Οι απόψεις των εκπαιδευτικών για τον ρόλο του σχολικού κλίματος στην αντιμετώπιση της αποκλίνουσας συμπεριφοράς στα δημοτικά σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του νομού Άρτας.

Ρίζου, Θεοδώρα (2024-01)

ENGLISH ABSTRACT The main purpose of this research is to investigate the opinions of the primary education teachers of the municipality of Arta regarding the school climate and the behaviors they use to deal with the deviant behaviors of their students. Also, the effect of the variables of gender, seniority and level of education of teachers on their behaviors is investigated. The research sample consists of 107 teachers and the quantitative research method was chosen. The research instrument of the survey is a questionnaire consisting of three parts. To investigate school climate, the Revised School Climate Teacher Survey scale was used, while to investigate deviant behavior, an improvised scale with 15 statements was used. The results of the research found that the school climate in the primary education schools of the municipality of Arta is characterized by moderate to good. The individual dimensions of the school climate appear to be satisfactory, with support from the principal, good cooperation between teachers, an emphasis on prosocial development, good student behavior and high teacher effectiveness. Also, high enjoyment of teaching and involvement of parents in the educational process was found. It was found that they take a variety of approaches to handling deviant behavior, while the use of threats, stern warnings, reminders of school rules and the application of sanctions are rare. From the correlations carried out, it did not appear that there are statistically significant correlations between the behaviors of dealing with delinquent behaviors and the gender of the teachers. However, there was a correlation between the coping behaviors of the delinquent behaviors with the teachers' years of service and with their level of education.

Thesis

Βασικός σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του δήμου Άρτας σχετικά με τον ρόλο του σχολικού κλίματος με τις συμπεριφορές που χρησιμοποιούν, ώστε να αντιμετωπίσουν τις αποκλίνουσες συμπεριφορές των μαθητών τους. Επίσης, διερευνάται η επίδραση των μεταβλητών του φύλου, της προϋπηρεσίας και του επιπέδου σπουδών των εκπαιδευτικών στις συμπεριφορές τους. Το δείγμα της έρευνας αποτελείται από 107 εκπαιδευτικούς και επιλέχτηκε η ποσοτική ερευνητική μέθοδος. Το ερευνητικό εργαλείο της έρευνας είναι ένα ερωτηματολόγιο που αποτελείται από τρία μέρη. Για τη διερεύνηση του σχολικού κλίματος, χρησιμοποιήθηκε η κλίμακα Revised School Climate Teacher Survey, ενώ για τη διερεύνηση της αποκλίνουσας συμπεριφοράς χρησιμοποιήθηκε μια αυτοσχέδια κλίμακα με 15 δηλώσεις. Τα συμπεράσματα της έρευνας έδειξαν ότι το σχολικό κλίμα στα σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του δήμου Άρτας χαρακτηρίζεται από μέτριο ως καλό. Οι επιμέρους διαστάσεις του σχολικού κλίματος φαίνεται να είναι ικανοποιητικές, με υποστήριξη από τη διεύθυνση, καλή συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευτικών, έμφαση στην προκοινωνική ανάπτυξη, καλή συμπεριφορά των μαθητών και υψηλή αποτελεσματικότητα των εκπαιδευτικών. Επίσης, διαπιστώθηκε υψηλή απόλαυση της διδασκαλίας και εμπλοκή των γονέων στην εκπαιδευτική διαδικασία. Φάνηκε ότι υιοθετούν ποικίλες προσεγγίσεις στον χειρισμό της αποκλίνουσας συμπεριφοράς, ενώ η χρήση απειλών, αυστηρών προειδοποιήσεων, η υπενθύμιση των κανόνων του σχολείου και η εφαρμογή κυρώσεων είναι σπάνιες. Από τις συσχετίσεις που πραγματοποιήθηκαν δεν προέκυψε ότι υπάρχουν στατιστικά σημαντικές συσχετίσεις μεταξύ των συμπεριφορών αντιμετώπισης των παραβατικών συμπεριφορών και του φύλου των εκπαιδευτικών. Όμως, προέκυψε συσχέτιση μεταξύ των συμπεριφορών αντιμετώπισης των παραβατικών συμπεριφορών με τα έτη προϋπηρεσίας των εκπαιδευτικών και με το επίπεδο σπουδών τους.