Show simple item record

Διαπολιτισμική εκπαίδευση και κοινωνική ένταξη των παιδιών-προσφύγων: Αντιλήψεις εκπαιδευτικών

dc.contributor.authorΣγούρα, Αγγελική
dc.contributor.authorΜάνεσης, Νικόλαος
dc.contributor.authorΜητροπούλου, Φωτεινή
dc.date.accessioned2021-04-09T08:07:38Z
dc.date.available2021-04-09T08:07:38Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11728/11850
dc.description.abstractΗ παρούσα έρευνα μελετά τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Αχαΐας στα οποία φοίτησαν παιδιά-πρόσφυγες το σχολικό έτος 2016-2017, σχετικά με τη διαπολιτισμική εκπαίδευση και την κοινωνική ένταξή τους στο σχολείο. Διεξήχθη ποσοτική έρευνα με ερωτηματολόγιο το οποίο αποτελείτο από ερωτήσεις κλειστού και ανοικτού τύπου. Το εργαλείο συλλογής δεδομένων στηρίχθηκε στη διεθνή και ελληνική βλιογραφική επισκόπηση και διανεμήθηκε σε δείγμα 120 εκπαιδευτικών που εργάζονταν στα σχολεία αυτά. Από τα ευρήματα καταδεικνύεται πως οι εκπαιδευτικοί πιστεύουν ότι η κοινωνική ένταξη των παιδιών-προσφύγων στην εκπαιδευτική διαδικασία έχει πραγματοποιηθεί σε μικρή κλίμακα, καθώς επίσης πως οι κύριοι εμπλεκόμενοι στο εκπαιδευτικό σύστημα (εκπαιδευτικοί, ημεδαποί μαθητές/μαθήτριες και γονείς) θεωρούν την παρουσία των παιδιών-προσφύγων στο ελληνικό σχολείο ως «λίγο» ή «αρκετά» θετική. Φαίνεται, επιπλέον, ότι τα παιδιά-πρόσφυγες δημιουργούν παρέες με ημεδαπούς/ημεδαπές μαθητές/μαθήτριες και συμμετέχουν στο παιχνίδι, αλλά λαμβάνουν λιγότερο ενεργά μέρος στις εκδηλώσεις του σχολείου. Οι εκπαιδευτικοί, ακόμη, τονίζουν την ανάγκη ενίσχυσης των γνώσεων των ημεδαπών μαθητών/μαθητριών σχετικά με την πολυπολιτισμικότητα και τη ιαφοροποίηση τυχόν αρνητικών συναισθημάτων που φέρουν οι ίδιοι/ίδιες μέσω της ανάπτυξης διαπολιτισμικών δεξιοτήτων. Τα συμπεράσματα, σε συνάρτηση με τον αυξανόμενο αριθμό των παιδιών προσφύγων στο ελληνικό σχολείο σήμερα, αναδεικνύουν την ανάγκη διερεύνησης του προσφυγικού ζητήματος, ώστε το εκπαιδευτικό σύστημα να κατανοεί και να ανταποκρίνεται καλύτερα στις ανάγκες όλων των παιδιών.en_UK
dc.language.isoel_GRen_UK
dc.relation.ispartofseriesΔιάλογοι! Θεωρία και Πράξη στις Επιστήμες της Αγωγής και Εκπαίδευσης;
dc.rightsCopyright © 2018 Αγγελική Σγούρα, Νικόλαος Μάνεσης, Φωτεινή Μητροπούλουen_UK
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en_UK
dc.subjectΠαιδιά-πρόσφυγεςen_UK
dc.subjectΕκπαιδευτικοί, πρακτικέςen_UK
dc.subjectΚοινωνική ένταξηen_UK
dc.subjectΔιαπολιτισμική εκπαίδευσηen_UK
dc.titleΔιαπολιτισμική εκπαίδευση και κοινωνική ένταξη των παιδιών-προσφύγων: Αντιλήψεις εκπαιδευτικώνen_UK
dc.typeArticleen_UK
dc.doihttp://dx.doi.org/10.12681/dial.16278en_UK


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Copyright © 2018 Αγγελική Σγούρα, Νικόλαος Μάνεσης, Φωτεινή Μητροπούλου
Except where otherwise noted, this item's license is described as Copyright © 2018 Αγγελική Σγούρα, Νικόλαος Μάνεσης, Φωτεινή Μητροπούλου