dc.description.abstract | Ο κύριος στόχος της διπλωματικής εργασίας είναι η διερεύνηση της σύνδεσης μεταξύ αποτελεσματικών στρατηγικών διοίκησης και σχολικής απόδοσης, με έμφαση τόσο στον ρόλο των εκπαιδευτικών όσο και στη διοικητική ηγεσία των σχολικών μονάδων. Η μελέτη επιδιώκει να αναδείξει τις πρακτικές που προάγουν τη βελτίωση της διδασκαλίας και της μάθησης, να εξετάσει τις επιδράσεις διαφορετικών τύπων ηγεσίας και να προτείνει τρόπους ενίσχυσης της αποτελεσματικότητας των σχολικών συστημάτων.
Η μεθοδολογία που εφαρμόζεται είναι η βιβλιογραφική ανασκόπηση, με επίκεντρο επιστημονικά άρθρα, βιβλία και διδακτορικές διατριβές. Για τη συλλογή και ανάλυση δεδομένων που σχετίζονται με τις στρατηγικές διοίκησης, την ηγεσία και τη σχολική απόδοση αξιοποιούνται σύγχρονα εργαλεία έρευνας, όπως το Didaktorika.gr, το Google Scholar, το ResearchGate και αναγνωρισμένες βιβλιογραφικές βάσεις δεδομένων. Η ανάλυση της υπάρχουσας βιβλιογραφίας πραγματοποιείται με κριτική προσέγγιση, ώστε να εξετάζονται σφαιρικά τόσο οι θετικές όσο και οι αρνητικές επιδράσεις διαφορετικών στρατηγικών και τύπων ηγεσίας.
Τα ευρήματα της μελέτης αναδεικνύουν τη σημασία της διαφοροποιημένης διδασκαλίας, της συνεχούς ανατροφοδότησης και της δημιουργίας θετικού μαθησιακού κλίματος από τους εκπαιδευτικούς ως καθοριστικών παραγόντων που επηρεάζουν τη σχολική απόδοση. Παράλληλα, διαπιστώνεται ότι οι διευθυντές που υιοθετούν μετασχηματιστικά μοντέλα ηγεσίας διαμορφώνουν συνθήκες που προάγουν την αριστεία και την επαγγελματική ανάπτυξη. Αντίθετα, τα αυταρχικά μοντέλα διοίκησης σχετίζονται με αρνητικές συνέπειες, όπως η μείωση της αυτονομίας και η έλλειψη καινοτομίας. Επιπλέον, τονίζεται η σημασία της στρατηγικής διαχείρισης των πόρων και της ενίσχυσης της επικοινωνίας και της συνεργασίας εντός της σχολικής κοινότητας.
Τα συμπεράσματα της εργασίας υπογραμμίζουν την ανάγκη υιοθέτησης στρατηγικών διοίκησης που δίνουν έμφαση στη συνεργασία, την καινοτομία και την υποστήριξη των μελών της σχολικής κοινότητας. Η εφαρμογή προσεγγίσεων που ενισχύουν την αυτονομία, τη δημιουργικότητα και τη δέσμευση συμβάλλει ουσιαστικά στη βελτίωση της σχολικής απόδοσης. Παράλληλα, καθίσταται σαφές ότι η διαμόρφωση ενός ξεκάθαρου οράματος και η ενίσχυση των παιδαγωγικών δεξιοτήτων μέσω συστηματικής επιμόρφωσης οδηγούν σε βιώσιμες και αποτελεσματικές εκπαιδευτικές πρακτικές. Συνολικά, η εργασία καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η ενίσχυση της σύνδεσης μεταξύ στρατηγικής διοίκησης και διδασκαλίας αποτελεί ζωτικής σημασίας παράγοντα για τη δημιουργία ενός δυναμικού και αποτελεσματικού εκπαιδευτικού συστήματος. | en_UK |