dc.contributor.advisor | Persefoni Fokiali | |
dc.contributor.advisor | Latsou | Demetra |
dc.contributor.author | Ιγνατίδου, Σοφία | |
dc.date.accessioned | 2024-11-07T14:21:00Z | |
dc.date.available | 2024-11-07T14:21:00Z | |
dc.date.issued | 2024-01 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11728/12644 | |
dc.description | ENGLISH ABSTRACT
Introduction: The occurrence of organizational conflict in hospitals is a quite common phenomenon, and is due to various organizational factors that are inextricably linked to the assignment of clear responsibilities and roles to health professionals, as well as the quality of communication, workload, and a sense among the latter that they are unfairly paid for their work. Conflict mostly takes place among colleagues, and involves both nurses and physicians. Although there is a rich literature on conflict that takes place in hospitals, in general, this does not apply to Intensive Care Units (ICUs), which are highly demanding workplaces.
Aim: Based on the above research gap, this assignment attempts to explore the views of the medical and nursing staff at the "Venizeleio-Pananeio" General Hospital of Heraklion, who work in the ICU, regarding the causes and consequences of conflict, as well as strategies for conflict management, which refer to the hospital, in general, and to these units, in specific.
Methodology: In order to investigate the views of this population group, a quantitative cross-sectional survey was conducted on 38 ICU employees of the hospital under study. All the necessary permissions were taken, in order to carry out the survey. Th responses that were provided by the respondents were processed with the SPSS statistical package.
Results: The results of the survey showed that the participants in the survey believe that conflict mostly occurs between colleagues, and that both nurses and physicians are involved in them. Also, 28,9% believe that the organizational factors that are primarily responsible for causing conflict are the ambiguity of staff roles and the overlap of staff responsibilities, 13,2% are the poor quality of communication, and 81,6% are low satisfaction with the pay structure , 65,8% with rewards and 44,7% along with a heavy workload. In fact, the participants in the survey believe that getting a fair pay, ensuring a high quality of communication, and establishing a work environment that promotes cooperation among employees are good practices that the management of the hospital should use, in order to eliminate conflict. With regard to ICUs, the participants believe that the main causes of conflict are high levels of stress at 44,7% and 39.8% unclear responsibilities towards the patient. Finally, it was found out that the health professionals who took part in the survey report that the occurrence of conflict has a negative impact on their performance (84.2%) , a work environment that is supposed to encourage cooperation (78,9%) , their health (71,1%) , the running of the hospital (60,5%), and consequently, the quality of the services that they offer.
Conclusions: Changes are needed to avoid conflicts from both health professionals and hospital management. The management needs to improve the remuneration of the employees since it is a key factor in the occurrence of conflicts and at the same time in their performance. Also, training seminars on conflict management should be conducted . | en_UK |
dc.description.abstract | Εισαγωγή: Η εκδήλωση οργανωσιακών συγκρούσεων στα νοσοκομεία είναι αρκετά συνηθισμένο φαινόμενο και οφείλεται σε διάφορους οργανωσιακούς παράγοντες που σχετίζονται με τη σαφήνεια των αρμοδιοτήτων και των ρόλων των επαγγελματιών υγείας, με την ποιότητα της επικοινωνίας, με τον φόρτο εργασίας και με το αίσθημα της αδικίας αναφορικά με τις αμοιβές που λαμβάνουν. Σημειώνονται κατά κύριο λόγο μεταξύ συναδέλφων και εμπλέκονται σε αυτές νοσηλευτές και ιατροί. Παρόλο που γύρω από τις συγκρούσεις στα νοσοκομεία γενικότερα υπάρχει πλούσια βιβλιογραφία, δεν συμβαίνει το ίδιο και για τις Μονάδες Εντατικής Θεραπείας (ΜΕΘ), οι οποίες αποτελούν ιδιαίτερα απαιτητικούς χώρους εργασίας.
Σκοπός: Δεδομένου του παραπάνω κενού, η εργασία αυτή επιχειρεί να διερευνήσει τις αντιλήψεις του ιατρονοσηλευτικού προσωπικού του Γενικού Νοσοκομείου Ηρακλείου Βενιζέλειο-Πανάνειο, που εργάζεται στη ΜΕΘ αναφορικά με τα αίτια, τις συνέπειες και τις στρατηγικές διαχείρισης των συγκρούσεων στο νοσοκομείο και στις μονάδες αυτές.
