Απόψεις Διευθυντών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για τη γονική εμπλοκή στο σχολείο

Νικολάου, Μαριαννέτα (2024-01)

ENGLISH ABSTRACT The present study sought to explore the perspectives of principals working in primary schools in Athens regarding parental involvement in schools. Individual interviews were conducted with ten primary education principals, of whom five were male and the remaining five were female and they manage schools in the central area of Athens. The areas investigated were divided into five axes where the attitudes and perceptions of principals towards parental involvement, principals' views on parental involvement in school, strategies and initiatives to encourage parental involvement in school, challenges and barriers to school-family collaboration and, finally, suggestions for improving school-family collaboration were explored. Five conceptual themes emerged from the analysis of the data concerning the following‧ principals' attitudes towards parental involvement, principals' views on parental involvement, principals' encouragement of parental involvement, school-family collaboration, and future perspectives on parental involvement This study is significant as it will contribute to the improvement of education and the promotion of stronger partnerships between schools and parents.

Thesis

Η παρούσα μελέτη προσπάθησε να διερευνήσει τις απόψεις των διευθυντών που εργάζονται σε Δημοτικά Σχολεία της Αθήνας σχετικά με γονική εμπλοκή στο σχολείο. Πραγματοποιήθηκαν ατομικές συνεντεύξεις με δέκα διευθυντές σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, από τους οποίους οι πέντε ήταν άνδρες και οι υπόλοιπες ήταν γυναίκες και διευθύνουν σχολεία του Κεντρικού Τομέα Αθηνών.Τα πεδία που διερευνήθηκαν χωρίστηκαν σε πέντε άξονες όπου διερευνήθηκαν οι στάσεις και οι αντιλήψεις των διευθυντών απέναντι στη γονική εμπλοκή, οι απόψεις των διευθυντών για τη γονική εμπλοκή στο σχολείο, οι στρατηγικές και οι πρωτοβουλίες για την ενθάρρυνση της γονικής εμπλοκής στο σχολείο, οι προκλήσεις και τα εμπόδια που προκύπτουν στη συνεργασία σχολείου και οικογένειας και, τέλος, οι προτάσεις βελτίωσης για της συνεργασίας. Από την ανάλυση των δεδομένων προέκυψαν πέντε εννοιολογικές θεματικές ενότητες που αφορούν τα εξής‧ η στάση των διευθυντών προς τη γονική συμμετοχή, οι απόψεις των διευθυντών για τη γονική συμμετοχή, η ενθάρρυνση της γονικής συμμετοχής από τους διευθυντές, η συνεργασία σχολείου και οικογένειας και οι προοπτικές για το μέλλον σχετικά με τη γονική συμμετοχή. Η μελέτη αυτή είναι σημαντική, καθώς θα συμβάλλει στη βελτίωση της εκπαίδευσης και στην προώθηση ισχυρότερων συνεργασιών μεταξύ σχολείων και γονέων.