Show simple item record

Διαχείριση κρίσεων στα σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης: Οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών της Τήνου

dc.contributor.advisorPersefoni Fokiali
dc.contributor.advisorRepa, Anastasia
dc.contributor.authorΛάσκαρη, Ελισάβετ
dc.date.accessioned2025-07-07T13:42:16Z
dc.date.available2025-07-07T13:42:16Z
dc.date.issued2025-01
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11728/13011
dc.descriptionENGLISH ABSTRACT The present study seeks to explore the perceptions of Tinos teachers regarding crisis management in primary schools on the island. The study aims to highlight the importance of prevention, evaluate teacher training and explore the provision of psychological or other support to make school members feel safe. In the theoretical part of the study, a literature survey is conducted on the concept of crisis, its types and characteristics. In particular, the importance of school crisis, the consequences it brings to students, models of crisis management are discussed, while the levels of crisis management in education, issues and obstacles that arise are also mentioned. Furthermore, the preparation of school units in cases of crisis, i.e. the organization of the crisis management team, the appropriate management plan and the role of the principal are analyzed. In the research part, interviews were conducted with seven (7) teachers working in schools on the island. Upon completion of the research, it was found that crises are unavoidable in the school community, while teachers until a year ago, when a psychologist was appointed on the island, were mostly obliged to manage crisis incidents on their own, since there was insufficient help from specialists. However, the training received by the teachers is incomplete, resulting in the fact that with their experience they are able to manage crises as best as possible. Finally, particular attention is paid to the importance of communication and cooperation between members in order to achieve effective crisis management and thus the smooth functioning of the school.en_UK
dc.description.abstractΗ παρούσα μελέτη επιδιώκει τη διερεύνηση των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών της Τήνου, σχετικά με τη διαχείριση κρίσεων στα σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του νησιού. Η εργασία στοχεύει στην ανάδειξη της σημασίας της πρόληψης, στην αξιολόγηση της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών και στην διερεύνηση παροχής ψυχολογικής ή άλλης υποστήριξης, ώστε τα μέλη του σχολείου να αισθάνονται ασφαλή. Στο θεωρητικό μέρος της εργασίας διενεργείται βιβλιογραφική έρευνα σχετικά με την έννοια της κρίσης, τους τύπους και τα χαρακτηριστικά της. Ειδικότερα γίνεται λόγος για τη σημασία της σχολικής κρίσης, τις συνέπειες που επιφέρει στους μαθητές, τα μοντέλα διαχείρισης κρίσεων, ενώ παράλληλα αναφέρονται τα επίπεδα διαχείρισης κρίσεων στην εκπαίδευση, τα ζητήματα και τα εμπόδια που προκύπτουν. Ακόμη, αναλύεται η προετοιμασία των σχολικών μονάδων σε περιπτώσεις κρίσεων, η οργάνωση δηλαδή της ομάδας διαχείρισης κρίσεων, του κατάλληλου σχεδίου διαχείρισης αλλά και ο ρόλος του διευθυντή. Στο ερευνητικό μέρος, πραγματοποιήθηκαν συνεντεύξεις από επτά (7) εκπαιδευτικούς που εργάζονται στα σχολεία του νησιού. Ολοκληρώνοντας την έρευνα, διαπιστώθηκε ότι οι κρίσεις είναι αναπόφευκτες στη σχολική κοινότητα, ενώ οι εκπαιδευτικοί μέχρι και πριν ένα χρόνο, όπου διορίστηκε στο νησί ψυχολόγος, ήταν υποχρεωμένοι να διαχειρίζονται ως επί το πλείστον, μόνοι τους τα περιστατικά κρίσης, αφού δεν υπήρχε επαρκή βοήθεια από ειδικούς. Ωστόσο, οι επιμορφώσεις που έχουν λάβει οι εκπαιδευτικοί στο σύνολό τους είναι ελλιπείς, με αποτέλεσμα να προκύπτει το γεγονός ότι με την εμπειρία τους καταφέρνουν να διαχειρίζονται όσο το δυνατόν καλύτερα τις κρίσεις. Τέλος, ιδιαίτερη προσοχή δίνεται στη σπουδαιότητα της επικοινωνίας και της συνεργασίας μεταξύ των μελών, για να επιτευχθεί η αποτελεσματική διαχείριση κρίσεων και άρα η ομαλή λειτουργία του σχολείου.en_UK
dc.language.isoel_GRen_UK
dc.publisherΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Δημόσιας Διοίκησης, Σχολή Οικονομικών Επιστημών και Διοίκησης, Πανεπιστήμιο Νεάπολις Πάφουen_UK
dc.rightsΑπαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτωνen_UK
dc.subjectδιαχείριση κρίσεωνen_UK
dc.subjectεπικοινωνίαen_UK
dc.subjectεκπαιδευτικόςen_UK
dc.subjectπρωτοβάθμια εκπαίδευσηen_UK
dc.subjectπρόληψηen_UK
dc.subjectεπιμόρφωσηen_UK
dc.subjectψυχολογική στήριξηen_UK
dc.titleΔιαχείριση κρίσεων στα σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης: Οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών της Τήνουen_UK
dc.title.alternativeΔιπλωματική Εργασία η οποία υποβλήθηκε προς απόκτηση μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στη Δημόσια Διοίκηση στο Πανεπιστήμιο Νεάπολις Πάφοςen_UK
dc.typeThesisen_UK


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record