Η επιρροή των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης στους νέους 16 – 24 ετών στην Ελλάδα: Μελετώντας τη σημασία της εμφάνισης στα social media και την επίδραση της στην αγοραστική συμπεριφορά όσον αφορά τα ενδύματα
ENGLISH ABSTRACT In the following dissertation, the use of social networking by young individuals is examined as well as its role with regard to the purchase of clothes. Social networking has been deeply integrated in the daily lives of most people, specifically those between the ages of 16-24. Generation Z, which refers to individuals born between 1997 - 2012, seems to entirely differ from previous generations. This generation has been raised in a society where the internet and social media have become an integral part of their everyday life. The easy access to the internet and the digital platforms has enabled the young, not only to use them for entertainment and communication but also for purchasing goods. The daily contact of Generation Z individuals with social media platforms and their constant exposure to ads and messages has changed their identity and the image they seem to project on social media. This is specifically evident when it comes to their appearance which is shaped and influenced by role models shown on these platforms. This study showcases the manner in which young individuals’ perception has changed with relation to their image, especially when it comes to purchasing clothes. This study also brings forward all the appropriate tools so as to shed light on the trends, the preferences and demands of this specific age group. Finally, the findings of this study are valuable for the evaluation of the influence that social media has on the purchasing of clothes by young individuals. It offers the essential evidence both to the young consumers who wish to buy more wisely via social media and to companies and businesses which wish to approach this specific target group using the right strategies in the digital trends
Thesis
Στην παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζεται η καθημερινή χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης από τους νέους και τον καταλυτικό ή μη ρόλο που παίζουν στην αγορά ενδυμάτων. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν ενσωματωθεί βαθιά στην καθημερινότητα όλων των ανθρώπων, ιδιαίτερα στην ηλικιακή ομάδα 16 – 24 ετών, ή αλλιώς Generation Z. Η Generation Z, που αποτελείται από άτομα που γεννήθηκαν από το 1997 μέχρι το 2012, διαφέρει έντονα από τις προηγούμενες γενιές. Αυτή η γενιά έχει μεγαλώσει σε έναν κόσμο, όπου το Διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής τους. Με την εύκολη πρόσβαση στο Διαδίκτυο και τις ψηφιακές πλατφόρμες, οι νέοι χρησιμοποιούν τα κοινωνικά δίκτυα, όχι μόνο για ψυχαγωγία και επικοινωνία, αλλά και για τις αγοραστικές τους αποφάσεις. Η καθημερινή ενασχόληση της γενιάς Ζ με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και η καθημερινή έκθεση των νέων σε εικόνες, διαφημίσεις και μηνύματα, αλλάζει τον τρόπο διαμόρφωσης της ταυτότητάς τους και τον τρόπο που παρουσιάζουν τον εαυτό τους στα social media. Ειδικά, όσον αφορά την εμφάνιση, οι νέοι προσαρμόζουν τις αντιλήψεις και τις προτιμήσεις τους βάσει των προτύπων που προβάλλονται στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Μέσω της συγκεκριμένης έρευνας, εξετάζεται πώς οι κοινωνικές τάσεις και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης επηρεάζουν την αντίληψη των νέων για την εμφάνιση και τις αγοραστικές τους συνήθειες και, πιο συγκεκριμένα, την αγορά ενδυμάτων. Αυτή η έρευνα προσφέρει όλα τα κατάλληλα εργαλεία, ώστε να κατανοηθούν οι τάσεις, οι προτιμήσεις και οι απαιτήσεις της συγκεκριμένης ηλικιακής ομάδας. Καταληκτικά, τα συμπεράσματα είναι αξιόλογα, ώστε να εκτιμηθεί η επιρροή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην αγορά ρούχων από τους νέους. Ακόμα, η έρευνα προσφέρει όλα τα απαραίτητα στοιχεία, ώστε να γνωρίζουν, αφενός, οι νέοι καταναλωτές πώς να πραγματοποιούν πιο σωστές αγορές μέσω social media, και αφετέρου, οι επιχειρήσεις και οι επαγγελματίες πώς να προσεγγίσουν το συγκεκριμένο κοινό και να προσαρμόσουν τις στρατηγικές στους στις νέες ψηφιακές τάσεις.