dc.contributor.advisor | Persefoni, Fokiali | |
dc.contributor.author | Πουλιάνα, Λουϊζα | |
dc.date.accessioned | 2020-06-12T07:32:09Z | |
dc.date.available | 2020-06-12T07:32:09Z | |
dc.date.issued | 2020-05 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11728/11518 | |
dc.description | English
Nowadays, public administration at European and national level is, more than ever
before, being challenged by society to demonstrate and improve its added value to
sustain and further develop the social welfare state. Respectively, education as an
extremely significant factor and a driver for development and social cohesion, is
expected to meet the current requirements through the modernization of educational
systems and the applicable educational policies, by adopting the modern and flexible
management model of Total Quality Management (TQM). It aims at the pursuit of
continuous improvement of quality and the educational work provided by the school
unit, while presupposing the development of organizational culture and the full-scale
human resources participation. A simple, accessible and easy-to-use tool of Total
Quality is the Common Assessment Framework (CAF). Using quality management
techniques, it introduces the mentality of excellence, supports innovation and
continuous learning, and facilitates self-assessment, identifying actions to improve the
organization.
This diploma thesis seeks to clarify the philosophy of TQM and its significance to the
quality improvement of education, as well as reflect the value of CAF as a tool
favouring proper management through the assessment of the school unit. Specifically, it
aims at exploring the possibility degree of adopting and implementing CAF as a selfassessment tool and a model based on TQM principles in educational organisations
based on the views and perceptions of the Headmasters and Deputy Headmasters of the
school units of Primary and Secondary Education Directorates in Trikala prefecture.
The research was conducted in March and April 2020, when a new bill of the Ministry
of Education was set under the procedure of open deliberation, which involved
regulations concerning the introduction of school unit self-assessment. The
methodology of the research was based on quantitative data analysis, which resulted
from the electronic filling-out of 46 structured questionnaires. The quantitative data
processing was done using the SPSS Statistical Package.
The research findings certify that according to the views of the Headmasters and Deputy
Headmasters, school units are on the right track in terms of implementing TQM
practices and display very satisfactory quality characteristics. Moreover, it is confirmed
that the majority of the Headmasters and Deputy Headmasters is aware of the CAF and
intends to implement it in the school units in the future.
In the framework of recent national developments, these results are considered more
than encouraging regarding the significance and adoption of the philosophy of TQM in
education and the improvement of its quality, as well as the value and future eligibility
of the CAF as a self-assessment tool in school units. All the above are further enhanced
by the implementation of the CAF in many Greek public administration services, as
well as the documented European experience of successful CAF implementation in
school units. | en_UK |
dc.description.abstract | Σήμερα, η κοινωνία, περισσότερο από ποτέ άλλοτε, απαιτεί από τη δημόσια διοίκηση
σε ευρωπαϊκό και εθνικό επίπεδο να τεκμηριώσει και να ενισχύσει την ουσιαστική
συμβολή της στη διασφάλιση και την περαιτέρω ανάπτυξη της κοινωνικής ευημερίας.
Κατ’ αντιστοιχία, η εκπαίδευση ως νευραλγικός παράγοντας και μοχλός ανάπτυξης και
κοινωνικής συνοχής, καλείται να αντεπεξέλθει στις απαιτήσεις της εποχής, μέσα από
τον εκσυγχρονισμό των εκπαιδευτικών συστημάτων και των εφαρμοζόμενων
εκπαιδευτικών πολιτικών, υιοθετώντας το σύγχρονο και ευέλικτο διοικητικό μοντέλο
της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας (ΔΟΠ), που επιδιώκει τη διαρκή βελτίωση της
ποιότητας και του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας, με
προϋπόθεση την ανάπτυξη της κουλτούρας της οργάνωσης και την εμπλοκή όλου του
ανθρώπινου δυναμικού. Ένα προσιτό, απλό και εύχρηστο εργαλείο Ολικής Ποιότητας
είναι το Κοινό Πλαίσιο Αξιολόγησης (ΚΠΑ), το οποίο μέσα από τεχνικές διαχείρισης
ποιότητας, εισάγει τη νοοτροπία της αριστείας, στηρίζει την καινοτομία και τη διαρκή
μάθηση και διευκολύνει την αυτοαξιολόγηση, προσδιορίζοντας δράσεις βελτίωσης του
οργανισμού.
