dc.description.abstract | Εξαιτίας των αλλεπαλλήλων εκτάκτων καταστάσεων, που οι πολίτες είναι αναγκασμένοι να αντιμετωπίζουν παγκοσμίως, όπως η οικονομική και η υγειονομική κρίση, έχει σημειωθεί αύξηση των ψυχικών διαταραχών και παθήσεων, οπότε η επιστήμη στρέφει το ενδιαφέρον της γύρω από ένα ορό, ο οποίος αξιολογείται ότι θα βελτιώσει την ψυχική αντοχή, με στόχο την θωράκιση της ανθεκτικότητας των πολίτων μπροστά στις τεράστιες αντιξοότητες που καλούνται καθημερινά να ξεπεράσουν. Στην παρούσα εργασία λόγος γίνεται για τον ορό της ψυχικής ανθεκτικότητας, την ανάπτυξη της, την βαρύτητα της και πως μπορεί να ενταχθεί στις ζωές των πολίτων. Ως γνωστόν, η ανθεκτικότητα είναι ένα απόκτημα που επιτυγχάνεται μέσα σε κάποια περιβάλλοντα, όπως είναι η σχολική μονάδα. Σκοπός της παρούσας εργασίας, είναι να ερευνήσει τις συνθήκες κάτω από τις οποίες ένας μαθητής καλείται να δημιουργήσει την ψυχική ανθεκτικότητα του και πως η σχολική μονάδα συμμετέχει σε αυτή τη διαδικασία. Θα ήταν αξιόλογο, η εργασία να εμβαθύνει στις περιόδους κρίσης, ώστε να αποτιμηθεί ο αντίκτυπος τους στην ψυχική ανθεκτικότητα των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Μια σχολική μονάδα καλείται να δώσει τα πρώτα εφόδια στο παιδί, τα οποία θα παίξουν καταλυτικό ρολό στην πορεία της ζωής του. Ταυτόχρονα, όμως, έχει παρατηρηθεί ότι η ψυχολογική υγειά του μαθητή καθιστά σημαντικό παράγοντα στην ανάπτυξη του μέσα στην σχολική μονάδα. Θα ήταν ενδιαφέρον να διερευνήσουμε κάτω από ποιες σύγχρονες συνθήκες το παιδί καλείται να καλλιεργήσει την ψυχική ανθεκτικότητα του. Πιο συγκεκριμένα, τον βαθμό επιρροής της ψυχικής ανθεκτικότητας των παιδιών από τα σύγχρονα γεγονότα του εξωτερικού κοινωνικού περιβάλλοντος, όπως της οικονομικής κρίσης και της πανδημίας. Έχοντας ως δεδομένο πως ο ρόλος του εκπαιδευτικού θεωρείται καταλυτικός προς στους μαθητές θα ήταν αξιόλογο να εξετάσουμε τον τρόπο που ενισχύουν την ψυχική ανθεκτικότητα (στα πλαίσια της σχολικής μονάδας) και κάτω υπό ποιες σύγχρονες συνθήκες το πράττουν. Η μέθοδος της συστηματικής ανασκόπησης, αποσκοπεί στην αποτίμηση της διαθέσιμης βιβλιογραφίας, αναλύοντας και παρουσιάζοντας ήδη ολοκληρωμένες έρευνες, με την μορφή συμπερασμάτων, ταξινόμησης, σύγκρισης και σύνδεσης. Μέσω αυτής της μεθόδου, ελαχιστοποιούνται τα ενδεχόμενα λάθη και οδηγείτε ο αναγνώστης σε ένα πιο έγκυρο αποτέλεσμα. Τα αποτελέσματα της εργασίας αναδεικνύουν ότι η διαδικασία καλλιέργειας της ψυχικής ανθεκτικότητας αποδίδει καλυτέρα όταν ξεκινάει σε εφηβική ηλικία. Έτσι ο μαθητής είναι έτοιμος να αντιμετωπίσει οποιαδήποτε κρίση, προστατεύοντας την ψυχική υγειά του κατά την διάρκεια της ζωής του. Όσον αφορά τους εκπαιδευτικούς,
η υγειονομική κρίση απεδείχθη πως τους εξουθένωσε συναισθηματικά περισσότερο από την οικονομική και πως ο παράγοντας της ηλικίας έχει μια ισχυρή δυναμική, αφού όσο πιο νεότερος εκπαιδευτικος κατέχει περισσότερες ψυχικές αντοχές, προσαρμοστικότητα και θέληση για επιτυχία. Μέσα από την ερευνά, το υποστηρικτικό περιβάλλον παρουσιάζεται σημαντικός παράγοντας τόσο για τους μαθητές όσο και για τους εκπαιδευτικούς. Φτάνουμε στο συμπέρασμα, ότι η ψυχική ανθεκτικότητα είναι απαραίτητο στοιχείο των εκπαιδευτικών για να αντέξουν τις διαρκείς μεταβολές της σύγχρονης εποχής. Πέρα από αυτό, οι εκπαιδευτικοί έχουν αναλάβει το έργο να την καλλιεργήσουν και να την ενισχύσουν στους μαθητές, έτσι ώστε να είναι ικανοί να ενισχύουν τους ατομικούς προστατευτικούς παράγοντες και να ελαχιστοποιούν τους παράγοντες κίνδυνου, για να κρατήσουν την ψυχική τους υγειά προστατευμένη. Το σημαντικότερο σημείο είναι πως κατακτώντας την ψυχική ανθεκτικότητα τους, κατά την διάρκεια μιας κρίσης, θα επιθυμούν να εξελιχθούν. | en_UK |