B2B Σχέσεις με την χρήση ψηφιακής Τεχνολογίας

Δασκαλόπουλος, Ιωσήφ (2023)

English abstract_:_ Greece has managed to improve its position in the use of digital technology in recent years through the digital maturity of public services, but it still has significant ground to cover to be able to reach the European average. With this development, in all sectors but especially in the workplace, a new era is now beginning, where the grounded-realities are now changing. The interaction through the internet now empowers the traditional B2B commerce e.g., empowerment of trading habits, based on the interaction between customer and seller. Personal relationships are still very important in B2B marketing but the difference now is the way such relationships and collaborations can produce mutually beneficial transactions between buyers and sellers. The purpose of the thesis at hand is to research and analyze the evolution of digital technology provides to companies' B2B relationships. There are numerous aspects and challenges worth studying, as the full impact of this digital transition for Marketing has not been fully completed or even understood in some cases. The continuous development of technology forces its use in our everyday life and even more so in the professional relationships. The goal is to explore various ways of applying technology for the proper development of B2B relationships but also to propose ways and ideas for their full use. At the same time, a comparison should be made as to whether in Greece and specifically in the Region of Eastern Macedonia and Thrace, such technology is used and properly exploited in the development of relationships in local companies. It is important to analyze the effects that changing demographics can have on technology, as well as changes in habits and the way customers procure and search for businesses. Turning to external suppliers. The market for products from international suppliers is much larger than ever and the markets presented to local companies that could potentially expand globally are untapped. So, the benefits and comparative advantages should be highlighted in order companies to become aware of how information is shifting towards the use and exploitation of digital technologies.

Η Ελλάδα κατάφερε να βελτιώσει την θέση της στην χρήση ψηφιακής τεχνολογίας τα τελευταία χρόνια μέσα από την ψηφιακή ωριμότητα των δημοσίων υπηρεσιών αλλά ακόμα έχει σημαντικό έδαφος να καλύψει για να μπορέσει να πλησιάσει τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Με την εξέλιξη αυτή τόσο σε όλους τους τομείς αλλά κυρίως στον χώρο εργασίας καθιερώνει πλέον μια νέα εποχή, όπου οι έως τώρα ισχύουσες συνήθειες αλλάζουν. Η αλληλεπίδραση μέσω διαδικτύου διαδέχεται, πλέον, τις παραδοσιακές Β2Β π.χ. εμπορικές συνήθειες, που βασίζονται στη αλληλεπίδραση μεταξύ πελάτη και πωλητή. Οι διαπροσωπικές σχέσεις είναι ακόμα πολύ σημαντικές σε μία συνεργασία αλλά η διαφορά με την αύξηση της τεχνολογίας είναι ο τρόπος και η μεγάλη διευκόλυνση που μας παρέχουν σε πιθανές συνεργασίες. Σκοπός της διπλωματικής εργασίας είναι να ερευνηθούν και να αναλυθούν επιπτώσεις που παρέχει η εξέλιξη της ψηφιακής τεχνολογίας στις B2B σχέσεις των εταιρειών. Υφίστανται πολυάριθμες δυνατότητες και προκλήσεις που αξίζει να μελετηθούν, καθώς ο πλήρης αντίκτυπος της ψηφιακής αυτής μετάβασης για το χώρο του Μάρκετινγκ δεν έχει γίνει απόλυτα αισθητός ή και κατανοητός σε αρκετές περιπτώσεις. Η συνεχής ανάπτυξη της τεχνολογίας επιβάλλει την χρήση της στην καθημερινότητα μας και πόσο μάλλον στις επαγγελματικές σχέσεις. Ο στόχος είναι να εξερευνηθούν ποικίλοι τρόποι εφαρμογής της τεχνολογίας για την σωστή ανάπτυξη των B2B σχέσεων αλλά και να προταθούν τρόποι και ιδέες για την πλήρη αξιοποίηση τους. Παράλληλα να πραγματοποιηθεί σύγκριση κατά πόσο στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης χρησιμοποιείται αλλά και αξιοποιείται σωστά η τεχνολογία στην ανάπτυξη σχέσεων ανάμεσα στις εταιρείες του τόπου. Σημαντικό είναι να αναλυθούν τα αποτελέσματα που μπορεί να επιφέρει η αλλαγή της δημογραφικής σύνθεσης στην τεχνολογία καθώς και αλλαγές στις συνήθειες και στον τρόπο προμηθειών και αναζήτηση πελατών για τις επιχειρήσεις. Η αγορά προϊόντων από διεθνείς προμηθευτές αυξάνεται σε πολύ μεγαλύτερα επίπεδα από ποτέ και οι ευκαιρίες που παρουσιάζονται σε τοπικές εταιρίες που ενδεχομένως θα μπορούσαν να επεκταθούν σε παγκόσμιο επίπεδο μένουν ανεκμετάλλευτες Άρα θα πρέπει είναι να αναδειχθούν τα οφέλη και τα συγκριτικά πλεονεκτήματα ώστε να καταφέρουν οι επιχειρήσεις να γνωρίσουν το πώς οι πληροφορίες στρέφονται προς την χρήση και αξιοποίηση ψηφιακών τεχνολογιών