Show simple item record

Ψηφιακό φαρμακευτικό μάρκετινγκ – Παράγοντες που επηρεάζουν και καθορίζουν τη συμπεριφορά του Έλληνα καταναλωτή σε σχέση με την ηλεκτρονική προμήθεια φαρμακευτικών και παραφαρμακευτικών προϊόντων στην μετά Covid-19 εποχή

dc.contributor.authorΠαντζαρτζίδου, Ελένη
dc.date.accessioned2024-06-08T09:00:13Z
dc.date.available2024-06-08T09:00:13Z
dc.date.issued2024-01
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11728/12533
dc.descriptionENGLISH ABSTRACT: Significant changes have been noted in people’s lives due to the outbreak of the Covid-19 pandemic, since preventative measures for the spread of the virus limitation led to the use of the Internet increasement. Thus, more and more businesses began to acquire a digital presence and more and more consumers began to turn to online shopping. This had a big impact on the pharmaceutical industry as well. Therefore, the aim of this before and after Covid-19 oriented research is to identify the means used to search for pharmaceutical and parapharmaceutical products, to determine the product categories in which there is a correlation in terms of the frequency of purchases from online pharmacies, and to determine the factors associated with making purchases from online pharmacies. In the first stage of the investigation, i.e., the literature review stage, the research is carried out in the existing literature and what is examined is the factors influencing the online behavior of consumers after the end of the pandemic, as well as their preference trends related to pharmaceutical and parapharmaceutical products supplying from online pharmacies. In the second stage, i.e., the quantitative research stage, 340 people over the age of 18 from all over Greece participate in the research by answering a questionnaire, the analysis of which is performed via the statistical program Jamovi 2.3.28. The findings indicate that the most popular digital media for pharmaceutical or parapharmaceutical products searching today are Facebook, Instagram, Google, and the websites of Skroutz, Best Price and Shopflix. It also turns out that today consumers mainly prefer to buy slimming products from online pharmacies. At the same time, there is evidence that the ability to adapt the online pharmacy website to any digital device, the display of other users' reviews on the online pharmacy website after making purchases and the comparatively lower prices in the digital environment of the pharmacy compared to physical stores are important factors for the determining the purchasing decision of consumers. The present research can be used by pharmacists, so that they better understand the electronic behavior of consumer public and they emphasize the factors that influence consumer purchasing decision, in an attempt to meet consumer’s needs to the maximum extent, ensuring clients’ trust (loyalty), as well as repeated purchases on behalf of them.en_UK
