Show simple item record

Η αρχιτεκτονική του κινηματογράφου μέσα από δύο ταινίες: Blade Runner (1982) και Blade Runner 2049 (2017)

dc.contributor.advisorXenopoulos, Solon
dc.contributor.authorΧοτζά, Μαρία
dc.date.accessioned2024-12-12T08:45:22Z
dc.date.available2024-12-12T08:45:22Z
dc.date.issued2024-06
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11728/12835
dc.descriptionENGLISH ABSTRACT My research paper entitled 'The architecture of cinema through two films: Blade Runner (1982) and Blade Runner 2049 (2017)' initially focuses on the concept of space and how space shapes cinematic narrative. In cinema, space plays a central role in the development of the narrative, creating a sense of reality or fantasy, influencing the psychology of characters and viewers. I will therefore analyze how space and time contribute to the development of the narrative and how the architectural elements of cinema such as the use of lighting and color create a rich multi-dimensional atmosphere that enhances the narrative. Later, I look at how all of this applies to the reference films and compare them to investigate their differences and similarities, I will also look at how the sets and spaces in the films are used to convey the feeling of a dystopian city. I then apply these theoretical concepts to the two films and compare them, despite their differences both films manage to create a coherent and immersive narrative through cinema.en_UK
dc.description.abstractΗ ερευνητική μου εργασία με τίτλο ‘Η αρχιτεκτονική του κινηματογράφου μέσα από δύο ταινίες: Blade Runner (1982) και Blade Runner 2049 (2017)’ εστιάζει αρχικά στην έννοια του χώρου και πως ο χώρος διαμορφώνει την κινηματογραφική αφήγηση. Στον κινηματογράφο, ο χώρος παίζει κεντρικό ρόλο στην εξέλιξη της αφήγησης, δημιουργώντας την αίσθηση της πραγματικότητας ή της φαντασίας, επηρεάζει την ψυχολογία των χαρακτήρων και των θεατών. Θα αναλύσω, λοιπόν, πώς ο χώρος και ο χρόνος συμβάλλουν στην εξέλιξη της αφήγησης και πως τα αρχιτεκτονικά στοιχεία του κινηματογράφου όπως η χρήση φωτισμού και των χρωμάτων δημιουργούν μια πλούσια πολυδιάστατη ατμόσφαιρα που ενισχύει την αφήγηση. Αργότερα, εξετάζω πώς όλα αυτά εφαρμόζονται στις αναφέρουσες ταινίες και θα τις συγκρίνω για να ερευνήσω τις διαφορές και τις ομοιότητες τους, θα εξετάσω επίσης, πώς τα σκηνικά και οι χώροι στις ταινίες χρησιμοποιούνται για να μεταφέρουν την αίσθηση μιας δυστοπικής πόλης. Στη συνέχεια, εφαρμόζω τις θεωριτικές αυτές έννοιες στις δύο ταινίες και τις συγκρίνω, παρά τις διαφορές τους και οι δυο ταινίες καταφέρνουν να δημιουργήσουν μια συνεπή και καθηλωτική αφήγηση μέσω του κινηματογράφου.en_UK
dc.language.isoel_GRen_UK
dc.publisherΠρόγραμμα στην Αρχιτεκτονική, Σχολή Αρχιτεκτονικής, Μηχανικής και Γεωπεριβαλλοντικών Επιστημών, Πανεπιστήμιο Νεάπολις Πάφουen_UK
dc.rightsΑπαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτωνen_UK
dc.subjectBlade Runner (1982)en_UK
dc.subjectBlade Runner 2049 (2017)en_UK
dc.subjectχρήση φωτισμούen_UK
dc.subjectπολυδιάστατη ατμόσφαιραen_UK
dc.subjectαίσθηση μιας δυστοπικής πόληςen_UK
dc.subjectαφήγηση μέσω του κινηματογράφουen_UK
dc.titleΗ αρχιτεκτονική του κινηματογράφου μέσα από δύο ταινίες: Blade Runner (1982) και Blade Runner 2049 (2017)en_UK
dc.title.alternativeΤμήμα Αρχιτεκτονικής και Γεωπεριβαλλοντικών Επιστημών,Ερευνητική εργασία Πανεπιστήμιο Νεάπολις Πάφουen_UK
dc.typeThesisen_UK


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record