Συμπεριφορά Καταναλωτή στον Τουρισμό: Η Επίδραση του Social Media Marketing και του Co Creation στην Επιλογή Τουριστικού Προορισμού.
ENGLISH ABSTRACT: Digital marketing is a new marketing tool that is leveraged by modern businesses as it can influence the consumer and his everyday life. Digital marketing enables the consumer to get informed on new products and services fast and easy. Another new tool for businesses is the process of co-creation. Modern consumers participate actively in the co-creation of value for products and services by interacting directly with businesses. From their side, businesses can better understand the preferences of their consumers and adjust accordingly their products and services so they can match the consumers’ needs and expectations. The aim of this dissertation is to study why social media are used before, during or after a trip (either this concerns to gather information or to co-create value for the touristic destination). More specifically, the dissertation aims to better understand the level of influence by social media marketing and co creation on the consumer behaviour when choosing a touristic destination. In order to drive conclusions on this topic, a study has been conducted on a sample of 201 people. The findings show that there is a strong corelation between the age of people and the influence of social media marketing on their decisions. Additionally, an even bigger incentive for Greek consumers, who are between 18-35 years old, is the influence of social media marketing concerning their preferences on their chosen destination, while the most popular destinations are decided based on financial criteria. Based on the above, this dissertation could be studied by tourism and marketing professionals while it is recommended that future research shall focus on countries with higher individual income
Το ψηφιακό μάρκετινγκ είναι ένα νέο εργαλείο του μάρκετινγκ που χρησιμοποιείται από τις σύγχρονες επιχειρήσεις αφού έχει την δυνατότητα να επηρεάζει τον καταναλωτή, την ζωή αλλά και την καθημερινότητα του διευκολύνοντας τον να ενημερωθεί για τα νέα προϊόντα και υπηρεσίες εύκολα και γρήγορα. Ένα ακόμη νέο εργαλείο για τις επιχειρήσεις είναι η διαδικασία της συν- δημιουργίας. Οι σύγχρονοι καταναλωτές συμμετέχουν ενεργά στην διαδικασία της συν δημιουργίας αξίας των προϊόντων και υπηρεσιών μέσω της άμεσης αλληλεπίδρασης με τις επιχειρήσεις. Οι επιχειρήσεις με την σειρά τους αφουγκράζονται τις επιθυμίες των καταναλωτών προσαρμόζοντας τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που παράγουν στις ανάγκες και τις προσδοκίες τους. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να μελετήσει τα social media, διερευνώντας τους λόγους που χρησιμοποιούνται πριν, κατά την διάρκεια και μετά το τέλος του ταξιδιού είτε ως πηγή πληροφόρησης για τους καταναλωτές είτε ως μέσο για την συν-δημιουργία αξίας για τον τουριστικό προορισμό που έχουν επιλέξει να επισκεφτούν. Στόχος της είναι η κατανόηση του βαθμού επιρροής που μπορούν να επιφέρουν τόσο το social media marketing όσο και το co-creation στην καταναλωτική συμπεριφορά κατά την επιλογή τουριστικού προορισμού. Αρχικά διεξήχθη δευτερογενής έρευνα για να διευκρινιστούν οι βασικοί όροι και οι μεταξύ τους σχέσεις και στη συνέχεια διεξήχθη πρωτογενής έρευνα με τη χρήση διαδικτυακού ερωτηματολογίου. Για την εξαγωγή συμπερασμάτων συλλέχθηκε δείγμα 201 ατόμων και τα ευρήματα έδειξαν ότι υπάρχει ισχυρή συσχέτιση μεταξύ της ηλικίας και της ιδιότητας των συμμετεχόντων καθώς και της επίδρασης που έχει το social media marketing στις ταξιδιωτικές τους αποφάσεις. Επιπλέον, μεγαλύτερο κίνητρο για τους Έλληνες καταναλωτές ηλικίας 18-35 αποτελεί η επιρροή του social media marketing όσο αφορά τις επιλογές τους για τον προορισμό που έχουν επιλέξει να επισκεφτούν. Τέλος, βασικό κινητό για τον οργάνωση ενός ταξιδιού σε κάποιον από τους δημοφιλέστερους ελληνικούς και διεθνείς προορισμούς φαίνεται να είναι τα οικονομικά καταλύματα ή η δωρεάν φιλοξενία . Σύμφωνα με τα παραπάνω η παρούσα μελέτη θα μπορούσε να μελετηθεί από επαγγελματίες του τουρισμού και του marketing ενώ παράλληλα προτείνεται για μελλοντική έρευνα να ξανά γίνει η έρευνα σε χώρες με υψηλότερα ατομικά εισοδήματα.