dc.contributor.advisor | Persefoni Fokiali | |
dc.contributor.advisor | Sklavou, Constantina | |
dc.contributor.author | Κατσαφάρου, Μαρία | |
dc.date.accessioned | 2024-11-08T13:16:48Z | |
dc.date.available | 2024-11-08T13:16:48Z | |
dc.date.issued | 2024-01 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11728/12651 | |
dc.description | The present thesis, examines the relationship between emotional intelligence in the
development of soft skills and the enhancement of the psychological resilience of the
school leaders, with the ultimate goal of facilitating their effective communication.
The role that school leaders are called to play in contemporary educational settings is
diverse and reflects the modern demands and challenges faced by school
communities. In order to meet the demands of this challenging role, they must
strengthen their arsenal of skills, including emotional intelligence and other abilities
that will help them communicate effectively with parents, students, educators,
stakeholders, thereby enhancing collaboration with the community.
Furthermore, the ability to effectively manage situations and issues that may arise in
the school environment requires the development of factors of psychological
resilience. Emotional intelligence is critical for school leadership as it provides better
communication, enabling a leader with high emotional intelligence to understand the
needs of others and communicate effectively, fostering positive relationships.
Additionally, school leaders with high emotional intelligence are capable of
effectively managing their own emotions as well as the emotions of others,
contributing to the creation of a positive climate in the school. Finally, emotional
intelligence can enhance the leader’s ability to guide and inspire others, promoting a
better educational environment. Specifically, emotional intelligence and school
leadership combine to create a positive and healthy educational environment that
encourages learning and the development of students. | en_UK |
dc.description.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία μελετά την σχέση της συναισθηματικής
νοημοσύνης στην ανάπτυξη των ήπιων δεξιοτήτων και την ενίσχυση της ψυχικής
ανθεκτικότητας των σχολικών ηγετών/ηγέτιδων με απώτερο στόχο την
αποτελεσματική επικοινωνία τους. Ο ρόλος που καλείται να διαδραματίσει ο/η
σχολικός/ή ηγέτης/ηγέτιδα στο σύγχρονο εκπαιδευτικό γίγνεσθαι είναι πολυποίκιλος
και αντανακλά τις σύγχρονες απαιτήσεις και προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι
σχολικές κοινότητες. Προκειμένου να ανταπεξέλθει στο δύσκολο ρόλο του οφείλει να
ενισχύσει την φαρέτρα των προσόντων του με ικανότητες όπως είναι η
συναισθηματική νοημοσύνη και δεξιότητες τέτοιες που θα τον βοηθήσουν να
συνδιαλέγεται αποτελεσματικά με τους γονείς, τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και
τους φορείς, ενισχύοντας την συνεργασία με την κοινότητα. Επιπλέον, η ικανότητα
να διαχειρίζεται καταστάσεις και προβλήματα που ενδέχεται να .προκύψουν στο
σχολικό περιβάλλον αποτελεσματικά προϋποθέτει την ανάπτυξη παραγόντων
ψυχικής ανθεκτικότητας που θα συνδράμουν θετικά στην ενίσχυση της καθώς και της
ικανότητας να αντιμετωπίζει τις προκλήσεις στον εκπαιδευτικό χώρο. Ο ρόλος της
συναισθηματικής νοημοσύνης τόσο στην ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων όσο και
στην ενίσχυση της ψυχικής ανθεκτικότητας είναι καθοριστικός. Η συναισθηματική
νοημοσύνη είναι κρίσιμη για την σχολική ηγεσία παρέχοντας καλύτερη επικοινωνία
καθώς ένας/μία ηγέτης/ηγέτιδα με υψηλή συναισθηματική νοημοσύνη είναι σε θέση
να κατανοεί τις ανάγκες των άλλων και να επικοινωνεί αποτελεσματικά
δημιουργώντας θετικές σχέσεις. Επιπλέον, οι σχολικοί/ές ηγέτες/ηγέτιδες με υψηλή
συναισθηματική νοημοσύνη είναι σε θέση να διαχειρίζονται αποτελεσματικά τα
συναισθήματά τους καθώς και τα συναισθήματα των άλλων, βοηθώντας στην
δημιουργία θετικού κλίματος στο σχολείο και τέλος η συναισθηματική νοημοσύνη
μπορεί να ενισχύσει την ικανότητα του/της ηγέτη/ηγέτιδας να καθοδηγεί και να
εμπνέει τους άλλους προωθώντας ένα καλύτερο εκπαιδευτικό περιβάλλον.
Ειδικότερα, η συναισθηματική νοημοσύνη και η σχολική ηγεσία συνδυάζονται στη
δημιουργία ενός θετικού και υγιούς περιβάλλοντος εκπαίδευσης που ενθαρρύνει τη
μάθηση και την ανάπτυξη των μαθητών. | en_UK |
dc.language.iso | el_GR | en_UK |
dc.publisher | Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Δημόσια Διοίκηση, Σχολή Οικονομικών Επιστημών και Διοίκησης, Πανεπιστήμιο Νεάπολις Πάφο | en_UK |
dc.rights | Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων | en_UK |
dc.subject | Συναισθηματική νοημοσύνη | en_UK |
dc.subject | σχολικός ηγέτης | en_UK |
dc.subject | επικοινωνία | en_UK |
dc.subject | ήπιες δεξιότητες | en_UK |
dc.subject | ψυχική ανθεκτικότητα | en_UK |
dc.title | Ο ρόλος της Συναισθηματικής Νοημοσύνης στην ενίσχυση των ήπιων δεξιοτήτων, της ψυχικής ανθεκτικότητας και της αποτελεσματικής επικοινωνίας του σχολικού ηγέτη | en_UK |
dc.title.alternative | Η παρούσα Μεταπτυχιακή Διατριβή εκπονήθηκε στο πλαίσιο των σπουδών για την απόκτηση εξ αποστάσεως μεταπτυχιακού τίτλου στο Πανεπιστήμιο Νεάπολις | en_UK |
dc.type | Thesis | en_UK |