Η συμπεριφορά του καταναλωτή στο ηλεκτρονικό εμπόριο και η γνώση για τις τεχνικές SEO

Μαρώνου, Κατερίνα (2024-01)

ENGLISH ABSTRACT The internet has become essential for the daily life of people for several years in various areas of their lives. The same is true for businesses, as many consumers nowadays use the internet to make purchases. Therefore, the creation of e-commerce websites to advertise and sell their products is now considered a “one-way street” for retailers. In this thesis, through the bibliography review, techniques of search engine optimization (SEO) are written that can be used by the managers of various online stores that have a website to achieve better visibility of websites in search engines, as well as the analysis of the contribution of keywords to online store sales. The focus of the research is consumer behaviour in e-commerce and their knowledge of SEO. To achieve these goals, a survey was carried out through a questionnaire providing suggestions about the behaviour of the consumer in relation to the internet, e commerce, and their knowledge towards SEO. As can be seen from the research carried out on a random sample of respondents consisting of 133 people, the need for internet use in the population of Cyprus and Greece is great. Through the internet, they have learned to search easily and quickly for effective information, and especially to find products or services on a website to buy. It is conducted that the internet has entered people’s lives significantly and it’s a very powerful tool for any business to grow and increase sales. Of course, to achieve this, various techniques of SEO (search engine optimization) on a website must be taken into account by its administrator.

Thesis

Το διαδίκτυο έχει γίνει απαραίτητο για τη καθημερινότητα του ανθρώπου εδώ και αρκετά χρόνια σε διάφορους τομείς της ζωής του. Εξίσου το ίδιο ισχύει και για τις επιχειρήσεις, καθώς πολλοί καταναλωτές πλέον χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για να πραγματοποιούν τις αγορές τους. Οπότε, η δημιουργία ιστοσελίδων για παροχή προϊόντων πλέον θεωρείται «μονόδρομος» για τους επιχειρηματίες λιανικού εμπορίου. Στη παρούσα διπλωματική εργασία μέσα από την βιβλιογραφική ανασκόπηση, γίνεται καταγραφή τεχνικών της βελτιστοποίησης μηχανών αναζήτησης (SEO) που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι διαχειριστές διάφορων ηλεκτρονικών καταστημάτων που διαθέτουν ιστοσελίδα για να επιτύχουν καλύτερη ορατότητα των ιστοσελίδων στις μηχανές αναζήτηση, αλλά και η ανάλυση της συμβολής των λέξεων-κλειδιών στις πωλήσεις ηλεκτρονικών καταστημάτων. Κύριος στόχος της έρευνας είναι η συμπεριφορά του καταναλωτή στο ηλεκτρονικό εμπόριο και οι γνώσεις τους σχετικά με το SEO. Για την επίτευξη αυτών των στόχων, πραγματοποιήθηκε μία έρευνα μέσω ερωτηματολογίου παρέχοντας προτάσεις γύρω από τη συμπεριφορά του καταναλωτή σε σχέση με το διαδίκτυο, το ηλεκτρονικό εμπόριο αλλά και τις γνώσεις του απέναντι στο SEO. Όπως φαίνεται μέσα από την έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε ένα τυχαίο δείγμα ερωτηθέντων αποτελούμενο από 133 άτομα, η ανάγκη χρήσης διαδικτύου σε πληθυσμό Κύπρου κι Ελλάδας είναι μεγάλη. Μέσω του διαδικτύου, έχουν μάθει να αναζητούν εύκολα και γρήγορα αποτελεσματικές πληροφορίες, και κυρίως για να βρουν κάποιο προϊόν ή υπηρεσία σε μία ιστοσελίδα και να τα αγοράσουν. Συμπεραίνεται ότι, το διαδίκτυο έχει μπει στη ζωή των ανθρώπων σημαντικά και είναι ένα πολύ ισχυρό εργαλείο για κάθε επιχείρηση για να αναπτυχθεί και να υπάρξει αύξηση πωλήσεων. Βέβαια, για να επιτευχθούν αυτά πρέπει να ληφθούν υπόψη διάφορες τεχνικές του SEO (βελτιστοποίηση μηχανής αναζήτησης) στην ιστοσελίδα από τον διαχειριστή της.