dc.contributor.advisor | Persefoni Fokiali | |
dc.contributor.advisor | Goulas, Christos | |
dc.contributor.author | Μπακόλα, Ανδριάνα | |
dc.date.accessioned | 2024-10-04T06:06:19Z | |
dc.date.available | 2024-10-04T06:06:19Z | |
dc.date.issued | 2024-01 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11728/12619 | |
dc.description | The continuous changes in socio-economic events did not leave the field of education unaffected either. As a result, new teaching methods are observed, relationships between teachers are readjusted and their role changes, as they gain power through leadership. The basic pursuit of each school unit is the realization of its goals, within a positive working climate, in which teachers can feel empowered and work equally for the good of the school unit and its transformation into a learning organization. Within the new social context, schools must adopt new administrative and leadership practices, with the sharing of leadership among all teachers, in order to achieve the main purpose of education, which is to strengthen the all-round development of all its members and support continuous learning. . The purpose of this paper is to investigate the opinions of primary and secondary teachers of the Prefecture of Chios regarding which administrative model prevails in their schools compared to the one they prefer. What school climate prevails, what factors do they consider to play a decisive role in the transformation of school units into a "manthan organization" and what obstacles act repressively in this. For the research questions, a quantitative survey was carried out with 101 questionnaires which were sent to the primary and secondary schools of the prefecture of Chios. The results showed that the "centralized" management model prevails, with "enough" participation of teachers mainly in educational matters. On the other hand, there is a "large" percentage of teachers' "desire" to participate, not only in educational matters, but also in matters of administration and management of their school unit and openness to society. In general, we can say that there is a "quite" open climate, cooperation and trust prevailing in the schools. Similarly, managers show that they are "fairly" open to collaboration, creating a vision and introducing innovations, but there are still traditional perceptions and beliefs that negatively affect radical management change. The transformational leadership and the positive relationships of all the teachers are important factors to transform the school into a thriving organization. Therefore, it is deemed imperative to transform the attitudes and perceptions of teachers and, in addition, to provide 11 substantial information and support from the state in order to succeed in creating schools as "learning organizations". | en_UK |
dc.description.abstract | Οι συνεχόμενες μεταβολές στα κοινωνικο-οικονομικά δρώμενα δεν άφησαν ανεπηρέαστο ούτε τον χώρο της εκπαίδευσης. Ως αποτέλεσμα παρατηρούνται νέες μέθοδοι διδασκαλίας, αναπροσαρμόζονται οι σχέσεις μεταξύ των εκπαιδευτικών και αλλάζει ο ρόλος τους, καθώς αποκτούν δύναμη μέσω της ηγεσίας. Βασική επιδίωξη της κάθε σχολικής μονάδας, είναι η πραγματοποίηση των στόχων της μέσα σε ένα θετικό κλίμα εργασίας, στο οποίο θα μπορούν να αισθανθούν οι εκπαιδευτικοί ενδυναμωμένοι και να εργαστούν ισότιμα για το καλό της σχολικής μονάδας και το μετασχηματισμό της σε οργανισμό που μαθαίνει. Μέσα στο νέο κοινωνικό πλαίσιο, τα σχολεία οφείλουν να υιοθετήσουν νέες διοικητικές και ηγετικές πρακτικές, με διαμοιρασμό της ηγεσίας σε όλους τους εκπαιδευτικούς, ώστε να επιτευχθεί ο βασικός σκοπός της εκπαίδευσης που είναι η ενίσχυση της ολόπλευρης ανάπτυξης όλων των μελών της και η στήριξη της συνεχής μάθησης. Ο σκοπός της παρούσας εργασίας, είναι η διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του Νομού Χίου σχετικά με το ποιο διοικητικό μοντέλο επικρατεί στα σχολεία τους εν συγκρίσει με το ποιο επιθυμούν. Τι σχολικό κλίμα επικρατεί, ποιοι παράγοντες θεωρούν ότι διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στον μετασχηματισμό των σχολικών μονάδων σε «μανθάνων οργανισμό» και ποια εμπόδια δρουν κατασταλτικά σε αυτό. Για τα ερευνητικά ερωτήματα πραγματοποιήθηκε ποσοτική έρευνα με 101 ερωτηματολόγια τα οποία απεστάλησαν στα σχολεία της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του νομού Χίου. Από τα αποτελέσματα προέκυψε, ότι επικρατεί το «συγκεντρωτικό» μοντέλο διοίκησης, με «αρκετή» συμμετοχή των εκπαιδευτικών κυρίως σε εκπαιδευτικά θέματα. Από την άλλη όμως υπάρχει ένα «μεγάλο» ποσοστό «επιθυμίας» συμμετοχής των εκπαιδευτικών, όχι μόνο στα εκπαιδευτικά ζητήματα, αλλά και σε θέματα διοίκησης και διαχείρισης της σχολικής τους μονάδας και ανοίγματος προς την κοινωνία. Γενικότερα μπορούμε να πούμε ότι επικρατεί στα σχολεία ένα «αρκετά» ανοιχτό κλίμα, συνεργασίας και εμπιστοσύνης. Παρομοίως οι διευθυντές δείχνουν ότι είναι «αρκετά» ανοιχτοί σε συνεργασία, δημιουργία οράματος και εισαγωγή καινοτομιών, όμως παρατηρούνται ακόμα παραδοσιακές αντιλήψεις και πεποιθήσεις που επηρεάζουν αρνητικά την ριζική αλλαγή της διοίκησης. Η μετασχηματιστική ηγεσία και οι θετικές σχέσεις όλων των εκπαιδευτικών αποτελούν σημαντικοί παράγοντες για να μετασχηματιστεί το σχολείο σε μανθάνοντα οργανισμό. Επομένως, κρίνεται επιτακτική ανάγκη να μετασχηματιστούν οι στάσεις και οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών και επιπλέον να γίνει μια ουσιαστική ενημέρωση και στήριξη 10 από το κράτος ώστε να κατορθώσουμε να δημιουργήσουμε σχολεία «οργανισμούς μάθησης». | en_UK |
dc.language.iso | el_GR | en_UK |
dc.publisher | Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Δημόσια Διοίκηση, Σχολή Οικονομικών Επιστημών και Διοίκησης, Πανεπιστήμιο Νεάπολις Πάφου | en_UK |
dc.rights | Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων | en_UK |
dc.subject | εκπαιδευτική διοίκηση | en_UK |
dc.subject | συγκεντρωτικό εκπαιδευτικό σύστημα | en_UK |
dc.subject | συμμετοχική διοίκηση | en_UK |
dc.subject | μετασχηματιστική ηγεσία | en_UK |
dc.subject | μανθάνων οργανισμός | en_UK |
dc.title | Συγκεντρωτικό έναντι συμμετοχικού μοντέλου διοίκησης στα σχολεία του Νομού Χίου. Ποιο μοντέλο ευνοεί το σχολείο ως οργανισμό μάθησης | en_UK |
dc.title.alternative | Διατριβή η οποία υποβλήθηκε προς απόκτηση εξ αποστάσεως μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στη Εκπαιδευτική Διοίκηση στο Πανεπιστήμιο Νεάπολις | en_UK |
dc.type | Thesis | en_UK |