Μελέτη αποδοτικότητας στρατηγικών Data – Driven Μάρκετινγκ Περιεχομένου σε διαδικτυακές επιχειρήσεις

Κοβάτση, Στυλιανή (2024-01)

ENGLISH ABSTRACT This thesis aims to provide an in-depth study of data-driven content marketing strategies in the ever-changing and dynamic landscape of online business, in order to highlight the necessity and the important role that data collection and analytics play in marketing decisions. Starting with an overview of content marketing, its diverse capabilities and benefits to broader business strategy, we move on to the use of consumer data and the integration of its real-time analytics to offer personalized communication from online stores. Through a broad literature review and with the contribution of empirical study, we explore the impact of data driven content marketing strategies on consumer engagement and the consumer journey in online businesses, contributing to loyalty and sales growth. The influence of real-time analytics is also investigated and the corresponding contemporary practices, tools and strategies available to marketers in data driven content marketing are documented to improve the efficiency of e-businesses, reflected in the influence of relevant indicators such as the number of visits, their duration, pages per visit and bounce rate. At the same time, a correlation of the data-based metrics of online stores with their counterparts in the overall fashion industry (clothing and footwear) is attempted. Through the findings, the importance of smart, relevant and adaptable content based on customer data and the hyper-personalization of every communication is highlighted, with the aim of building personal relationships with consumers, increasing their loyalty and readiness to complete purchases.

Thesis

Η παρούσα διατριβή αποσκοπεί σε μια εκ βάθους μελέτη των καθοδηγούμενων από τα δεδομένα στρατηγικών μάρκετινγκ περιεχομένου, στο διαρκώς μεταβαλλόμενο και δυναμικό τοπίο του διαδικτυακού επιχειρείν, με στόχο να αναδείξει την αναγκαιότητα και το σημαντικό ρόλο που διαδραματίζει η συλλογή και αναλυτική δεδομένων στις αποφάσεις μάρκετινγκ. Ξεκινώντας από την επισκόπηση του μάρκετινγκ περιεχομένου, τις ποικίλες δυνατότητες που προσφέρει και τα οφέλη του στην ευρύτερη επιχειρησιακή στρατηγική, φτάνουμε στην αξιοποίηση των δεδομένων καταναλωτών και την ενσωμάτωση της αναλυτικής τους σε πραγματικό χρόνο για την προσφορά εξατομικευμένης επικοινωνίας από τα ηλεκτρονικά καταστήματα. Μέσα από μια ευρεία βιβλιογραφική ανασκόπηση και με τη συμβολή της εμπειρικής μελέτης, διερευνάται ο αντίκτυπος των data driven στρατηγικών μάρκετινγκ περιεχομένου στην δέσμευση και στο ταξίδι του καταναλωτή στις ηλεκτρονικές επιχειρήσεις, που συμβάλλουν στην πιστότητα και την αύξηση των πωλήσεων. Διερευνάται επίσης η επιρροή της αναλυτικής σε πραγματικό χρόνο και καταγράφονται οι αντίστοιχες σύγχρονες πρακτικές, τα εργαλεία και οι στρατηγικές που έχουν στη διάθεσή τους οι μάρκετερς στο data driven μάρκετινγκ περιεχομένου, με στόχο την βελτίωση της αποδοτικότητας των ηλεκτρονικών επιχειρήσεων, που αντικατοπτρίζεται στην επιρροή των σχετικών δεικτών όπως ο αριθμός των επισκέψεων, η διάρκειά τους, οι σελίδες ανά επίσκεψη και το ποσοστό αναπήδησης. Παράλληλα επιχειρείται μια συσχέτιση των μετρήσεων των ηλεκτρονικών καταστημάτων που βασίζονται σε δεδομένα με τους αντίστοιχους συνολικούς του κλάδου της μόδας (ένδυση και υπόδηση). Μέσα από τα ευρήματα αναδεικνύεται η σημασία του έξυπνου, σχετικού και προσαρμόσιμου περιεχομένου που βασίζεται σε δεδομένα πελατών και η υπερ-προσωποποίηση κάθε επικοινωνίας, με στόχο την οικοδόμηση προσωπικών σχέσεων με τους καταναλωτές, την αύξηση της αφοσίωσής τους και της ετοιμότητάς τους για ολοκλήρωση αγορών.