dc.contributor.advisor | Karatasios, Giorgos | |
dc.contributor.author | Μικάλλη, Μαρίνα | |
dc.date.accessioned | 2017-11-29T08:19:24Z | |
dc.date.available | 2017-11-29T08:19:24Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11728/10392 | |
dc.description | For many years, there had been the impression that feeling in the workplace was something negative. Living, recognizing and expressing emotions was seen as a sign of weakness, a confederate and a way out of the road of rationalism and thus of right decisions. But in the last few decades things have changed. Feeling can act as a valuable source of information that, if appropriately identified and exploited, can lead to spectacular results. This shift in thought regarding emotion appears in the separation of Cooper & Sawaf (1996). Many and various reasons have led to this shift, according to Goleman (1998) having the most important application of the model of working in groups and globalization. It is easy to ignore the feeling when you work alone in your office, but it is impossible to do it when you work as a member of a group where it is natural to create conflicts, sympathies and alliances.
Increasing research into emotional intelligence has shown enough evidence to point towards effective and successful leadership. Emotional Intelligence can affect social interaction, people's behavior and is related to work and leadership skills. Since it has to do with deeper elements of personality and human behavior, the development and use of elements of emotional intelligence especially in space is of great scientific interest, at a time when an organization's people are considered to be the most important asset.
Based on the above, the aim of this work is to investigate and demonstrate the relationship between personal skills (self-control and self-regulation of emotions) and the emotional components of emotional intelligence (social skills, motivation and empowerment). In particular, it aims to focus on exploring the level of emotional intelligence of directors and teachers in terms of the four personal dimensions, Self-esteem, Self-Control, Motivation and Empathy. Then examine the management of the Relationships of Directors and Teachers with Parents, through the Fifth Dimension of Emotional Intelligence, that is Social.
Various data and information has been used from several scientific articles, studies and bibliography for the present assignment. Using key words I managed to select the appropriate articles and also exclude others using certain criteria.
The above study haw show us that the emotional intelligence definitely plays a significant role in a school unit. Both the headmasters and the teachers should constantly be educated about the E.I. and of course, the sincere communication with the parents gives solutions to many of the problems the teachers face nowadays. | en_UK |
dc.description.abstract | Για πολλά χρόνια υπήρχε η εντύπωση ότι το συναίσθημα στον εργασιακό χώρο ήταν κάτι αρνητικό. Η βίωση, αναγνώριση και εκδήλωση συναισθημάτων εθεωρείτο σημάδι αδυναμίας, φορέας σύγχυσης και απομάκρυνσης από τον δρόμο του ορθολογισμού και άρα των σωστών αποφάσεων. Στις τελευταίες δεκαετίες όμως τα πράγματα άλλαξαν. Το συναίσθημα μπορεί να λειτουργήσει ως πολύτιμη πηγή πληροφοριών που, αν αναγνωρισθεί και αξιοποιηθεί κατάλληλα, μπορεί να οδηγήσει σε θεαματικά αποτελέσματα. Αυτή η στροφή της σκέψης όσον αφορά το συναίσθημα φαίνεται στον διαχωρισμό των Cooper & Sawaf (1996). Πολλοί και διάφοροι λόγοι οδήγησαν σε αυτή τη μεταστροφή, με κυριότερους, σύμφωνα με τον Goleman (1998) την ευρεία εφαρμογή του μοντέλου εργασίας σε ομάδες και την παγκοσμιοποίηση. Είναι εύκολο να αγνοήσεις το συναίσθημα όταν δουλεύεις μόνος σου σ ’ένα γραφείο, είναι όμως αδύνατο να το κάνεις όταν δουλεύεις ως μέλος μιας ομάδας, όπου είναι φυσικό να δημιουργούνται συγκρούσεις, συμπάθειες και συμμαχίες.
Η αυξανόμενη έρευνα για τη συναισθηματική νοημοσύνη έχει εμφανίσει αρκετά στοιχεία που δείχνουν προς την κατεύθυνση της αποτελεσματικής και επιτυχημένης ηγεσίας. Η Συναισθηματική Νοημοσύνη μπορεί να επηρεάσει την κοινωνική αλληλεπίδραση, τη συμπεριφορά των ανθρώπων και σχετίζεται με την εργασία και τις ηγετικές ικανότητες. Καθότι έχει να κάνει με βαθύτερα στοιχεία της προσωπικότητας και της συμπεριφοράς του ανθρώπου, η ανάπτυξη και η χρήση των στοιχείων της συναισθηματικής νοημοσύνης ειδικά στον εργασιακό χώρο παρουσιάζει τεράστιο επιστημονικό ενδιαφέρον, μάλιστα σε μια εποχή που οι άνθρωποι ενός οργανισμού θεωρούνται ως το πιο σημαντικό στοιχείο του ενεργητικού.
Με βάση τα παραπάνω, στόχος της παρούσας εργασίας είναι να ερευνήσει και να αποδείξει τη σχέση ανάμεσα στις προσωπικές ικανότητες (αυτό-έλεγχο και αυτορρύθμιση συναισθημάτων) και τις συναισθηματικές συνιστώσες της συναισθηματικής νοημοσύνης (κοινωνικές δεξιότητες, κίνητρο και ενσυναίσθηση). Πιο συγκεκριμένα έχει ως βασικό σκοπό να εστιάσει στη διερεύνηση του επιπέδου συναισθηματικής νοημοσύνης των διευθυντών/τριών και των εκπαιδευτικών ως προς τις τέσσερις προσωπικές διαστάσεις, την Αυτεπίγνωση, τον Αυτοέλεγχο, την Παρακίνηση και την Ενσυναίσθηση. Στη συνέχεια θα εξετάσει τη διαχείριση των σχέσεων των Διευθυντών και εκπαιδευτικών με τους γονείς, μέσα από την πέμπτη διάσταση της Συναισθηματικής Νοημοσύνης , την κοινωνική.
Για την διεξαγωγή της παρούσας εργασίας έγινε χρήση δεδομένων από επιστημονικά άρθρα, μελέτες και από πλούσια βιβλιογραφία. Χρησιμοποιήθηκαν λέξεις κλειδιά για την ανεύρεση των κατάλληλων άρθρων και τέθηκαν κριτήρια αποκλεισμού.
Με την παρούσα εργασία καταλήγουμε σε ένα γενικό συμπέρασμα ότι η Συναισθηματική Νοημοσύνη στο χώρο του σχολείου παίζει καθοριστικό ρόλο στην εύρυθμη λειτουργεία της σχολικής μονάδας. Η συνεχείς ενημέρωση των Διευθυντών και εκπαιδευτικών όσο αφορά την συναισθηματική νοημοσύνη αλλά και η σωστή επικοινωνία με τους γονείς επιλύνει αρκετά από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί μας στα σχολεία. | en_UK |
dc.language.iso | el_GR | en_UK |
dc.publisher | Πρόγραμμα Δημόσιας Διοίκησης, Σχολή Οικονομικών Επιστημών και Διοίκησης, Πανεπιστήμιο Νεάπολις Πάφου | en_UK |
dc.rights | Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων | en_UK |
dc.subject | Συναισθηματική Νοημοσύνη | en_UK |
dc.subject | Συναισθηματικές Ικανότητες | en_UK |
dc.subject | Ηγεσία | en_UK |
dc.subject | Εκπαιδευτική Ηγεσία | en_UK |
dc.subject | Ηγεσία και Σχολείο | en_UK |
dc.title | Συναισθηματική νοημοσύνη και εκπαιδευτική ηγεσία | en_UK |
dc.type | Thesis | en_UK |