Η παρούσα διπλωματική εργασία επιδιώκει να αποσαφηνίσει τη φιλοσοφία της ΔΟΠ
και τη σημασία της για τη βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης, καθώς και να
αποτυπώσει την αξία του ΚΠΑ ως εργαλείο που ευνοεί τον ορθό τρόπο διοίκησης μέσα
από την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας. Συγκεκριμένα, έχει ως σκοπό τη
διερεύνηση του βαθμού δυνατότητας υιοθέτησης και χρήσης του ΚΠΑ ως εργαλείου
αυτοαξιολόγησης και ως μοντέλου βασισμένου στις αρχές της ΔΟΠ σε εκπαιδευτικούς
οργανισμούς με βάση τις απόψεις και αντιλήψεις των Διευθυντών και των
Υποδιευθυντών των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας
Εκπαίδευσης ν. Τρικάλων.
Η έρευνα διεξήχθη κατά τους μήνες Μάρτιο και Απρίλιο 2020, διάστημα κατά το οποίο
ετέθη σε διαβούλευση το νέο νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας με ρυθμίσεις για
την εισαγωγή της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας. Η μεθοδολογία της έρευνας
βασίστηκε στην ποσοτική ανάλυση δεδομένων, τα οποία προέκυψαν από την
ηλεκτρονική συμπλήρωση 46 δομημένων ερωτηματολογίων. Η επεξεργασία των
ποσοτικών δεδομένων πραγματοποιήθηκε με το στατιστικό πρόγραμμα SPSS.
Τα ευρήματα της έρευνας πιστοποιούν ότι σύμφωνα με τις απόψεις των (Υπο)-
Διευθυντών, οι σχολικές μονάδες κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση εφαρμογής πρακτικών ΔΟΠ και διαθέτουν πολύ ικανοποιητικά ποιοτικά χαρακτηριστικά.
Επιπλέον, επιβεβαιώνουν ότι η πλειονότητα των (Υπο)-Διευθυντών γνωρίζει το ΚΠΑ
και προτίθεται να το εφαρμόσει στις σχολικές μονάδες στο μέλλον.
Στο πλαίσιο των εθνικών εξελίξεων, τα στοιχεία αυτά κρίνονται παραπάνω από
ενθαρρυντικά ως προς τη σημασία και τον ενστερνισμό της φιλοσοφίας της ΔΟΠ στην
εκπαίδευση και τη βελτίωση της ποιότητάς της, καθώς και την αξία και τη μελλοντική
επιλεξιμότητα του ΚΠΑ ως εργαλείου αυτοξιολόγησης στις σχολικές μονάδες, γεγονός
που ενισχύεται και από την υλοποίηση του ΚΠΑ σε πολλές υπηρεσίες της ελληνικής
δημόσιας διοίκησης, αλλά και την καταγεγραμμένη ευρωπαϊκή εμπειρία επιτυχούς
εφαρμογής του σε σχολικές μονάδες. | en_UK |
dc.language.iso | el_GR | en_UK |
dc.publisher | Πρόγραμμα Δημόσιας Διοίκησης, Σχολή Οικονομικών Επιστημών και Διοίκησης, Πανεπιστήμιο Νεάπολις Πάφου | en_UK |
dc.rights | Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων | en_UK |
dc.subject | Research Subject Categories::SOCIAL SCIENCES::Social sciences::Education | en_UK |
dc.subject | Διοίκηση Ολικής Ποιότητας | en_UK |
dc.subject | Εκπαίδευση | en_UK |
dc.subject | Κοινό Πλαίσιο Αξιολόγησης | en_UK |
dc.subject | Αυτοαξιολόγηση | en_UK |
dc.subject | Σχολική Μονάδα | en_UK |
dc.subject | Διευθυντής | en_UK |
dc.title | Το κοινό πλαίσιο αξιολόγησης (ΚΠΑ) στην εκπαίδευση. Μελέτη περίπτωσης σε εκπαιδευτικές μονάδες της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ν. Τρικάλων | en_UK |
dc.type | Thesis | en_UK |