Μελέτη των προβλημάτων λειτουργίας και των ευκαιριών ανάπτυξης σχολικών μονάδων μιας εκπαιδευτικής περιφέρειας της Κύπρου, με την αξιοποίηση του εργαλείου SWOT-Analysis

Παναγή, Γεώργιος (2024-01)

ENGLISH ABSTRACT Secondary school teachers of selected school units, in Pafos District, had the opportunity to participate in this survey and to express their views on the functioning of the school units. The survey was conducted by administering questionnaire. The questionnaire focused on identifying problems in the functioning of school units, and then on the opportunities for their development by using the SWOT Analysis tool in education. It revolves around four dimensions of the subject, and these are: (a) the extent to which teachers agree or disagree that there are specific factors influencing students behaviour outside the classroom; (b) the extent to which they agree or disagree with the factors under consideration as regards the factors influencing collaboration between teachers; (c) the assessment of the parent-school relationship; and (d) teachers' views on the use of teaching materials and other learning resources. The survey was carried out by administering a closed-ended questionnaire to a sample of one hundred secondary education teachers in Pafos District aged 25 to 65. The results, after being collected, were analyzed and graphical representations were created with these data. This process was completed by the drawing of conclusions which shed light on aspects of the school environment that need improvement and the presentation of the opportunities and possibilities that exist for their exploitation.

Thesis

Οι εκπαιδευτικοί Μέσης Εκπαίδευσης της Επαρχίας Πάφου σε επιλεγμένες σχολικές μονάδες είχαν την δυνατότητα να συμμετέχουν στην παρούσα έρευνα και να εκφράσουν τις απόψεις τους ως προς τη λειτουργία των σχολικών μονάδων . Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με την χορήγηση ερωτηματολογίου. Το ερωτηματολόγιο είχε ως βασικό του άξονα τον εντοπισμό προβλημάτων λειτουργίας σχολικών μονάδων, έπειτα των ευκαιριών που υπάρχουν για ανάπτυξη αυτών αξιοποιώντας στην εκπαίδευση το εργαλείο της SWOT Analysis. Κινείται γύρω από τέσσερις διαστάσεις του θέματος και αυτές είναι α)σε ποιο βαθμό συμφωνούν ή διαφωνούν οι εκπαιδευτικοί ότι υπάρχουν συγκεκριμένοι παράγοντες που επηρεάζουν την συμπεριφορά μαθητών εκτός της σχολικής τάξης, β) ο βαθμός συμφωνίας ή διαφωνίας με τους παράγοντες που εξετάζονται ως προς τους παράγοντες που επηρεάζουν τη συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευτικών, γ) η αξιολόγηση της σχέσης των γονέων με την σχολική κοινότητα και δ)η άποψη των εκπαιδευτικών σχετικά με τη χρήση εκπαιδευτικών υλικών και άλλων πηγών μάθησης. Η πραγμάτωση της έρευνας έγινε μέσω χορήγησης του ερωτηματολογίου κλειστού τύπου σε ένα δείγμα που αριθμεί εκατό συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς Μέσης βαθμίδας της επαρχίας Πάφου ηλικίας 25 μέχρι και 65. Τα αποτελέσματα αφού συγκεντρώθηκαν, αναλύθηκαν και δημιουργήθηκαν γραφικές παραστάσεις με τα στοιχεία αυτά. Τη διαδικασία αυτή ολοκλήρωσε η εξαγωγή των συμπερασμάτων τα οποία φώτισαν πτυχές στο σχολικό περιβάλλον που χρήζουν βελτίωσης καθώς και παρουσιάστηκαν οι ευκαιρίες και δυνατότητες που υπάρχουν για την αξιοποίησή τους.