβολή και διαφήμιση προϊόντων και υπηρεσιών, καθιστά απαραίτητο το ψηφιακό μάρκετινγκ και τις εφαρμογές του. Έχοντας λάβει υπόψη τα παραπάνω, στην παρούσα διπλωματική παρουσιάζεται και αναλύεται η ψηφιοποίηση μέσα στο περιβάλλον της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ακόμη, υπογραμμίζεται η αξία και ο ρόλος του ψηφιακού μάρκετινγκ. Στόχος, συνεπώς, είναι να αναδειχτεί η μεταξύ τους σύνδεση και πως το ψηφιακό μάρκετινγκ εντάσσεται και θα λειτουργεί σε αυτό το πλαίσιο και περιβάλλον. Επίσης, το ψηφιακό μάρκετινγκ και η ψηφιοποίηση επηρεάζουν τόσο τις επιχειρήσεις όσες και τους καταναλωτές. Για την μελέτη των παραπάνω στόχων κρίθηκε απαραίτητη η δημιουργία και χρήση ερωτηματολογίου. Μέσω του ερωτηματολογίου θα πραγματοποιηθεί εξαγωγή συμπερασμάτων για το άτομό τόσο από την πλευρά του πολίτη όσο και από την πλευρά του καταναλωτή. Από την πλευρά του πολίτη θα αναδειχθεί η γνώση ή η μη γνώση γύρω από το ζήτημα της ψηφιακής αλλαγής. Από την πλευρά του καταναλωτή θα υπάρξει πληροφόρηση σχετικά με την καταναλωτική στάση και συμπεριφορά των ατόμων, καθώς και εάν αυτή έχει επηρεαστεί ή όχι από την ψηφιοποίηση.