Μεθοδολογία: Για τη διερεύνηση των αντιλήψεων της συγκεκριμένης πληθυσμιακής ομάδας πραγματοποιήθηκε ποσοτική συγχρονική έρευνα σε 38 εργαζόμενους στη ΜΕΘ του υπό μελέτη νοσοκομείου. Για τη διεξαγωγή της έρευνας λήφθηκαν όλες οι αναγκαίες άδειες. Οι απαντήσεις των συμμετεχόντων στην έρευνα επεξεργάστηκαν με το στατιστικό πακέτο SPSS.
Αποτελέσματα: Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν πως οι συμμετέχοντες θεωρούν πως οι συγκρούσεις σημειώνονται κατά κύριο λόγο μεταξύ συναδέλφων και πως σε αυτές συμμετέχουν νοσηλευτές και ιατροί. Επίσης, το 28,9% αντιλαμβάνονται πως οι οργανωσιακοί παράγοντες που οφείλονται κατά κύριο λόγο για την πρόκληση των συγκρούσεων είναι η ασάφεια των ρόλων τους και η αλληλοκάλυψη των αρμοδιοτήτων τους, το 13,2% είναι η μη ποιοτική επικοινωνία, το 81,6% η περιορισμένη ικανοποίηση από τη δομή των αμοιβών, το 65,8% από τις επιβραβεύσεις και το 44,7% ο μεγάλος φόρτος εργασίας. Μάλιστα οι συμμετέχοντες θεωρούν πως η παροχή δίκαιων αμοιβών, η εδραίωση της ποιοτικής επικοινωνίας και η διασφάλιση ενός κλίματος συνεργασίας αποτελούν καλές πρακτικές που πρέπει να χρησιμοποιήσει η Διοίκηση για την εξάλειψη των συγκρούσεων. Όσον αφορά στις ΜΕΘ, οι συμμετέχοντες θεωρούν πως τα βασικότερα αίτια των συγκρούσεων είναι τα υψηλά επίπεδα στρες σε ποσοστό 44,7% και το 39,8% είναι οι μεγάλες ευθύνες απέναντι στον ασθενή. Τέλος, διαπιστώθηκε πως οι επαγγελματίες υγείας που πήραν μέρος στην έρευνα θεωρούν πως η εκδήλωση συγκρούσεων έχει αρνητικό αντίκτυπο στην απόδοσή τους (84,2%), στο κλίμα συνεργασίας (78,9%), στην υγεία τους (71,1%), στη λειτουργία του νοσοκομείου (60,5%) και συνακόλουθα στην ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρουν.
Συμπεράσματα: Χρειάζονται, αλλαγές για την αποφυγή των συγκρούσεων τόσο από τους επαγγελματίες υγείας όσο και από την διοίκηση του νοσοκομείου. Η διοίκηση οφείλει να βελτιώσει τις αποδοχές των εργαζομένων αφού αποτελεί βασικό παράγοντα στην εκδήλωση συγκρούσεων και ταυτόχρονα στην απόδοση τους. Επίσης, πρέπει να γίνουν εκπαιδευτικά σεμινάρια για την αντιμετώπιση των συγκρούσεων . | en_UK |
dc.language.iso | el_GR | en_UK |
dc.publisher | Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Διοίκησης Επιχειρήσεων, Σχολή Οικονομικών Επιστημών και Διοίκησης, Πανεπιστήμιο Νεάπολις Πάφου | en_UK |
dc.rights | Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων | en_UK |
dc.subject | Συγκρούσεις | en_UK |
dc.subject | Νοσοκομεία, ΜΕΘ | en_UK |
dc.subject | Αίτια | en_UK |
dc.subject | Συνέπειες | en_UK |
dc.title | ΑΙΤΙΑ, ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΚΑΙ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΩΝ ΣΤΙΣ ΜΕΘ, ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΠΤΙΚΗ ΤΟΥ ΙΑΤΡΟΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ | en_UK |
dc.title.alternative | Η παρούσα Μεταπτυχιακή Διατριβή εκπονήθηκε στο πλαίσιο των σπουδών για την απόκτηση εξ αποστάσεως μεταπτυχιακού τίτλου στο Πανεπιστήμιο Νεάπολις | en_UK |
dc.type | Thesis | en_UK |