dc.contributor.author | Τόρης, Ραφαήλ | |
dc.date.accessioned | 2024-07-16T09:51:32Z | |
dc.date.available | 2024-07-16T09:51:32Z | |
dc.date.issued | 2024-01 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11728/12576 | |
dc.description | ENGLISH ABSTRACT: Undoubtedly, the phenomenon of terrorism is a particular problem of modern society. The continuous development of technology brings about the evolution of the means of terrorists. The international research community in its attempt to adequately define the phenomenon of terrorism is divided due to the complexity of the phenomenon. After decades of research, the view that the use or threat of use of violence to manipulate international opinion with a political purpose seems satisfactory in defining the phenomenon of terrorism. At the same time, as a result of years of research, specific categories of terrorists as well as specific reasons for their choice of targets emerge. Any reference to the phenomenon of terrorism is effortlessly linked to the terrorist attacks of 11 September 2001. Without doubt, these terrorist attacks constitute the most devastating combination of terrorist attacks in the history of mankind. September 11, 2001 has been the greatest motivation for modifying and redefining security standards at the international level. The direct result of these attacks was to cause terror and insecurity, but they also motivated the evolution of security measures worldwide to prevent the recurrence of similar catastrophic attacks. The aim of this paper is to present in detail both the various definitions of the phenomenon by the international research community and the 'logic' by which terrorists' targets are selected. Subsequently, it seeks to analyse the results of 9/11 in terms of the legislative counter-terrorism framework and the security standards of public transport, as they are a particular target for terrorists. Furthermore, it seeks to present the results of the case study of Greek public transport. In conclusion, the aim of the paper is to propose amendments to the security standards of public transport and in particular air transport in order to better combat the phenomenon of terrorism. | en_UK |
dc.description.abstract | Αναμφίβολα το φαινόμενο της τρομοκρατίας αποτελεί ένα ιδιαίτερο πρόβλημα της σύγχρονης κοινωνίας. Η συνεχής εξέλιξη της τεχνολογίας επιφέρει και την εξέλιξη των μέσων των τρομοκρατών. Η διεθνής ερευνητική κοινότητα στην προσπάθειά της να ορίσει επαρκώς το φαινόμενο της τρομοκρατίας διχάζεται λόγω της πολυπλοκότητας του φαινομένου. Έπειτα από δεκαετίες ερευνών η άποψη πως η χρήση ή η απειλή χρήσης βίας με στόχο τη χειραγώγηση της διεθνούς γνώμης έχοντας πολιτικό σκοπό, μοιάζει ικανοποιητική όσον αφορά τον ορισμό του φαινομένου της τρομοκρατίας. Παράλληλα, ως αποτέλεσμα των χρόνιων ερευνών, προκύπτουν συγκεκριμένες κατηγορίες των τρομοκρατών καθώς και συγκεκριμένοι λόγοι επιλογής των στόχων τους. Οποιαδήποτε αναφορά περί του φαινομένου της τρομοκρατίας συνδυάζεται αβίαστα με τις τρομοκρατικές επιθέσεις της 11ης Σεπτεμβρίου του 2001. Δίχως αμφιβολία, οι εν λόγω τρομοκρατικές επιθέσεις αποτελούν τον καταστροφικότερο συνδυασμό τρομοκρατικών επιθέσεων στην ιστορία της ανθρωπότητας. Η 11η Σεπτεμβρίου του 2001 αποτέλεσε το μεγαλύτερο κίνητρο τροποποίησης και επαναπροσδιορισμού των προτύπων ασφαλείας σε διεθνές επίπεδο. Άμεσο αποτέλεσμα των επιθέσεων αυτών ήταν η πρόκληση τρόμου και ανασφάλειας, συνάμα όμως αποτέλεσαν και το κίνητρο της εξέλιξης των μέτρων ασφαλείας παγκοσμίως, προς αποτροπή επανεκτέλεσης ανάλογων καταστροφικών επιθέσεων. Στόχος αυτής της εργασίας είναι η αναλυτική παρουσίαση τόσο των διάφορων ορισμών του φαινομένου από τη διεθνή ερευνητική κοινότητα όσο και της «λογικής» κατά της οποίας γίνεται η επιλογή των στόχων των τρομοκρατών. Εν συνεχεία, επιδιώκεται η ανάλυση των αποτελεσμάτων της 11ης Σεπτεμβρίου αναφορικά με το νομοθετικό αντιτρομοκρατικό πλαίσιο και με τα πρότυπα ασφαλείας των μέσων μαζικής μεταφοράς, καθώς αποτελούν ιδιαίτερος στόχος των τρομοκρατών. Ακόμη, επιδιώκεται η παρουσίαση των αποτελεσμάτων της μελέτης της περίπτωσης των ελληνικών ΜΜΜ. Ολοκληρώνοντας, στόχος της εργασίας είναι η πρόταση τροποποιήσεις των προτύπων ασφαλείας των ΜΜΜ και ειδικότερα των αερομεταφορών προς την καλύτερη δυνατή καταπολέμηση του φαινομένου της τρομοκρατίας. | en_UK |
dc.language.iso | el_GR | en_UK |
dc.publisher | Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Διεθνών Σχέσεων, Στρατηγικής και Ασφάλειας, Σχολή Κοινωνικών Επιστημών, Τεχνών και Ανθρωπιστικών Σπουδών, Πανεπιστήμιο Νεάπολις Πάφου | en_UK |
dc.rights | Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων | en_UK |
dc.subject | Τρομοκρατία | en_UK |
dc.subject | Ασφάλεια | en_UK |
dc.subject | ΜΜΜ | en_UK |
dc.subject | Αερομεταφορές | en_UK |
dc.subject | Τρομοκρατικές Επιθέσεις | en_UK |
dc.subject | Πρότυπα Ασφάλειας | en_UK |
dc.subject | Terrorism | en_UK |
dc.subject | Security | en_UK |
dc.subject | Public transport | en_UK |
dc.subject | Aviation | en_UK |
dc.subject | Terrorist Attacks | en_UK |
dc.subject | Security Standards | en_UK |
dc.title | Τρομοκρατία , τα πρότυπα ασφάλειας για την καταπολέμηση της στα ΜΜΜ, η περίπτωση της Ελλάδας | en_UK |
dc.title.alternative | Διπλωματική Εργασία η οποία υποβλήθηκε προς απόκτηση μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στις Διεθνείς Σχέσεις, Στρατηγική και Ασφάλεια στο Πανεπιστήμιο Νεάπολις Πάφος | en_UK |