Η σχέση του σχολείου με την τοπική κοινωνία και τους γονείς. Ο ρόλος του διευθυντή
ENGLISH ABSTRACT This is a literature review essay which examines the relationship among the school, parents and the community and the role of the principal of the school to develop and promote this relationship. The term community refers to authorities and institutions such as the church, the local councils, the local government administration or the local enterprises. Our information is based on important surveys and analyses from the Greek and the international bibliography. The writing starts with a theoretical part about the administration of the school units which will help us understand why it is important for a principal to be able to run a school effectively and the difference between the terms local administration and local community which will make us realize who the involved parts in the education are. Then, it is examined in separated chapters the relation between the school and the local government that is the municipalities and the regions, and the local community, such as the local enterprises, as well as the relation of the school with the church and the parents. In the next chapter, we study the importance of the principal’s vision and target. When a principal is able to give his vision to the local community, the teachers, the students and the parents, then he/ she will have the chance to manage an effective school based on communication, cooperation, equality and to offer the students the values and the knowledge they need in their everyday lives. Finally, there is the conclusion of the survey.
Thesis
Η εργασία αυτή βιβλιογραφικής ανασκόπησης εξετάζει τη σχέση ανάμεσα στο σχολείο, τους γονείς και την ευρύτερη κοινωνία και το ρόλο που έχει ο διευθυντής της σχολικής μονάδας στην προώθηση και την εξέλιξη της συγκεκριμένης σχέσης. Ως ευρύτερη κοινωνία εννοούμε φορείς και θεσμούς, όπως η Εκκλησία, η τοπική αυτοδιοίκηση, οι δήμοι και οι τοπικές επιχειρήσεις. Τα δεδομένα αντλούνται από σημαντικές αξιολογικές έρευνες και από αναλύσεις από την ελληνική και τη διεθνή βιβλιογραφία. Η εργασία ξεκινά με το θεωρητικό μέρος το οποίο ασχολείται με τη διοίκηση των σχολικών μονάδων ώστε να μπορέσουμε να κατανοήσουμε τη σημασία που έχει να μπορεί ένας διευθυντής να διοικήσει αποτελεσματικά τη σχολική μονάδα και με τη διασαφήνιση των όρων τοπικό κράτος και τοπική κοινωνία η οποία μας βοηθάει να αντιληφθούμε τους εμπλεκόμενους στην εκπαιδευτική διαδικασία. Στη συνέχεια εξετάζεται σε χωριστά κεφάλαια η σχέση του σχολείου με το τοπικό κράτος, δηλαδή τους δήμους και τις περιφέρειες και με την τοπική κοινωνία, δηλαδή τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε μια περιοχή, όπως επίσης τη σχέση του σχολείου με την Εκκλησία και τους γονείς. Στο επόμενο κεφάλαιο, μελετάται ο ρόλος του διευθυντή, δηλαδή πόσο σημαντικό είναι για έναν διευθυντή να καταφέρει να περάσει το όραμα του στην κοινωνία και στους εκπαιδευτικούς και να διοικεί ένα αποτελεσματικό σχολείο το οποίο θα στηρίζεται στη συνεργασία, την ισότητα και την καλή επικοινωνία, οι επιδόσεις των μαθητών θα καλυτερεύουν και θα λαμβάνουν τα εφόδια που χρειάζονται για την καθημερινή τους ζωή. Τέλος, παρουσιάζονται τα συμπεράσματα της εργασίας στα οποία καταλήξαμε μετά από την έρευνα.