Show simple item record

Ο Αυτισμός και ο ρόλος των καινοτόμων τεχνολογιών στην εκπαίδευση του ατόμου

dc.contributor.advisorLemonakis, Christos
dc.contributor.authorΠαναγιώτου, Αναστασία
dc.date.accessioned2025-07-01T12:07:27Z
dc.date.available2025-07-01T12:07:27Z
dc.date.issued2025-01
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11728/12912
dc.descriptionENGLISH ABSTRACT This MSc dissertation explores the role of innovative technologies in the education of individuals with autism in Cyprus. The research focuses on the importance of technological tools, such as augmented reality applications, robotics, communication software and educational programs based on artificial intelligence, in enhancing learning, communication, and social integration. The inclusion of individuals with autism in society is a critical challenge, as it promotes equality, diversity and the creation of a supportive environment that enhances the participation of all. By reviewing international and Cypriot literature, the study analyzes the educational approaches implemented and highlights the challenges associated with adopting these technologies, including issues of accessibility, teacher competency and ethical considerations. Additionally, primary research was conducted using questionnaires addressed to educators and specialists, such as psychologists, speech therapists, special education teachers, professors and primarily parents of autistic individuals. This aims to capture their perspectives, challenges and experiences regarding the effectiveness of these technologies within the Cypriot context. Countries such as United States and United Kingdom implement innovative methods, such as the use augmented reality, robotic systems and artificial intelligence, to improve learning outcomes. Through this research, the study seeks to demonstrate that the use of innovative technologies can significantly improve the daily lives of individuals with autism, both in terms of education and in fostering their independence, socialization and integration into society as productive and equal members. The results of the research showed that in Cyprus we don’t have the necessary equipment neither the training to the professors/teachers and this is why we have different opinions whether technology could help the education of people with autism or not.en_UK
dc.description.abstractΗ παρούσα μεταπτυχιακή εργασία διερευνά τον ρόλο των καινοτόμων τεχνολογιών στην εκπαίδευση των ατόμων με αυτισμό στην Κύπρο. Η έρευνα επικεντρώνεται στη σημασία των τεχνολογικών εργαλείων, όπως εφαρμογές επαυξημένης πραγματικότητας, ρομποτική, λογισμικά επικοινωνίας και εκπαιδευτικά προγράμματα με βάση την τεχνητή νοημοσύνη για τη βελτίωση της μάθησης, της επικοινωνίας και της κοινωνικής ένταξης. Η ένταξη των ατόμων με αυτισμό στην κοινωνία αποτελεί κρίσιμη πρόκληση, καθώς προάγει την ισότητα, τη διαφορετικότητα και τη δημιουργία ενός υποστηρικτικού περιβάλλοντος που ενισχύει τη συμμετοχή όλων. Μέσω ανασκόπησης της διεθνούς και κυπριακής βιβλιογραφίας, αναλύονται οι εκπαιδευτικές προσεγγίσεις που εφαρμόζονται, ενώ καταγράφονται οι προκλήσεις που σχετίζονται με την υιοθέτηση των τεχνολογιών, όπως η πρόσβαση, η επάρκεια των εκπαιδευτικών και τα ηθικά ζητήματα. Παράλληλα, πραγματοποιήθηκε πρωτογενής έρευνα με τη χρήση των ερωτηματολογίων σε εκπαιδευτικούς και ειδικούς, όπως ψυχολόγους, λογοθεραπευτές, εκπαιδευτικοί ειδικής εκπαίδευσης, δάσκαλοι, καθηγητές και κυρίως γονείς αυτιστικών ατόμων, προκειμένου να αποτυπωθούν οι απόψεις, τα προβλήματα και οι εμπειρίες τους σχετικά με την αποτελεσματικότητα αυτών των τεχνολογιών στα δεδομένα της Κύπρου. Σε διεθνές επίπεδο, οι τεχνολογίες αιχμής έχουν ανοίξει νέους δρόμους για την υποστήριξη της εκπαίδευσης των ατόμων με αυτισμό. Χώρες όπως οι Ηνωμένες Πολιτείες και το Ηνωμένο Βασίλειο εφαρμόζουν καινοτόμες μεθόδους, όπως τη χρήση επαυξημένης πραγματικότητας, ρομποτικών συστημάτων και τεχνητής νοημοσύνης, για τη βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων. Μέσω της έρευνας αυτής, γίνεται προσπάθεια να αποδειχθεί ότι τα άτομα με αυτισμό, κατά την χρήση των καινοτόμων τεχνολογιών μπορούν να βελτιώσουν την καθημερινότητα τους τόσο σε εκπαιδευτικό τομέα, όσο και στο να αποκτήσουν την ανεξαρτησία τους, την κοινωνικοποίηση τους και ταυτόχρονα να ενταχθούν στην κοινωνία ως παραγωγικά και ισότιμα μέλη. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι δεν υπάρχει στην Κύπρο ο κατάλληλος εξοπλισμός αλλά ούτε και η σωστή εκπαίδευση στους καθηγητές/δασκάλους γι’ αυτό και υπάρχουν αντίθετες απόψεις στο αν η τεχνολογία θα μπορούσε να βοηθήσει την εκπαίδευση στα άτομα με αυτισμό ή όχι.en_UK
dc.language.isoel_GRen_UK
dc.publisherΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα στην Εγκληματολογική Λογιστική και τα Χρηματοοικονομικά, Σχολή Οικονομικών Επιστημών και Διοίκησης, Πανεπιστήμιο Νεάπολις Πάφοen_UK
dc.rightsΑπαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτωνen_UK
dc.subjectαυτισμόςen_UK
dc.subjectτεχνολογίαen_UK
dc.subjectεκπαίδευσηen_UK
dc.subjectρομποτικήen_UK
dc.subjectτεχνητή νοημοσύνηen_UK
dc.subjectσχολείαen_UK
dc.titleΟ Αυτισμός και ο ρόλος των καινοτόμων τεχνολογιών στην εκπαίδευση του ατόμουen_UK
dc.title.alternativeΔιπλωματική εργασία η οποία υποβλήθηκε προς απόκτηση εξ αποστάσεως μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στην Ανάλυση Δεδομένων και Χρηματοοικονομική Τεχνολογία στο Πανεπιστήμιο Νεάπολις Πάφουen_UK
dc.typeThesisen_UK


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record