Ο ρόλος του σχολικού νοσηλευτή και η συμβολή του στην εκπαίδευση
ENGLISH ABSTRACT School nursing practice is one of the fastest growing subspecialties in nursing. As schools are increasingly emphasized as sites of prevention, early intervention, and primary care, the role of school nursing is changing to incorporate greater responsibility for managing health service programs. School nurses are medically trained professionals who work in both school and community health care, with the goal of making the school a health-promoting environment for teachers, students, and their families. The purpose of the work is to investigate the role of the School Nurse in Greece and internationally. A literature review was performed using keywords School Nursing, Health Education, School Health Services, in Pub med and Google scholar databases. The conclusions showed that in Greece, school nursing is limited to the daily, planned care of children and adolescents with special needs and emergency care. Also, the necessary importance has not been given to the role of the nurse in Health Education according to international guidelines.
Thesis
Η σχολική νοσηλευτική πρακτική είναι μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες υποειδικότητες στη νοσηλευτική. Καθώς δίνεται ολοένα και μεγαλύτερη έμφαση στα σχολεία ως χώρους πρόληψης, έγκαιρης παρέμβασης και Πρωτοβάθμιας φροντίδας, ο ρόλος της σχολικής νοσηλευτικής αλλάζει και ενσωματώνει μεγαλύτερη ευθύνη για τη διαχείριση προγραμμάτων υπηρεσιών υγείας. Οι σχολικοί νοσηλευτές είναι ιατρικά καταρτισμένοι επαγγελματίες που εργάζονται τόσο στο σχολείο όσο και στον τομέα της υγειονομικής περίθαλψης της κοινότητας, με στόχο να καταστήσουν το σχολείο ένα περιβάλλον προαγωγής της υγείας για δασκάλους, μαθητές και τις οικογένειές τους. Σκοπός της εργασίας είναι η διερεύνηση του ρόλου του Σχολικού Νοσηλευτή στην Ελλάδα και διεθνώς. Πραγματοποιήθηκε βιβλιογραφική ανασκόπηση με λέξεις κλειδιά Σχολική Νοσηλευτική, Αγωγή Υγείας, Σχολικές Υπηρεσίες Υγείας και School Nursing, Health Education, School Health Services, στις βάσεις δεδομένων Pub med και Google scholar. Τα συμπεράσματα έδειξαν ότι στην Ελλάδα η σχολική νοσηλευτική, περιορίζεται στην καθημερινή, προγραμματισμένη φροντίδα παιδιών και εφήβων με ειδικές ανάγκες και επείγουσα περίθαλψη. Επίσης δεν έχει δοθεί η απαραίτητη βαρύτητα στο ρόλο του νοσηλευτή στην Αγωγή Υγείας σύμφωνα με τις διεθνείς κατευθυντήριες γραμμές.