Η συμβολή των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών στον Ψηφιακό Μετασχηματισμό και την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας της δημόσιας διοίκησης

Τραψιώτη, Σουλτάνα (2024)

ENGLISH ABSTRACT The aim of this thesis is to highlight the contribution of Citizen Service Centers to digital transformation and effective Public Administration. In this direction, the New Public Management is conceptually approached, as a modern administrative model alternative to the bureaucratic one. Next, an attempt is made to cite modernizing elements of the public administration that exert a supportive action in terms of its effectiveness, such as the operation of a quality system, the implementation of Electronic Government and the "one-stop services", in order to then thoroughly analyze the Citizen Service Centers as a modern institution that applies the above modernizing tools in the context of New Public Management. Through the empirical research carried out, it is concluded the maximum satisfaction of the participants regarding the quality of the services provided and the recognition of KEPs as a key catalyst for reducing bureaucracy and modernizing the public sector through their digital applications

Thesis

Στόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας αποτελεί η ανάδειξη της συμβολής των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών στον ψηφιακό μετασχηματισμό και στην αποτελεσματική Δημόσια Διοίκηση. Προς αυτήν την κατεύθυνση προσεγγίζεται εννοιολογικά το New Public Μanagement, ως ένα σύγχρονο διοικητικό πρότυπο εναλλακτικό του γραφειοκρατικού. Ακολούθως επιχειρείται παράθεση εκσυγχρονιστικών στοιχείων της δημόσιας διοίκησης που ασκούν υποστηρικτική δράση ως προς την αποτελεσματικότητα της όπως η λειτουργία ενός συστήματος ποιότητας, η εφαρμογή Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και οι «υπηρεσίες μιας στάσης», για να αναλυθούν στην συνέχεια διεξοδικά τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών ως ένας σύγχρονος θεσμός που εφαρμόζει τα παραπάνω εκσυγχρονιστικά μέσα στα πλαίσια του New Public Management. Μέσα από την εμπειρική έρευνα που πραγματοποιήθηκε, συμπεραίνεται η μέγιστη ικανοποίηση των συμμετεχόντων αναφορικά με την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών και η αναγνώριση των ΚΕΠ ως βασικός καταλύτης μείωσης της γραφειοκρατίας και εκσυγχρονισμού του δημόσιου τομέα μέσα από τις ψηφιακές εφαρμογές τους.