dc.contributor.advisor | Persefoni Fokiali | |
dc.contributor.author | Βαϊτσα, Καρρά | |
dc.date.accessioned | 2024-11-08T12:53:15Z | |
dc.date.available | 2024-11-08T12:53:15Z | |
dc.date.issued | 2024-01 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11728/12650 | |
dc.description | ENGLISH ABSTRACT
In recent decades, workplace mobbing has emerged as a significant subject of research in international literature, delving into its causes and effects on employees. Workplace mobbing is defined as unethical and hostile behavior by an individual or a group, directed at a vulnerable person within the same environment, whether it be in a school, family, or workplace. A considerable portion of the research community has focused on workplace mobbing, exploring its impacts on job burnout, job satisfaction, job performance, and more.
In recent years, the phenomenon of workplace mobbing has also been observed in educational settings, with numerous studies investigating its causes and effects on teachers. The present master's thesis explores the role of workplace bullying in the work burnout experienced by teachers working in the Secondary Education schools of Kozani region. Specifically, it examines the relationships between workplace mobbing and work burnout, considering differences based on demographics such as gender, age, marital status, educational level, years of service, and type of work. Additionally, the study explores the degree of influence of workplace mobbing on teachers' work burnout. Finally, it investigates the role of educational level as a moderating factor in the relationship between occupational bullying and occupational burnout.
Analysis of a sample of 100 teachers revealed that there is no statistically significant difference in workplace mobbing between men and women. However, age emerged as a crucial factor in workplace mobbing. Further scrutiny of these associations involved an examination of individual dimensions of these symptoms. Specifically, personal mobbing exhibited positive relationships with burnout, cognitive dysfunction, and emotional dysfunction. Similarly, occupational mobbing correlated with burnout and cognitive dysfunction. Finally, the study exploring the role of educational level as a mediator in the relationship between workplace mobbing and employee’s burnout, revealed a marginal trend, indicating that a higher level of education is associated with higher job burnout. | en_UK |
dc.description.abstract | Τις τελευταίες δεκαετίες το φαινόμενο του εργασιακού εκφοβισμού αποτέλεσε βασικό αντικείμενο έρευνας στη διεθνή βιβλιογραφία εξετάζοντας τις αιτίες και τις επιπτώσεις του στους εργαζομένους. Ως εργασιακός εκφοβισμός ορίζεται η ανήθικη και εχθρική συμπεριφορά ενός ατόμου ή μιας ομάδας που εκδηλώνεται σε βάρος ενός αδύναμου ανθρώπου που βρίσκεται στο ίδιο περιβάλλον, όπως για παράδειγμα στο σχολικό, το οικογενειακό, ή ακόμα και στο εργασιακό περιβάλλον. Σε αυτό το πλαίσιο, ένα μεγάλο μέρος της ερευνητικής κοινότητας ασχολήθηκε με το φαινόμενο του εργασιακού εκφοβισμού εξετάζοντας τις επιπτώσεις του στην εργασιακή εξουθένωση στην ικανοποίηση από την εργασία, την εργασιακή απόδοση, και άλλα.
Το φαινόμενο του εργασιακού εκφοβισμού έχει παρατηρηθεί τα τελευταία χρόνια και σε εκπαιδευτικές δομές με αρκετές έρευνες να παρουσιάζουν τις αιτίες και τις επιπτώσεις αυτού στους εκπαιδευτικούς. Η εν λόγω μεταπτυχιακή εργασία, διερευνά το ρόλο του εργασιακού εκφοβισμού στην εργασιακή εξουθένωση των εκπαιδευτικών που εργάζονται σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Περιφερειακής Ενότητας Κοζάνης. Πιο συγκεκριμένα, εξετάζονται οι σχέσεις ανάμεσα στον εργασιακό εκφοβισμό και την εργασιακή εξουθένωση, καθώς και οι διαφοροποιήσεις που παρατηρούνται με βάση τα δημογραφικά όπως το φύλο, η ηλικία, η οικογενειακή κατάσταση, το μορφωτικό επίπεδο, τα χρόνια προϋπηρεσίας, και ο τύπος εργασίας. Επιπλέον, εξετάζεται ο βαθμός επηρεασμού του εργασιακού εκφοβισμού στην εργασιακή εξουθένωση των εκπαιδευτικών. Τέλος, διερευνάται ο ρόλος του μορφωτικού επιπέδου ως ρυθμιστικός παράγοντας ανάμεσα στη σχέση του εργασιακού εκφοβισμού και της εργασιακής εξουθένωσης.
Από την ανάλυση ενός δείγματος εκατό (100) εκπαιδευτικών παρατηρήθηκε ότι δεν υπάρχει στατιστικά σημαντική διαφορά στον εργασιακό εκφοβισμό μεταξύ ανδρών και γυναικών. Παρόλα αυτά, διαπιστώθηκε ότι η ηλικία αποτελεί βασικό παράγοντα στον εργασιακό εκφοβισμό. Αναλύοντας σε μεγαλύτερο βάθος τις συσχετίσεις αυτές, εξετάστηκαν οι επιμέρους διαστάσεις αυτών των συμπτωμάτων. Πιο συγκεκριμένα, βρέθηκε ότι ο προσωπικός εκφοβισμός σχετίζεται θετικά με την εξάντληση, τη γνωστική δυσλειτουργία και τη συναισθηματική δυσλειτουργία. Αντίστοιχα, βρέθηκε ότι ο επαγγελματικός εκφοβισμός συσχετίζεται με την εξάντληση, τη γνωστική δυσλειτουργία και τη συναισθηματική δυσλειτουργία. Τέλος, εξετάζοντας τον ρόλο του
μορφωτικού επιπέδου ως διαμεσολαβητή στη σχέση μεταξύ εργασιακού εκφοβισμού και εργασιακής εξουθένωσης βρέθηκε ότι υπάρχει μια οριακή τάση, με υψηλότερο επίπεδο εκπαίδευσης να συσχετίζεται με υψηλότερη εργασιακή εξουθένωση. | en_UK |
dc.language.iso | el_GR | en_UK |
dc.publisher | Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Δημόσια Διοίκηση, Σχολή Οικονομικών Επιστημών και Διοίκησης, Πανεπιστήμιο Νεάπολις Πάφο | en_UK |
dc.rights | Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων | en_UK |
dc.subject | Εργασιακή εξουθένωση | en_UK |
dc.subject | Δευτεροβάθμια εκπαίδευση | en_UK |
dc.subject | Φύλο | en_UK |
dc.subject | Ηλικία | en_UK |
dc.subject | Οικογενειακή κατάσταση | en_UK |
dc.subject | Εργασιακός εκφοβισμός | en_UK |
dc.subject | Μορφωτικό επίπεδο | en_UK |
dc.subject | Χρόνια προϋπηρεσίας | en_UK |
dc.subject | Τύπος εργασίας | en_UK |
dc.title | Ο ρόλος του εργασιακού εκφοβισμού στην εργασιακή εξουθένωση των εκπαιδευτικών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση της Περιφερειακής Ενότητας Κοζάνης | en_UK |
dc.title.alternative | Διατριβή η οποία υποβλήθηκε προς απόκτηση εξ αποστάσεως μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στη Δημόσια Διοίκηση στο Πανεπιστήμιο Νεάπολις | en_UK |
dc.type | Thesis | en_UK |