Ερευνώντας και αναλύοντας τη χρήση ενός DMO website και τη σχέση του με το destination branding ενός προορισμού

Κουμαριανός, Γεώργιος (2024-01)

ENGLISH ABSTRACT The rapid evolution of technology has transformed marketing and has had a major impact on the tourism industry. Furthermore, the profile of travelers has changed and now they are looking for original experiences, are more active on social media sharing their experiences and even seek more information about a destination before deciding to visit it. For these reasons, managing the image of a destination and promoting it has become more difficult than ever before. This paper wishes to study one of the main types of Digital Marketing, website marketing, and more specifically to conduct a technical and content analysis of DMO websites and to investigate their relationship with the destination branding of a destination. To further support this purpose, a case study was also conducted for the official DMO website of the destination of Athens, "This is Athens". Thus, a quantitative survey was carried out using a closed questionnaire distributed electronically and answered by 108 professionals working in the tourism sector in Athens. As for the results, it was shown that the most important technical factor for a DMO website is the navigational friendliness from mobile devices, and that the level of trust regarding the content of these websites is high. Moreover, website marketing is not considered a type that has enough influence towards destination branding, while social media marketing was considered the most influential. Finally, with regard to the examined website, it can be seen that it communicates the identity of destination Athens to a great extent and that it is considered as a valuable source of information for someone who wishes to learn more about Athens

Thesis

Η ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας έχει μετασχηματίσει το Μάρκετινγκ, ενώ έχει επηρεάσει αρκετά και τον κλάδο του Τουρισμού. Ακόμη, το προφίλ των ταξιδιωτών έχει αλλάξει και πλέον αναζητούν τη βίωση πρωτότυπων εμπειριών, είναι πιο ενεργοί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μοιράζοντας τις εμπειρίες τους και αναζητούν ακόμη παραπάνω πληροφορίες σχετικά με έναν προορισμό πριν αποφασίσουν να τον επισκεφτούν. Για αυτούς τους λόγους η διαχείριση της εικόνας ενός προορισμού και η προώθησή του έχει γίνει δυσκολότερη από ποτέ. Η παρούσα εργασία επιθυμεί να μελετήσει ένα από τα βασικά είδη του Ψηφιακού Μάρκετινγκ, το website marketing και πιο συγκεκριμένα να προβεί σε τεχνική ανάλυση και σε ανάλυση περιεχομένου των DMO websites, και να διερευνήσει τη σχέση αυτών με το destination branding ενός προορισμού. Για την περαιτέρω υποστήριξη του συγκεκριμένου σκοπού διενεργήθηκε και μία μελέτη περίπτωσης για το επίσημο DMO website του προορισμού της Αθήνας, το “This is Athens”. Πραγματοποιήθηκε λοιπόν, μία ποσοτική έρευνα με τη χρήση κλειστού ερωτηματολογίου το οποίο διανεμήθηκε ηλεκτρονικά και απαντήθηκε από 108 επαγγελματίες οι οποίοι εργάζονται στον κλάδο του Τουρισμού στην Αθήνα. Ως προς τα αποτελέσματα, φάνηκε πως ο σημαντικότερος τεχνικός παράγοντας για ένα DMO website είναι η φιλικότητα πλοήγησης από κινητές συσκευές, καθώς και ότι ο βαθμός εμπιστοσύνης ως προς το περιεχόμενο των ιστοτόπων αυτών είναι υψηλός. Επιπλέον, το website marketing δεν θεωρείται είδος που έχει αρκετά μεγάλη επιρροή προς το destination branding, ενώ επικρατέστερο κρίθηκε το social media marketing. Τέλος, αναφορικά με τον εξεταζόμενο διαδικτυακό τόπο, προκύπτει ότι επικοινωνεί την ταυτότητα του προορισμού Αθήνα σε μεγάλο βαθμό και ότι θεωρείται αξιόλογη πηγή πληροφοριών για κάποιον που επιθυμεί να μάθει περισσότερα πράγματα για την Αθήνα.