Νέες Τεχνολογίες, ψηφιακές πλατφόρμες και τουρισμός. Οι απόψεις των Ελλήνων τουριστών

Μίχος, Ιωάννης (2024-01)

ENGLISH ABSTRACT This thesis highlights the value and challenges of innovative technologies, such as Artificial Intelligence (AI) and Virtual Reality (VR), in the tourism sector, focusing on the Greek market and Greek tourists. Its main objectives focus on understanding and analyzing the preferences and behaviors of Greek tourists in relation to modern technologies and their application in the field of Digital Tourism Marketing. It uses, as reference points for integrating new information and communication technologies, the popular digital tourism platforms Airbnb, Booking and TripAdvisor. The primary data were collected from one hundred and sixty-five (165) Greek tourists, traveling both in Greece and abroad, with the help of an appropriate structured questionnaire, covering the level of knowledge, perceptions and attitudes of Greek tourists regarding new technologies and their contribution to Digital Marketing in the tourism industry, as well as their degree of satisfaction with the use of new technologies. The methodology applied, to serve the purposes of the research, is the application of descriptive statistical methods for the analysis of the primary data collected. The questionnaire was created and distributed with the help of the Google Forms application and the raw data was processed with the help of Excel and IBM's SPSS application. The results of the survey found that the majority of the sample is aware of the selected platforms. However, it doesn't or barely uses TripAdvisor (53%) and Airbnb (57%), while moderately to very much it uses Booking. Regarding the contribution of innovative digital marketing technologies to the tourism sector, the majority are well aware of the advantages, disadvantages, as well as the significant contribution of new technologies to the tourism sector.

Thesis

Η παρούσα διατριβή αναδεικνύει την αξία και τις προκλήσεις των καινοτόμων τεχνολογιών, όπως η Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) και η Εικονική Πραγματικότητα (VR), στον τομέα του τουρισμού, εστιάζοντας στην ελληνική αγορά και τους Έλληνες τουρίστες. Oι κύριοι στόχοι της εστιάζονται στην κατανόηση και ανάλυση των προτιμήσεων και συμπεριφορών των Ελλήνων τουριστών σε σχέση με τις σύγχρονες τεχνολογίες και την εφαρμογή τους στον τομέα του Digital Marketing τουρισμού. Χρησιμοποιεί, ως σημεία αναφοράς ενσωμάτωσης των νέων τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών, τις δημοφιλείς ψηφιακές τουριστικές πλατφόρμες Airbnb, Booking και TripAdvisor. Τα πρωτογενή στοιχεία συγκεντρωθήκαν από εκατόν εξήντα πέντε (165) Έλληνες τουρίστες, που ταξιδεύουν τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, με τη βοήθεια κατάλληλου δομημένου ερωτηματολογίου, που καλύπτει το επίπεδο των γνώσεων, των αντιλήψεων και των στάσεων των Ελλήνων τουριστών σχετικά με τις νέες τεχνολογίες και τη συνεισφορά τους στο Digital Marketing στον τουριστικό κλάδο, καθώς και το βαθμό ικανοποίησης τους από τη χρήση των νέων τεχνολογιών. Η μεθοδολογία που εφαρμόστηκε, για την εξυπηρέτηση των σκοπών της έρευνας, είναι η εφαρμογή μεθόδων περιγραφικής στατιστικής για την ανάλυση των πρωτογενών δεδομένων που συλλέχθηκαν. Το ερωτηματολόγιο δημιουργήθηκε και διανεμήθηκε με τη βοήθεια της εφαρμογής Google Forms και τα πρωτογενή δεδομένα επεξεργάστηκαν με τη βοήθεια του Excel και της εφαρμογής SPSS της ΙΒΜ. Από τα αποτελέσματα της έρευνας διαπιστώθηκε ότι η πλειοψηφία του δείγματος, γνωρίζει τις επιλεγείσες πλατφόρμες. Παρόλα αυτά δεν χρησιμοποιεί ή χρησιμοποιεί λίγο την πλατφόρμα TripAdvisor (53%) και του Airbnb (57%), ενώ από μέτρια έως πάρα πολύ χρησιμοποιεί της Booking. Όσον αφορά τη συνεισφορά των καινοτόμων τεχνολογιών του Digital Marketing στον τουριστικό τομέα, η πλειοψηφία γνωρίζει σε ικανοποιητικό βαθμό τα πλεονεκτήματα, τα μειονεκτήματα, καθώς και τη σημαντική συνεισφορά των νέων τεχνολογιών στον τουριστικό τομέα.