Διαφημίσεις και προσφορές στο χώρο του Ψηφιακού Μάρκετινγκ και επιρροή τους στην αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών στην ελληνική αγορά

Χαχάμης, Βασίλειος (2023-01)

English abstract_:_ The rapid development of technology has dramatically changed the way consumers receive and view offers and advertising messages. Nowadays, the traditional means of displaying advertisements and offers (television - radio, etc.) tend to be replaced by digital ones (internet). This research analyzes the concepts of digital marketing and digital advertising, but also the concepts of offers and consumer behavior. The purpose of this study is to ascertain whether advertisements and offers in the digital field are able to influence the purchasing behavior of Greek consumers. The research methodology was carried out through a digital questionnaire, with the only condition that the respondents were over 18 years old. Through this study, it was observed that consumers consider an advertisement particularly important for a product - service to be sold. Additionally, they believe that internet is both the most appropriate medium for promoting a product - service, and the mean that affects them the most. Finally, it was revealed that most consumers tend to be influenced even to a great extent by digital advertisements and offers.

Η ραγδαία ανάπτυξη της τεχνολογίας, έχει αλλάξει δραματικά τον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές δέχονται – παρακολουθούν τις προσφορές και τα διαφημιστικά μηνύματα. Στις μέρες μας, τα παραδοσιακά μέσα προβολής διαφημίσεων και προσφορών (τηλεόραση – ραδιόφωνο κ.τ.λ.) τείνουν να αντικαθίστανται από ψηφιακά (διαδίκτυο). Στην παρούσα έρευνα αναλύονται οι έννοιες του ψηφιακού μάρκετινγκ και της ψηφιακής διαφήμισης, αλλά και οι έννοιες των προσφορών και της συμπεριφοράς του καταναλωτή. Σκοπός της μελέτης αυτής, είναι να ερευνηθεί το κατά πόσο οι διαφημίσεις και οι προσφορές στον ψηφιακό χώρο, είναι ικανές να επηρεάσουν την αγοραστική συμπεριφορά των Ελλήνων καταναλωτών. Η μεθοδολογία έρευνας πραγματοποιήθηκε μέσω ενός ψηφιακού ερωτηματολογίου, με μόνη προϋπόθεση οι ερωτηθέντες να ήταν άνω των 18 ετών. Μέσω της μελέτης αυτής παρατηρήθηκε πως οι καταναλωτές θεωρούν ιδιαιτέρως σημαντική μία διαφήμιση για να καταφέρει ένα προϊόν – υπηρεσία να πωληθεί. Επιπρόσθετα, πιστεύουν πως το διαδίκτυο είναι τόσο το καταλληλότερο μέσο για την προώθηση ενός προϊόντος – υπηρεσίας, όσο και το μέσο που τους επηρεάζει περισσότερο. Τέλος, αποκαλύφθηκε πως οι περισσότεροι καταναλωτές τείνουν να επηρεάζονται ακόμα και σε μεγάλο βαθμό από τις ψηφιακές διαφημίσεις και προσφορές.