dc.contributor.advisor | Persefoni Fokiali | |
dc.contributor.advisor | Goulas, Christos | |
dc.contributor.author | Μπίρμπας, Γεώργιος, | |
dc.date.accessioned | 2025-07-04T06:18:10Z | |
dc.date.available | 2025-07-04T06:18:10Z | |
dc.date.issued | 2025-01 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11728/12970 | |
dc.description | ENGLISH ABSTRACT
Modern schools are required to respond to a dynamic and complex social, economic, and cultural environment, characterized by the explosive advancement of Science and Technolo-gy. To meet the needs of the era and achieve the cultivation of education, the development of strong character, and critically thinking individuals, the adoption of flexible and innova-tive approaches is essential. Within this context, the philosophy of the learning organization stands as a top choice, as it enhances collaboration, improves learning processes, and pro-motes adaptability. This study examines the impact of leadership and management on trans-forming educational institutions into effective learning organizations. Through the analysis of responses from 123 secondary education teachers to a structured questionnaire, the study highlights critical aspects of a field that remains insufficiently explored in Greece. It reveals broad consensus among educators regarding the necessity of transforming educational or-ganizations. In this process, key success factors emerge, including targeted professional de-velopment for administrative staff, the cultivation of a collaborative climate, and the strengthening of communication between administration and teaching staff. However, sig-nificant obstacles hindering this transition are also highlighted, with the most notable being the heavy workload, limited financial resources, and inadequate material and technical infra-structure. Importantly, the detailed recording of the difficulties encountered in the transition process towards a more efficient learning organization, constitutes one of the most signifi-cant contributions of this study. Additionally, this research examines the extent to which no-table variations exist in educators' professional perceptions of school management, based on personal or professional characteristics such as experience, specialization, or family status. In conclusion, this study makes a significant contribution to understanding the parameters that affect the functioning and effectiveness of school organizations. It provides a clear de-piction of the opportunities and limitations within the school community while simultane-ously offering a robust foundation for the development of strategies aimed at strengthening leadership, collaboration, and innovation in schools. The initial research questions are ade-quately addressed, offering a clear framework for further research and practical application in the field of education. | en_UK |
dc.description.abstract | Το σύγχρονο σχολείο καλείται να ανταποκριθεί σε ένα δυναμικό και σύνθετο κοινωνικό, οικονο-μικό και πολιτισμικό περιβάλλον, το οποίο χαρακτηρίζεται από την εκρηκτική πρόοδο της Επι-στήμης και της Τεχνολογίας. Για να ανταποκριθεί στις ανάγκες της εποχής και να επιτύχει την καλλιέργεια Παιδείας, την ανάπτυξη ισχυρών χαρακτήρων και κριτικά σκεπτόμενων ατόμων, α-παιτείται η υιοθέτηση ευέλικτων και καινοτόμων προσεγγίσεων. Στο πλαίσιο αυτό, η φιλοσοφία του μανθάνοντος οργανισμού αποτελεί κορυφαία επιλογή, καθώς ενισχύει τη συνεργασία, βελ-τιώνει τις μαθησιακές διαδικασίες και προάγει την προσαρμοστικότητα. Η παρούσα εργασία διε-ρευνά την επίδραση της ηγεσίας και της διοίκησης στο μετασχηματισμό της εκπαιδευτικής μονά-δας σε αποτελεσματικό οργανισμό μάθησης. Μέσα από την ανάλυση απαντήσεων 123 εκπαιδευ-τικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε δομημένο ερωτηματολόγιο, η εργασία προβάλλει κρίσιμες πτυχές ενός πεδίου, που παραμένει ανεπαρκώς διερευνημένο στην Ελλάδα. Καταδεικνύει ευρεία συναίνεση μεταξύ των διδασκόντων ως προς την ανάγκη μετασχηματισμού των εκπαιδευτικών οργανισμών. Στην πορεία αυτή, ως βασικοί παράγοντες επιτυχίας, αναδεικνύονται η στοχευμένη επιμόρφωση των διευθυντικών στελεχών, η καλλιέργεια συνεργατικού κλίματος και η ενίσχυση της επικοινωνίας μεταξύ διοίκησης και εκπαιδευτικών. Ωστόσο επισημαίνονται και σημαντικά εμπόδια που δυσχεραίνουν αυτή τη μετάβαση, με σημαντικότερα τον υψηλό φόρτο εργασίας, τους περιορισμένους οικονομικούς πόρους και την ανεπαρκή υλικοτεχνική υποδομή. Αξίζει να σημειωθεί ότι η αναλυτική καταγραφή των δυσκολιών που ανακύπτουν στη διαδικασία μετάβα-σης του σχολείου σε έναν πιο αποδοτικό οργανισμό μάθησης, συνιστά μία από τις σημαντικότε-ρες συνεισφορές της παρούσας μελέτης. Τέλος τονίζεται ότι κατά την παρούσα εργασία, διερευ-νάται ο βαθμός ανάπτυξης αξιόλογων διαφοροποιήσεων σε βασικές επαγγελματικές αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για τη διοίκηση του σχολείου, με βάση προσωπικά ή επαγγελματικά χαρακτη-ριστικά, όπως η εμπειρία, η ειδικότητα ή η οικογενειακή κατάσταση. Εν κατακλείδι, η παρούσα έρευνα αποτελεί μια σημαντική συμβολή στην κατανόηση των παραμέτρων που επηρεάζουν τη λειτουργία και την αποτελεσματικότητα των σχολικών οργανισμών. Παρέχει μια σαφή αποτύπω-ση των δυνατοτήτων και των περιορισμών που συναντώνται στη σχολική κοινότητα, ενώ ταυτό-χρονα προσφέρει ένα ισχυρό υπόβαθρο για τη χάραξη στρατηγικών, με στόχο την ενίσχυση της ηγεσίας, της συνεργασίας και της καινοτομίας στα σχολεία. Τα αρχικά ερευνητικά ερωτήματα απαντώνται επαρκώς, προσφέροντας ένα σαφές πλαίσιο για περαιτέρω έρευνα και πρακτική ε-φαρμογή στον εκπαιδευτικό τομέα. | en_UK |
dc.language.iso | el_GR | en_UK |
dc.publisher | Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Δημόσιας Διοίκησης, Σχολή Οικονομικών Επιστημών και Διοίκησης, Πανεπιστήμιο Νεάπολις Πάφου | en_UK |
dc.rights | Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων | en_UK |
dc.subject | Ηγεσία | en_UK |
dc.subject | διοίκηση | en_UK |
dc.subject | μανθάνον οργανισμός | en_UK |
dc.subject | συνεργασία | en_UK |
dc.subject | ανάπτυξη | en_UK |
dc.subject | μάθηση | en_UK |
dc.subject | αποτελεσματικότητα | en_UK |
dc.subject | καινοτομία | en_UK |
dc.subject | προσαρμογή | en_UK |
dc.subject | επιμόρφωση | en_UK |
dc.title | Εκπαιδευτική Ηγεσία και Διοίκηση. Η επίδρασή τους στην αποτελεσματικότητα του Μανθάνοντος Εκπαιδευτικού Οργανισμού | en_UK |
dc.type | Thesis | en_UK |