Browsing by Author "Charalambous, Constantia"
Now showing items 1-5 of 5
-
Covid-19: Η Συμπεριληπτική Εκπαίδευση σε κρίση
Charalambous, Constantia; Papademetriou, Christos (2022-04)Η πρόσφατη εξάπλωση της επιδημίας του Covid-19 έχει μεταβάλει τάχιστα τα εκπαιδευτικά δεδομένα υποχρεώνοντας σε αρκετές περιπτώσεις τα σχολεία να λειτουργούν για κάποιο χρονικό διάστημα βασιζόμενα στην εξ αποστάσεως ...
-
COVID-19: Ο ρόλος της εκπαιδευτικής ηγεσίας στην επίλυση των προβλημάτων που προκαλεί η πανδημία
Charalambous, Constantia; Papademetriou, Christos (Conference: 8ου Συνεδρίο «Νέου Παιδαγωγού».At: Αθήνα, 2022-05)Στον διεθνή εκπαιδευτικό χώρο συζητείται έντονα κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών ο ρόλος του ηγέτη στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου. Οι συγκυρίες της τελευταίας χρονιάς έχουν αναγκάσει τον θεσμό της εκπαιδευτικής ...
-
Entrepreneurship and Innovation in Education: the model of the Inclusive Leader
Papademetriou, Christos; Charalambous, Constantia (Neapolis University Paphos, 2018)Entrepreneurship and innovation are parameters whose theory beyond business could also be used in the field of education. Using action research as a methodological approach we tried to convert a traditional Cypriot Secondary ...
-
Making sense of inclusion for leadership and schooling: a case study from Cyprus
Angelides, Panayiotis; Antoniou, Eleni; Charalambous, Constantia (Routledge, 2010)The idea of inclusive education has featured very highly in the educational priorities of many countries. Our involvement with the literature that relates to inclusion leads to the conclusion that, if we are interested ...
-
Teachers’ Practice as a Marginalization Factor in the Process for Inclusive Education in Cyprus
Angelides, Panayiotis; Vrasidas, Charalambos; Charalambous, Constantia (2007)In recent years there is an intense effort around the world for integrating children considered as having special needs in their neighborhood schools. The function of special education in Cyprus has been criticized as ...