Browsing Articles by Author "Charalampous, Constantia"
Now showing items 1-6 of 6
-
Action research: The key to inclusive education in Cyprus
Papademetriou, Christos; Charalampous, Constantia (2019)The main aim of the article is to explore the role of Collaborative Action Research (CAR) in promoting inclusive education within a mainstream school in Cyprus. The preliminary data for this research were gathered using ...
-
Inclusion or Exclusion? The Role of Special Tutoring and Education District Committees in Special Secondary Education Units in Cyprus
Charalampous, Constantia; Papademetriou, Christos (2018-06)The paper examines the role of the Special Tutoring and Education District Committee (STEDC) in moving children in, as well as out of, Special Secondary Education Units (SSEUs) in Cyprus. SSEUs were introduced as part ...
-
The Principles of Entrepreneurship and Innovation in Local SME’s
Papademetriou, Christos; Belias, Dimitrios; Charalampous, Constantia (2020-09)This research paper seeks to clarify the importance and at the same time the multidimensional role that the business process can play, as well as the implementation of innovative approaches to the survival of small and ...
-
Transforming obstacles into supporters in an attempt to promote inclusive education
Charalampous, Constantia; Papademetriou, Christos (Allied Academies, 2020)The objective of this research is to identify the barriers that the school community faces in trying to include pupils identified as having special educational needs (SEN). We recommend the application of the “Intermediate ...
-
Ο ρόλος των εκπαιδευτικών μεντόρων και των μαθητών μεντόρων στην πορεία προς τη δημιουργία συμπεριληπτικής σχολικής κουλτούρας
Charalampous, Constantia; Papademetriou, Christos (Spiros Kioulanis, 2021)Παρά τις έντονες προσπάθειες που καταβάλλονται διεθνώς η περιθωριοποίηση των μαθητών που χαρακτηρίζονται ως Άτομα με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες (ΑμΕΕΑ) εξακολουθεί δυστυχώς ακόμη να υφίσταται στον κυπριακό εκπαιδευτικό ...
-
Ο ρόλος των συνοδών παιδιών που χαρακτηρίζονται ως Άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στη συμπερίληψη των Μαθητών των Ειδικών Μονάδων Μέσης Εκπαίδευσης
Papademetriou, Christos; Charalampous, Constantia (Spiros Kioulanis, 2020)Παρά την αλματώδη πρόοδο που έχει επιτύχει ο τομέας της εκπαίδευσης κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών, εντούτοις η περιθωριοποίηση των μαθητών που χαρακτηρίζονται ως άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (ΑμΕΕΑ) ...