dc.description.abstractΤο ξέσπασμα της πανδημίας Covid-19 επέφερε σημαντικές αλλαγές στη ζωή των ανθρώπων. Μια από αυτές αποτελεί η αύξηση της χρήσης του διαδικτύου λόγω των περιοριστικών μέτρων που επιβλήθηκαν για την πρόληψη εξάπλωσης του ιού. Έτσι, όλο και περισσότερες επιχειρήσεις άρχισαν να αποκτούν ψηφιακή παρουσία και όλο και περισσότεροι καταναλωτές άρχισαν να στρέφονται στις ηλεκτρονικές αγορές. Αυτό είχε μεγάλη επίδραση και στο φαρμακευτικό κλάδο. Στόχος, λοιπόν, της παρούσας έρευνας είναι να εντοπιστούν πριν και μετά την πανδημία Covid-19 τα μέσα που χρησιμοποιούνται για την αναζήτηση φαρμακευτικών και παραφαρμακευτικών προϊόντων, οι κατηγορίες προϊόντων στις οποίες σημειώνεται συσχέτιση ως προς τη συχνότητα αγορών από ηλεκτρονικά φαρμακεία και οι παράγοντες που συσχετίζονται με την πραγματοποίηση αγορών από ηλεκτρονικά φαρμακεία. Στο πρώτο στάδιο της μελέτης, το στάδιο της βιβλιογραφικής ανασκόπησης, πραγματοποιείται έρευνα στην υπάρχουσα βιβλιογραφία και εξετάζονται οι παράγοντες που επηρεάζουν την ηλεκτρονική συμπεριφορά των καταναλωτών μετά το πέρας της πανδημίας και οι προτιμησιακές τους τάσεις σε σχέση με την προμήθεια φαρμακευτικών και παραφαρμακευτικών προϊόντων από ηλεκτρονικά φαρμακεία. Στο δεύτερο στάδιο, το στάδιο της ποσοτικής έρευνας, συμμετέχουν στην έρευνα 340 άτομα άνω των 18 ετών από όλη την Ελλάδα απαντώντας σε ερωτηματολόγιο, η ανάλυση του οποίου γίνεται με τη βοήθεια του στατιστικού προγράμματος Jamovi 2.3.28. Τα ευρήματα δείχνουν ότι τα πιο δημοφιλή ψηφιακά μέσα για την αναζήτηση φαρμακευτικών ή παραφαρμακευτικών προϊόντων σήμερα είναι το Facebook, Instagram, η Google, και η ιστοσελίδα των Skroutz, Best Price και Shopflix. Επίσης, αποδεικνύεται ότι σήμερα οι καταναλωτές προτιμούν τις αγορές από τα ηλεκτρονικά φαρμακεία κυρίως των αδυνατιστικών προϊόντων. Ταυτόχρονα, μαρτυρείται ότι η δυνατότητα προσαρμογής της ιστοσελίδας των διαδικτυακών φαρμακείων σε οποιαδήποτε ψηφιακή συσκευή, η εμφάνιση των κριτικών άλλων χρηστών στην ιστοσελίδα του ηλεκτρονικού φαρμακείου κατόπιν πραγματοποίησης αγορών και οι συγκριτικά χαμηλότερες τιμές στο ψηφιακό περιβάλλον του φαρμακείου έναντι των φυσικών καταστημάτων αποτελούν σημαντικούς παράγοντες για τον καθορισμό της αγοραστικής απόφασης των καταναλωτών. Η παρούσα έρευνα μπορεί να αξιοποιηθεί από τους φαρμακοποιούς, ώστε να κατανοήσουν καλύτερα την ηλεκτρονική συμπεριφορά του καταναλωτικού κοινού και να δώσουν έμφαση στους παράγοντες που επηρεάζουν την αγοραστική του απόφαση καλύπτοντας στο μέγιστο βαθμό τις ανάγκες του, εξασφαλίζοντας την εμπιστοσύνη του (loyalty) και οδηγώντας το σε επαναλαμβανόμενες αγορές.en_UK
dc.language.isoel_GRen_UK
dc.publisherΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Ψηφιακό Μάρκετινγκ, Σχολή Οικονομικών Επιστημών και Διοίκησης, Πανεπιστήμιο Νεάπολις Πάφουen_UK
dc.subjectηλεκτρονικά φαρμακείαen_UK
dc.subjectσυμπεριφοράen_UK
dc.subjectπαράγοντεςen_UK
dc.subjectψηφιακά μέσαen_UK
dc.subjectπανδημία Covid-19en_UK
dc.subjecte-pharmaciesen_UK
dc.subjectbehavioren_UK
dc.subjectfactorsen_UK
dc.subjectdigital mediaen_UK
dc.subjectCovid-19 pandemicen_UK
dc.titleΨηφιακό φαρμακευτικό μάρκετινγκ – Παράγοντες που επηρεάζουν και καθορίζουν τη συμπεριφορά του Έλληνα καταναλωτή σε σχέση με την ηλεκτρονική προμήθεια φαρμακευτικών και παραφαρμακευτικών προϊόντων στην μετά Covid-19 εποχήen_UK
dc.title.alternativeΔιπλωματική Εργασία η οποία υποβλήθηκε προς απόκτηση εξ αποστάσεως μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών Digital Marketing στο Πανεπιστήμιο Νεάπολις.en_UK


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record