Show simple item record

Ο ρόλος των εκπαιδευτικών μεντόρων και των μαθητών μεντόρων στην πορεία προς τη δημιουργία συμπεριληπτικής σχολικής κουλτούρας

dc.contributor.authorCharalampous, Constantia
dc.contributor.authorPapademetriou, Christos
dc.date.accessioned2021-04-21T07:34:25Z
dc.date.available2021-04-21T07:34:25Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.issn2241-4576
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11728/11951
dc.descriptionΔιεθνές τετραμηνιαίο, επιστημονικό, εκπαιδευτικό περιοδικό ανοικτής πρόσβασηςen_UK
dc.description.abstractΠαρά τις έντονες προσπάθειες που καταβάλλονται διεθνώς η περιθωριοποίηση των μαθητών που χαρακτηρίζονται ως Άτομα με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες (ΑμΕΕΑ) εξακολουθεί δυστυχώς ακόμη να υφίσταται στον κυπριακό εκπαιδευτικό χώρο. Στόχος της παρούσας έρευνας αποτέλεσε η προώθηση της συμπερίληψης των μαθητών που χαρακτηρίζονται ως ΑμΕΕΑ μέσω της δημιουργίας μεντορικών σχέσεων κατά πρώτο λόγο ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς και μαθητές που χαρακτηρίζονται ως ΑμΕΕΑ. Κατά δεύτερο λόγο και αφού η προηγηθείσα προσπάθεια είχε επιτύχει εν μέρει, η δημιουργία μεντορικών σχέσεων επικνετρώθηκε ανάμεσα σε μαθητές χωρίς και μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε δύο γυμνάσια της Κύπρου. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν συνολικά 137 άτομα. Η συλλογή και η ανάλυση των δεδομένων που σχετίζονται με την απόπειρα αυτή βασίστηκε στη χρήση της ποιοτικής μεθοδολογίας. Η ολοκλήρωση της έρευνας οδήγησε στην εξαγωγή του συμπεράσματος ότι η ανάπτυξη της μεντορικής σχέσης ανάμεσα σε παιδιά με και χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, η συνεργασία και η χρήση της ενσυναίσθησης μπορεί να οδηγήσει στη δημιουργία συμπεριληπτικής σχολικής κουλτούρας.en_UK
dc.language.isoel_GRen_UK
dc.publisherSpiros Kioulanisen_UK
dc.relation.ispartofseriesΕπιστημονικό Εκπαιδευτικό Περιοδικό "eκπ@ιδευτικός κύκλος";τ. 9, τχ. 1, 2021
dc.rights© eκπ@ιδευτικός κύκλοςen_UK
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en_UK
dc.subjectResearch Subject Categories::SOCIAL SCIENCESen_UK
dc.subjectσυμπερίληψηen_UK
dc.subjectεκπαιδευτικός-μέντοραςen_UK
dc.subjectμαθητής-μέντοραςen_UK
dc.titleΟ ρόλος των εκπαιδευτικών μεντόρων και των μαθητών μεντόρων στην πορεία προς τη δημιουργία συμπεριληπτικής σχολικής κουλτούραςen_UK
dc.title.alternativeThe roles of teacher-mentors and student-mentors in creating inclusive school cultureen_UK
dc.typeArticleen_UK


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

© eκπ@ιδευτικός κύκλος
Except where otherwise noted, this item's license is described as © eκπ@ιδευτικός κύκλος