Διαχείριση συγκρούσεων στο πολυπολιτισμικό σχολείο: Ο ρόλος του σχολικού ηγέτη στην ανάπτυξη της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης
ENGLISH ABSTRACT Schools, regardless of the level of education, are prone to conflicts and breakdowns in communication, especially in circumstances that everyone knows his rights. In particular, in multicultural schools there is a belief that there are opposing needs, desires and goals that create what is usually called conflict, difficult and complex issue. Conflict at school can be triggered by various aspects. However, school principals as leaders are expected to be able to creatively deal with conflict in their schools. The basic aim of this research is to seek to understand some of the complexities associated with conflict and school leadership and the relationship between the two. Methodologically, the literature review as a research method was followed. In particular, articles related to the topic were searched for, while important relevant researches were investigated. From the results of the research, it appeared that the principals of the schools in the majority of the researches are not sufficiently prepared for conflict management, while they tend to misunderstand the role of conflict in multicultural schools. This paper closes with recommendations, among which is the need to empower school principals with new ways of training in the complex landscape of conflict management in multicultural schools before assuming their leadership positions.
Thesis
Τα σχολεία, ανεξαρτήτως βαθμίδας εκπαίδευσης, είναι επιρρεπή σε συγκρούσεις και διαταραχές στην επικοινωνία, ειδικά σε μια εποχή όπου όλοι γνωρίζουν τα δικαιώματά τους. Ειδικότερα, στα πολυπολιτισμικά σχολεία υπάρχει η πεποίθηση ότι υπάρχουν αντίθετες ανάγκες, επιθυμίες και στόχοι που δημιουργούν αυτό που συνήθως ονομάζεται σύγκρουση, ζήτημα πολύπλοκο και σύνθετο. Η σύγκρουση στο σχολείο μπορεί να πυροδοτηθεί από διάφορες πτυχές. Ωστόσο, οι διευθυντές σχολείων ως ηγέτες αναμένεται να είναι σε θέση να αντιμετωπίσουν δημιουργικά τις συγκρούσεις στα σχολεία τους. Βασικός σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η επιδίωξη της κατανόησης ορισμένων από τις πολυπλοκότητες που συνδέονται με τη σύγκρουση και τη σχολική ηγεσία αλλά και τη σχέση μεταξύ των δύο. Μεθοδολογικά, ακολουθήθηκε η βιβλιογραφική ανασκόπηση. Ειδικότερα, αναζητήθηκαν σχετικά με το θέμα άρθρα, ενώ διερευνήθηκαν σημαντικά σχετικές έρευνες. Από τα αποτελέσματα της έρευνας φάνηκε πως οι διευθυντές των σχολείων στο μεγαλύτερο ποσοστό των ερευνών δεν είναι επαρκώς προετοιμασμένοι για τη διαχείριση συγκρούσεων, ενώ τείνουν να παρεξηγούν τον ρόλο της σύγκρουσης στα πολυπολιτισμικά σχολεία. Η παρούσα εργασία κλείνει με συστάσεις, όπου μεταξύ αυτών είναι η ανάγκη να ενδυναμωθούν οι διευθυντές σχολείων με νέους τρόπους εκπαίδευσης στο πολυδαίδαλο τοπίο της διαχείρισης συγκρούσεων στα πολυπολιτισμικά σχολεία πριν αναλάβουν τις ηγετικές τους θέσεις.