dc.contributor.author | Κωνσταντινίδη, Δέσποινα Δ. | |
dc.contributor.author | Αθανασούλα-Ρέππα, Αναστασία | |
dc.date.accessioned | 2022-04-27T11:35:17Z | |
dc.date.available | 2022-04-27T11:35:17Z | |
dc.date.issued | 2021-11 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11728/12236 | |
dc.description | English Abstract
This research has been conducted in the field of multimedia objects through remedial
online educational process. Following literature review and a research undertaken
during the year 2020-2021 for High School students that have been taught Literature
and Greek Language lessons in terms of Cyprus Ministry of Education, Culture,
Youth and Sports’ Program named School and Social Inclusion Actions conclusions
have been reached. The significance of this study could be revealed by findings that
highlight the significance of multimedia elements through the eyes and the
perspective of students that have attended online lessons as oriented with the goal of
strengthening sociability. Taking into account that this specific year students
experienced learning process by both conventional and distance method, our research
might reveal remarkable conclusions. | en_UK |
dc.description.abstract | Κύριο θεματικό πεδίο της παρούσας εργασίας ήταν η χρήση πολυμεσικών στοιχείων στη σχολική εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Μέσα από βιβλιογραφική ανασκόπηση καταλήξαμε σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε κατά τη σχολική χρονιά 2020-2021 σε οκτώ από τους είκοσι τρεις μαθητές Γυμνασίου που διδάσκονται το μάθημα των ελληνικών στο Πρόγραμμα Δράσεις Κοινωνικής και Σχολικής Ένταξης του Υπουργείου Παιδείας Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας Κύπρου. Με την ολοκλήρωση της έρευνας έγιναν προσπάθειες εντοπισμού του βαθμού στον οποίο τα στοιχεία αυτά μπορούν να συμβάλουν αποτελεσματικά, λαμβάνοντας υπόψη την παράμετρο όχι μόνο της μάθησης, αλλά και της σχολικής ένταξης, που είναι ένας από τους στόχους του συγκεκριμένου Προγράμματος. Λόγω της ιδιομορφίας που είχε η συγκεκριμένη σχολική περίοδος (2020-2021) ένεκα της περιόδου πανδημίας, καθώς οι μαθητές βίωσαν τη μάθηση με εναλλαγές τόσο σε ανοικτή, όσο και σε εξ αποστάσεως μορφή, έγιναν προσπάθειες ανάδυσης πτυχών που ενδυναμώνουν την συμμετοχικότητα και τη διάδραση, μέσα από την οπτική γωνία των μαθητών.
Η τεχνολογία φαίνεται να είναι αναπόσπαστο μέρος της ζωής των μαθητών. Η συντριπτική πλειοψηφία (75,0%) απάντησε ότι χρησιμοποιεί την τεχνολογία πολλές ώρες την ημέρα και συμμετέχοντες φαίνεται να βρίσκουν αρκετά εύκολη την εμπειρία της διδασκαλίας με υπολογιστή (50,0%). Η συντριπτική πλειοψηφία απάντησε ότι φάνηκε πολύ εύκολη η εμπειρία της διδασκαλίας με υπολογιστή στο μάθημα των ελληνικών στο πρόγραμμα (75,0%). Λόγω της εξοικείωσης με την τεχνολογία αποκαλύπτονται παράμετροι που θα μπορούσε να λάβει υπόψη ο κάθε εκπαιδευτικός ως προς το διδακτικό και παιδαγωγικό έργο, ιδιαίτερα όταν καλείται να το επιτελέσει με την απουσία της φυσικής παρουσίας.
Σύμφωνα με την πλειοψηφία (100,0%) προκάλεσαν μεγαλύτερη εντύπωση οι εικόνες κατά την εξ αποστάσεως διδασκαλία. Εκτός από τις εικόνες έκαναν μεγαλύτερη εντύπωση οι ήχοι (50,0%) και τα παιχνίδια (50,0%). Η συντριπτική πλειοψηφία (75,0%) έκρινε ότι θα προτιμούσε να έχει περισσότερο εικόνες, ότι θα προτιμούσε να έχει περισσότερο ήχους (75,5%) και ότι θα προτιμούσε να έχει περισσότερο παιχνίδια (75,0%). Η ενσωμάτωση πολυμεσικών στοιχείων σε ειδικά διαμορφωμένο πρόσθετο εκπαιδευτικό υλικό, που θα αντιστοιχεί στην κάθε θεματική ενότητα των ελληνικών μαθημάτων, μπορεί να συμβάλει στη σχολική διαδικτυακή εκπαίδευση που εστιάζει στην ενταξιακή πορεία των μαθητών, σε επίπεδο βελτίωσης, μάθησης και σχολικής ένταξης. Με τη διπλή κωδικοποίηση των καναλιών επεξεργασίας: α) οπτικών, β) λεκτικών/ακουστικών πληροφοριών ενδεχομένως ενισχύεται το ενδιαφέρον των μαθητών, καλλιεργείται το εσωτερικό τους κίνητρο για πιο ενεργό συμμετοχή κατά τη μαθησιακή διαδικασία, καθώς προάγεται η αλληλεπίδραση, η διάδραση, το ομαδοσυνεργατικό πνεύμα. Μέσα από πολυμεσικές εφαρμογές της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης μπορεί να σχηματιστεί ένα κατάλληλο κανάλι δεκτικότητας επιφέροντας καλύτερα μαθησιακά αποτελέσματα, ανοίγοντας το παράθυρο για πιο ομαλή σχολική και κοινωνική ενσωμάτωση. | en_UK |
dc.language.iso | el_GR | en_UK |
dc.publisher | ICODL (International Conference in Open and Distance Learning | en_UK |
dc.relation.ispartofseries | Proceedingds of 11th International Conferencein Open & Distance Learning;vol. 11, issue 9B, pp. 1-20, November 2021, Athens, Greece | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | en_UK |
dc.source.uri | https://eproceedings.epublishing.ekt.gr/index.php/openedu/article/view/3317 | en_UK |
dc.subject | Research Subject Categories::SOCIAL SCIENCES::Social sciences | en_UK |
dc.subject | εξ αποστάσεως εκπαίδευση | en_UK |
dc.subject | σχολείο | en_UK |
dc.subject | πολυμεσικά στοιχεία | en_UK |
dc.subject | πολυπλοκότητα | en_UK |
dc.subject | τάξη | en_UK |
dc.subject | ένταξη | en_UK |
dc.subject | αποτελεσματικότητα | en_UK |
dc.subject | distance learning | en_UK |
dc.subject | school | en_UK |
dc.subject | multimedia objects | en_UK |
dc.subject | complexity | en_UK |
dc.subject | classroom | en_UK |
dc.subject | remedial education | en_UK |
dc.subject | effectiveness | en_UK |
dc.title | Πολυμεσικά στοιχεία στην σχολική εξ αποστάσεως ενισχυτική διδασκαλία = Multimedia tools in online teaching process | en_UK |
dc.title.alternative | Εισήγηση | en_UK |
dc.type | Working Paper | en_UK |
dc.doi | 10.12681/icodl.3317 | en_UK |