Μελέτη Ανασκόπησης - Η σημασία της μετατόπισης του προσανατολισμού των στόχων από τις διαδικασίες στο αποτέλεσμα και στην εμπειρία του πελάτη στον δημόσιο τομέα στο πλαίσιο του νέου δημοσίου μάνατζμεντ
ENGLISH ABSTRACT This thesis addresses the need to shift public management, focusing on the transition from traditional process-oriented goals to modern results-oriented goals, with emphasis on the education systems in Finland and Greece. It provides a thorough historical overview, contrasting classic bureaucratic approaches with modern, flexible strategies, setting the stage for in-depth comparative analysis in a specialized example contrasting this implementation in the education systems of Greece and Finland. This analysis focuses into how this strategic change affects the effectiveness, efficiency and public perception of educational institutions in both countries. The study scrutinizes the integration of outcome-oriented strategies within these distinct educational systems, highlighting their unique approaches and implications. It critically assesses the wider implications of this change in public administration, offering a detailed investigation of policy, practice and consequent public satisfaction in education. is analysis of the Finnish and Greek education systems in the light of new public management principles reveals critical insights into the practical challenges and successes of systemic transformation. This added level of practical relevance makes the work worthwhile. The thesis seeks to understand how the theoretical principles of new public management and especially goal orientation can be applied to lead to significant changes in public sector operations, particularly in the context of enhancing educational outcomes and public satisfaction.
Thesis
H παρούσα εργασία πραγματεύεται την ανάγκη μετατόπισης του δημοσίου μάνατζμεντ, εστιάζοντας στη μετάβαση από τους παραδοσιακούς στόχους προσανατολισμένους στη διαδικασία σε σύγχρονους στόχους προσανατολισμένους στα αποτελέσματα, με έμφαση στα εκπαιδευτικά συστήματα στη Φινλανδία και την Ελλάδα. Η εργασία παρέχει μια διεξοδική ιστορική επισκόπηση, αντιπαραβάλλοντας τις κλασικές γραφειοκρατικές προσεγγίσεις με τις σύγχρονες, ευέλικτες στρατηγικές, θέτοντας το υπόβαθρο για τη εις βάθος συγκριτική ανάλυση στο ενός εξειδικευμένου παραδείγματος που αντιπαραβάλλει αυτή την εφαρμογή στα εκπαιδευτικά συστήματα Ελλάδας και Φινλανδίας. Αυτή η ανάλυση εμβαθύνει στο πώς αυτή η στρατηγική αλλαγή επηρεάζει την αποτελεσματικότητα, την αποδοτικότητα και την αντίληψη του κοινού εκπαιδευτικά ιδρύματα και στις δύο χώρες. Η μελέτη εξετάζει σχολαστικά την ενσωμάτωση στρατηγικών προσανατολισμένων στα αποτελέσματα μέσα σε αυτά τα ξεχωριστά εκπαιδευτικά συστήματα, επισημαίνοντας τις μοναδικές προσεγγίσεις και τις επιπτώσεις τους. Αξιολογεί κριτικά τις ευρύτερες επιπτώσεις αυτής της αλλαγής στη δημόσια διοίκηση, προσφέροντας μια λεπτομερή διερεύνηση της πολιτικής, της πρακτικής και της συνακόλουθης δημόσιας ικανοποίησης στην εκπαίδευση. Η ανάλυσή του τα φινλανδικά και ελληνικά εκπαιδευτικά συστήματα υπό το πρίσμα των νέων αρχών δημόσιας διαχείρισης αποκαλύπτει κρίσιμες γνώσεις σχετικά με τις πρακτικές προκλήσεις και τις επιτυχίες του συστημικού μετασχηματισμού. Αυτό το πρόσθετο επίπεδο πρακτικής συνάφειας καθιστά την εργασία χρήσιμη. Η εργασία επιδιώκει να γίνει αντιληπτό πως οι θεωρητικές αρχές του νέου δημοσίου μάνατζμεντ και ειδικά του προσανατολισμού των στόχων μπορούν να εφαρμοστούν για να οδηγήσουν σε σημαντικές αλλαγές στις λειτουργίες του δημόσιου τομέα, ιδιαίτερα στο πλαίσιο της ενίσχυσης των εκπαιδευτικών αποτελεσμάτων και της δημόσιας ικανοποίησης.